انتظامی

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی با جعل مدارک



به گزارش خبرنگارگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه سعید دالوند بیان داشت: در پی تشکیل پرونده‌ای مبنی بر انتقال پلاک ثبتی مال باخته با مدارک جعلی، بررسی موضوع در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی عنوان داشت: بررسی کارآگاهان نشان از این داشت، متهم با اطلاع از اینکه مالک به مدت طولانی در خارج از کشور سکونت دارد، با جعل اسناد رسمی موفق شده بود پلاک ثبتی مال باخته را به نام خود منتقل کند و مالک پس از حضور در کشور ایران متوجه شده بود پلاک ثبتی اش به شخص دیگری منتقل شده و اکنون منزلش در تصرف ۲ مرد جوان است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با دستگیری این ۲ مرد جوان مشخص شد که متهمان با همکاری سرکرده باند متواری، پلاک ثبتی را به نام سرکرده باند انتقال داده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در عملیات دیگری متهم متواری نیز دستگیر و به جرم ارتکابی اعتراف کرد، افزود: پلاک ثبتی را طی ۲ سال اخیر با همکاری همدستانش به نام خود منتقل کرده و قصد داشته پلاک ثبتی را به سایر افراد بفروشد که توسط پلیس دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی مورد کلاهبرداری شده را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، گفت: هر ۳ متهم برای کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار این پایگاه قرار دارند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا