مهارت آموری

لزوم تربیت نیروی متخصص در حوزه صنعت



به گزارش خبرنگار مهر، عرفان خسرویان شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه کنسرسیوم مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی اظهار کرد: رویداد بزرگی در راستای پیشرفت کشور حال برگزاری است؛ چرا که پیشرفت کشور با سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی گره خورده است از این رو دولت باید برای توسعه هر چه بیشتر آن تلاش کند و موانع را بردارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به چالش‌های پیش روی تحریم اشاره کرد و گفت: در دوران تحریم به سر می بریم که باید اذعان کرد واقعاً شرایط سختی است و در این میان صنعتگران با وجود هزینه‌های بالای تولید و مواد اولیه و گرانی حامل‌های انرژی در خط مقدم قرار دارند و توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

وی با خاطر نشان کردن اینکه رکن اصلی واحدهای صنعتی تأمین نیروی انسانی و سرمایه انسانی است، افزود: در سند تحول دانشگاه فنی و حرفه‌ای برنامه ریزی گسترده‌ای برای پرورش مهندسین حرفه‌ای در صنایع مختلف متناسب با نیاز جامعه برنامه ریزی شده است.

خسرویان اظهار کرد: دانشگاه باید نیروی حرفه‌ای تربیت کند چرا که یکی از دغدغه‌های دانشجویان این است که با چه آینده‌ای روبرو هستند و بعد فارغ التحصیلی وضعیت اشتغال او چگونه است؛ بر همین اساس باید اطلس مشاغل استان را توسط صنایع طراحی تدوین کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ابراز کرد: گزارش‌های مجامع بین المللی نشان می‌دهد که ایران در زنجیره صنعتی نسبت به ترکیه و عربستان در رده‌های پایین‌تر قرار دارد و این نگران کننده است.شهرک‌های صنعتی نیاز به نیروی مهارتی و حرفه‌ای دارند اما بسیاری از آنها برای کسب تجربه به کشورهای پیشرفته مهاجرت می‌کنند.

وی تاکید کرد: چالش‌هایی در مقابل صنعت وجود دارد که اگر برنامه ریزی نکنیم و دانشگاه و صنعت در کنار هم نباشند در کمتر از ۵ سال آینده با بحران سرمایه انسانی مواجه هستیم و این نگران کننده است.

خسرویان ابراز کرد: در راستای دغدغه‌های مطرح شده، کنسرسیوم تخصصی مهارت آموزی و اشتغال آفرینی طراحی شده است تا نیروهایی متخصص در این حوزه پرورش پیدا کنند.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا