مهارت آموری

۱۸۰سرباز در مراکز مهارت آموزی کرمانشاه آموزش فناوری اطلاعات دیدند



«شهریار بهنیا» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح سربازان می‌توانند بر حسب علاقه‌مندی خود در دوره‌های متنوع آموزش ببینند و با شرکت در آزمون گواهینامه مهارت آموزی دریافت کنند.

وی هدف از برگزاری دوره‌های مهارت آموزی سربازان وظیفه را توانمندسازی و کسب مهارت‌های لازم برای آنها در راستای ورود به بازار کار پس از انجام دوره مقدس خدمت سربازی عنوان کرد و گفت: مهمترین کلید موفقیت در یافتن شغلی مناسب، داشتن مهارت و تخصص کافی در حوزه‌های مختلف مورد نیاز جامعه است.

بهنیا تشریح کرد: امروزه شاهد هستیم فناوری اطلاعات سبک زندگی و روش‌های کاری جامعه بشری را متحول ساخته و باعث ایجاد مشاغل بسیار متنوعی شده که بیشترین تاثیر آن در حوزه خدمات، تامین اقلام ضروری و موردنیاز مردم از طریق اینترنت است که در نتیجه کسب مهارت‌های لازم در خصوص ارایه خدمات بر بستر اینترنت می‌توانند فرصت‌های شغلی بسیاری را برای جوانان فراهم آورد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، عنوان کرد: تعداد ۱۱ آزمون مهارت آموزی سربازان برگزار شده و برای آنها گواهی‌نامه مهارت آموزی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر شده است.

هم اکنون حدود ۲ میلیون سیم کارت در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه فعال است.

تعداد مشترکان اینترنت خانگی پرسرعت نیز در استان کرمانشاه ۷۴ هزار مشترک است که از این تعداد ۴۷ هزار مشترک فعال هستند و حدود ۹۰ هزار مشترک نیز متعلق به سایر شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت خانگی ADSL است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا