آخرین اخبارمهارت آموری

۱۰ سرباز نیروی انتظامی مازندران گواهینامه مهارت‌آموزی دریافت کردند

به گزارش ایرنا ، مهارت آموزی سربازان وظیفه حین خدمت طبق تفاهم نامه امضا شده میان وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح و با همکاری سازمان فنی وحرفه ای در کشور اجرایی شد تا زمینه اشتغال آنان پس از خدمت در محیط واقعی کار فراهم شود. طبق برنامه ستاد کل نیروهای مسلح با امضای قرارداد با قرارگاه مهارت‌آموزی و سازمان فنی و حرفه ای کشور مقرر شد تا  هر سال ۱۲۵ هزار سرباز وظیفه مهارت‌ لازم را فراگیرند.

 آموزش مهارت آموزی سربازان علاقه مند در کارگاه‌ها، محیط واقعی و به صورت مجازی انجام می‌شود به این صورت که سربازان وظیفه با حضور در کارگاه‌های ستاد نیروهای مسلح آموزش‌های مهارت برق ساختمان، برق صنعتی ، تعمیرات لجستیک، ساخت قطعات، آشپزی، نانوایی و مواردی از این دست را که امکان آموزش در محیط واقعی وجود دارد ، دریافت می‌کنند.

همچنین آموزش به صورت مجازی به کمک فیلم، انیمیشن و فایل‌های متنی در زمان‌ خاص که سربازان به اینترنت دسترسی دارند نیز از دیگر طرح های مهارت آموزی سربازان است.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با اهدای لوح تقدیر به سربازان نمونه در حال خدمت در این نیرو ، خدمت سربازی را فرصت خودسازی ،دوستی ماندگار و مسئولیت پذیری اجتماعی توصیف کرد به اهمیت کاهش نرخ بیکاری بر اساس مهارت آموزی افراد اشاره کرد و گفت: اکنون مهم ترین مشکل کشور اشتغالزایی برای نیروی کار است که  می‌توان از طریق مهارت آموزی و ارائه آموزش به نیروهای جوان سرباز در یگانهای مختلف نظامی و انتظامی زمینه جذب آنان در بازار کار را فراهم کرد.

سردار مرتضی میرزایی افزود : هم اینک مهارت‌آموزی نیاز جامعه است و تحصیلات دانشگاهی به تنهایی منجر به رفع بیکاری و اشتغال نمی‌شود بنابر این گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح با فراهم کردن زمینه اشتغال سربازان وظیفه می‌تواند فرصتی برای جوانان جویای کار پس از پایان خدمت سربازی فراهم کند.

فرمانده انتظامی مازندران بیان داشت: برخی سربازان از همان ابتدای ورود به خدمت سربازی در زمینه‌های خاصی مهارت دارند که با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و  دانشگاه‌ها  گواهینامه دریافت می‌کنند و برخی نیز که هیچ مهارتی ندارند در این دوران بنا به علاقه خود در زمینه‌ای خاص آموزش می‌بینند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه سربازان شهید ، جانباز و آزاده ههشت سال دفاع مقدس ، اظهار داشت: انجام خدمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران بر خلاف دیگر کشورها بسیار مقدس تر است ، چراکه همه ما در ابتدای ماموریت سربازی دفاع از دین مبین اسلام و سپس دفاع از کیان و وطن سربازی می کنیم.

فرمانده انتظامی مازندران ازمرخصی تشویقی به مناسبت هفته دفاع مقدس به همه سربازان این نیرو در استان خبر داد و گفت: ۵۹۵نفر از سربازان متاهل نیز به صورت ویژه مورد توجه این تشویقی قرار خواهند گرفت.

وی همچنین از بخشش اضافه خدمت پشت دفترچه ای سربازان طبق مقررات خبر داد و بیان داشت: معاونت نیروی انسانی انتظامی استان این موارد را طبق مقررات بررسی کند و سربازانی که مشمول این تشویقی خواهند شد ، اعمال می شود. 

طبق آمار رسمی اداره سرمایه‌ انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح  در طول جنگ تحمیلی حدود سه میلیون جوان در کسوت سربازی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند و با شجاعت و ایثارگری مثال زدنی از نظام جمهوری اسلامی و کشورمان ایران دفاع کردند.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است و دومین روز از هفته “دفاع مقدس” به نام روز “سرباز”  است و تمامی  نیروها و یگان‌های نیروهای مسلح در این روز از سربازان دلاور تقدیر می‌کنند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا