انتظامی

کاهش ۴۰ درصدی تلفات جاده‌ای اصفهان/شورای عالی ترافیک تشکیل شد



به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از پلیس راه اصفهان-شیراز اظهار داشت: قرارگاه نوروزی پلیس‌راه به صورت ۲۴ ساعته در همه جاده‌های اصلی و فرعی هشیار و فعال بوده است که فعالیت آنها تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

وی ادامه داد: با وجود واکسیناسیون گسترده در بین مردم و فروکش شدن بیماری کرونا، میزان ترددهای بین شهری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

کاهش ۴۰ درصدی تلفات جاده‌ای در اصفهان

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه در استان اصفهان با کاهش تلفات جاده‌ای روبرو بودیم، گفت: خوشبختانه بیش از ۴۰ درصد از تلفات جاده‌ای در این استان کاهش داشته که البته به دلیل قرارگیری در محور راه‌های مواصلاتی این میزان بسیار امیدوار کننده است.

وی ترددهای جاده‌ای را روان دانست و افزود: مسئولان مربوطه به ویژه استانداران و فرمانداران در این ایام به خوبی وضعیت را رصد می‌کردند و به مسافران توصیه می‌شود که بازگشت را به روزهای پایانی نوروز موکول نکنند.

افزایش تراکم به سمت جنوب و شمال

سردار اشتری با اشاره به تراکم جمعیت در این واپسین روزهای عید نوروز، گفت: تراکم جمعیت به سمت جنوب، شمال و خراسان رضوی در حال افزایش است که این سفرها نشان از نشاط مردم دارد و امیدواریم در مسیرها رعایت قانون را در اولویت قرار دهند.

وی با تاکید بر کاهش تصادف جاده‌ای تصریح کرد: نسبت به سال گذشته آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در کشور حدود ۲۲ درصد و میزان تصادفات حدود هفت درصد کاهش داشته و با توجه به این دغدغه رهبری مبنی بر کاهش تصادفات نوروزی، باید به عنوان وظیفه شرعی همه مردم، دستگاه‌ها و مسئولان قرار گیرد.

تشکیل شورای عالی ترافیک پس از هشت سال

فرمانده نیروی انتظامی یکی از اتفاقات مثبت سال جاری را تشکیل شورای عالی ترافیک پس از هشت سال در هفته پایانی اسفندماه با حضور ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: رفع مشکلات زیرساختی جاده‌ها و همچنین افزایش ایمنی خودروها مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا مشکلات مربوط به بخشی از نقاط حادثه‌خیز برطرف شده است و دیگر نقاط نیز باید در اسرع وقت شناسایی و رفع شود.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا