انتظامی

افزایش ۴۱ درصدی ترددهای نوروزی/ترافیک پرحجم در بسیاری از محورها



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سیاوش محبی با اشاره به وضعیت راه‌های کشور گفت: در این ساعت در محورهای منتهی به استان‌های شمالی از جمله فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران-شمال، کرج-چالوس، قزوین-رشت وضعیت ترافیک به صورت رفت و برگشت پرحجم و روان است.

وی افزود: در استان‌های خراسان رضوی، قم، اصفهان، فارس و مرکزی با توجه به بازگشت مسافرین از سفر برخی محورها به صورت رفت و برگشت ترافیکی پرحجم و روان بدون گره ترافیکی را تجربه می‌کنند.

سرپرست پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش تردد در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ادامه داد: در هشت روز اخیر طرح نوروزی ۱۴۰۱، تردد نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به علل وقوع تصادفات گفت: بیش از ۳۰ درصد تصادفات در جاده‌ها از نوع واژگونی بوده و اصلی ترین علت وقوع این پدیده سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو بوده است. عمده این این حوادث در بازه‌های زمانی ۱۵ تا ۲۰ و ۱۲ تا ۱۶ رخ داده‌اند. همچنین استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی و مرکزی بیشترین سهم را داشته‌اند.

محبی تاکید کرد: در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و حتی استان‌های شمالی کشور بارش برف گزارش شده لذا توصیه می‌شود در صورتی که قصد سفر دارید تجهیزات لازم از جمله تجهیزات زمستانی، ایمنی، تغذیه مناسب و پوشاک گرم را به همراه داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود استراحت به موقع در جریان سفر که ۱۵ دقیقه به ازای هر دو ساعت رانندگی است، در دستور کار قرار گیرد و از ارتکاب اعمال حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری شود.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا