۴۹۹ هزار تصادف در سال ۹۹/ کاهش ۱۲ هزار نفری جانباختگان در تصادفات



به گزارش خبرنگار مهر سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پلیس راهور همواره ۴ مأموریت اصلی دارد، مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور با رویکرد ارتقای ایمنی در ترافیک، کاهش تصادفات و سوانح ترافیکی و اطلاع رسانی و آموزش صحیح رفتار ترافیکی این ۴ مأموریت هستند.

وی افزود: ۶ هزار و ۲۰۰ تیم و واحد گشتی با هزار و ۴۹۱ واحد سیار در حال خدمت هستیم، بیش از ۵ هزار دوربین نظارتی و کنترلی مسائل ترافیکی را در اختیار پلیس می‌گذارند.

سهم پلیس در کاهش تصادفات تنها ۱۹ درصد است

هادیانفر گفت: بر اساس قانون وزارت راه ۳۳ درصد در حوادث ترافیکی نقش دارد و همچنین پلیس راهور ۱۹ درصد، وزارت صمت ۱۵ درصد، صداوسیما ۱۲ درصد، وزارت بهداشت ۱۱ و وزارت کشور که مسئولیت شهرداری‌ها را بر عهده دارد ۱۰ درصد در این حوزه نقش دارند.

رئیس پلیس راهور گفت: روزانه ۴۵ تا ۶۰ نفر در شرایط متفاوت در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و به ازای هر جان باخته ۱۵ تا ۲۰ نفر مجروح و یا جانباز می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ تصادفات به ۴۹۹ هزار فقره کاهش یافت، سالانه ۵۳۳ هزار فقره تصادف در کشور را تجربه کرده ایم؛ همچنین در سال ۹۹ تعداد جانباختگان به ۱۵ هزار و ۳۹۶ نفر کاهش پیدا کرد.

کاهش ۱۲ هزارنفری جانباختگان تصادفات در ۱۵ سال گذشته

هادیانفر گفت: به طور متوسط در ۱۵ سال گذشته، ۱۹ هزار و ۵۴۱ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند. یعنی در بازه سال ۸۵ تا سال ۹۹ تعداد ۱۲ هزار و ۱۰۱ نفر کاهش داشته ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: از سال ۸۵ تقریباً ۲۵۶ هزار مجروح در تصادفات داشته ایم که در سال ۹۹ این عدد ۲۷۶ هزار مجروح رسید. متأسفانه تقریباً ۱۵ تا ۲۰ درصد این افراد (مجروحین تصادفات) یا معلول، یا قطع نخاع و یا قادر به حرکت نیستند.

هادیانفر بیان کرد: در سال ۸۵ به ازای هر صد هزار نفر جمعیت متأسفانه ۳۹ نفر فوتی در تصادفاًت داشتیم که در سال ۹۹ به ازای هر صد هزار نفر این عدد به ۱۸.۳ نفر رسید.

فوت ۴.۲ نفر به ازای ۱۰ هزار وسیله نقلیه در سال ۹۹

وی گفت: نزدیک به ۳۷ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم که در سال ۸۵ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله ۱۹.۵ نفر جان خود را از دست دادند که در سال ۹۹ این عدد به ۴.۲ نفر کاهش داشته است. کاهش ۱۵.۳ نفر در طول این ۱۵ سال را داشته ایم که معادل ۳۶۴ درصد و در خصوص برنامه ششم توسعه ۱.۵ نفر کاهش معادل ۳۵ درصد را داشته ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: اگر همدلی دولت را داشته ایم می‌توانیم شرایط خوبی را در کاهش تصادفات داشته باشیم.

در حال تکمیل…



منبع:مهر