انتظامی

از انهدام باند توزیع حشیش تا دستبند بردستان مالخران محله پاسداران


به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

انهدام باند توزیع حشیش در شرق پایتخت

سرهنگ حسین باباپور گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهمان اخیراً مقادیری مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور تهیه کرده و درصدد توزیع عمده آن در سطح شهر تهران هستند که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت و دستور بازرسی از مخفیگاه متهمان در محدوده شرق تهران حوالی بزرگراه محلاتی و دستگیری آنان اخذ شد.
باباپور افزود: با هماهنگی‌های قضائی روز گذشته گروه عملیاتی پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی قاچاقچیان مواد افیونی را دستگیر و در بازرسی از آن مکان، ۲۳ کیلو گرم حشیش و آلات و ادوات بسته بندی مواد افیونی را کشف کنند.
باباپور خاطر نشان کرد: متهم پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از تشکیل پرونده و انجام بازجویی و تفهیم اتهام برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان مغازه محله نارمک کمتر از ۲۴ ساعت

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: روز گذشته در پی اعلام یک فقره سرقت مغازه فروش موبایل در محله نارمک رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۷ نارمک بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران با تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند، افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان مراجعه و دو عملیات منسجم و غافلگیرانه دو سارق مغازه دستگیر و از مخفیگاه متهمان لوازم سرقت شده اعم از انواع مختلف تلفن همراه، لوازم جانبی موبایل، فلش مموری، پاوربانک و… کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان ۳۰ و ۳۳ ساله در تحقیقات اولیه با توجه به شواهد و ادله موجود به جرم خود و سرقت مغازه فروش موبایل در محله نارمک و ۲ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند و مالباختگان نیز شناسایی شدند.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۴ میلیارد ریال اعلام کردند، خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

دستبند پلیس بر دستان مالخر محله پاسداران

سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار داشت: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر خرید و فروش اموال سرقتی توسط فردی در محله پاسداران رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم یا متهمان را تیم عملیات کلانتری ۱۰۲ پاسداران بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران با تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند، افزود: پس از بررسی صحت و سقم موضوع با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم در محل دستگیر و در بررسی به عمل آمده از مخفیگاه متهم تعداد ۵۰ قلم انواع لوازم سرقتی اعم از دریل شارژی و برقی، انواع جعبه ابزار، دوربین عکاسی، لب تاپ، انواع جک خودرو، انواع گوشی سرقتی و… کشف شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۴۵ ساله که در تحقیقات اولیه به جرم خود و خرید و فروش اموال سرقتی از سارقان در شمال تهران اعتراف که تا کنون ۱۰ مالباخته شناسایی شده اند.

طرهانی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند، خاطر نشان کرد: پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۸۷ کیلو هروئین در عملیات روز گذشته پلیس تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند بیان داشت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که یکی از قاچاقچیان سابقه دار اخیراً مقادیری مواد مخدر از مرزهای جنوب شرقی کشور تهیه کرده و درصدد انتقال و توزیع عمده آن در سطح شهر تهران است که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری وی اخذ شد.

وی تصریح کرد: در نهایت، کامیون حامل مواد مخدر متعلق به قاچاقچی در محورهای منتهی به پایتخت شناسایی و با یک عملیات تعقیب و گریز هوشمندانه پلیسی متوقف و سوداگر مرگ دستگیر و در بررسی از قسمت بار خودرو ۸۷ کیلو گرم هروئین که به صورت حرفه ای جاسازی شده بود، کشف شد.

حسنوند خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به مقر پلیس و تشکیل پرونده و انجام بازجویی، برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا