یوم الله ۹ دی در تاریخ زنده خواهد ماند



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، آئین نکوداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ستاد فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور سردار حسین اشتری؛ فرمانده کل انتظامی کشور و همچنین مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

در این مراسم سردار حسین اشتری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم و درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام خمینی (ره) و آرزوی طول عمر توأم با صحت و سلامتی برای فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز مدظله العالی و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره فاطمه الزهرا (س) و خیر مقدم خدمت خانواده عزیز شهدا به حماسه یوم الله ۹ دی ماه ۸۸ اشاره کرد و گفت: امروز مصادف است با ۹ دی ماه ۸۸ روز بصیرت و میثاق با ولایت؛ هیچکدام از ما فتنه سال ۸۸ و ۸ ماه هوشیاری و بصیرت ملت شریف ایران اسلامی را در برابر فتنه گران و دشمنان فراموش نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در روز ۹ دی ماه سال ۸۸ مردم با حضور حماسی خود خط بطلانی بر تمام توطئه‌های دشمنان کشیدند و فتنه‌های آنها را خنثی کردند، در این روز همه مردم یک صدا علیه آمریکای جنایتکار، ستمگران و فتنه گران و برای بیعت مجدد با مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز مدظله العالی و حمایت بی چون و چرا از ایشان به میدان آمدند و این است که یوم الله ۹ دی همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و زنده خواهد بود.

سردار اشتری در ادامه به دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: امروز برگزاری گرامی داشت یاد و خاطره این شهید والامقام و معزز، احترام به همه شهیدان، ایثارگران، جانبازان و تمامی کسانی است که از انقلاب اسلامی تاکنون با تبعیت و پیروی از امامین انقلاب جان خود را برای سرافرازی کشور نثار کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی دارای ویژگی‌های بارزی بودند که می‌توان به تواضع و اخلاص ایشان اشاره کرد؛ به فرموده مقام معظم رهبری باید سال‌ها بگذرد تا به تمامی ابعاد شخصیت این شهید والامقام و بزرگوار پی ببریم هر چند که تمام شهدای ما دارای ویژگی‌های اخلاقی بارزی هستند که به مرور و با گذشت زمان مشخص می‌شود.

سردار اشتری با بیان اینکه خودباوری، ولایتمداری و مردمداری از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود، گفت: بنده به تمامی فرماندهان توصیه می‌کنم که به دلیل مسئولیت خطیری که بر عهده دارند بایستی روحیه مردمداری را از حاج قاسم سلیمانی درس بگیرند و در رأس تمامی امور قرار دهند.

وی به ولایت مداری شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: ایشان با تمام وجود اعتقاد راسخ به نایب امام زمان (عج) و مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای عزیز “مدظله العالی” داشتند؛ قدرت بسیج کردن تمام منابع در برابر دشمن برای رسیدن به اهداف مدنظر (مقابله با تروریسم، زورگویی و دفاع از مظلومان جهان) نیز از دیگر ویژگی‌های ایشان بود که بایستی آنها را به عنوان الگو قرار دهیم.

سردار اشتری به نفوذ کلام شهید حاج قاسم در جبهه مقاومت نیز اشاره کرد و گفت: امروز همه مردم ایران اسلامی و آزادیخواهان جهان خصوصاً کشورهایی که تحت ستم آمریکا و صهیونیسم هستند به ایشان عشق می‌ورزند و احساس دِین می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف با تفکرات متفاوت به حاج قاسم سلیمانی علاقه دارند، گفت: امروز این مراسم را به یاد شهدا خصوصاً سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار کردیم تا بتوانیم از روحیه این عزیزان والامقام بهره ببریم و روحیه بگیریم.

سردار اشتری ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم باشکوه خاطر نشان کرد: امید است که اعمال ما مورد رضایت خداوند متعال و مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای عزیز مدظله العالی” قرار بگیرد چرا که همه ما در مقابل حاج قاسم و تمامی شهدای عزیز مسئول هستیم و بایستی در زندگی شخصی و کاری خود اهداف شهدا را الگو قرار دهیم و در مسیر این عزیزان گام برداریم.



منبع:مهر