انتظامی

اجرای طرح انضباط بخشی به موتورسواران پایتخت



به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی، صبح یکشنبه در جلسه توجیهی طرح انضباط بخشی به موتورسیکلت‌سواران گفت: از روز شنبه مورخ ۳۰ بهمن ماه طرح انضباط بخشی تردد موتورسیکلت‌سواران را در سطح پایتخت به مرحله اجرا در می‌آوریم.

وی افزود: در این طرح موتورسیکلت‌های متخلف در ۱۰۰ ایستگاه توقیف موتورسیکلت توقیف ساعتی می‌شوند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: تخلفاتی که از شنبه با آنها برخورد می‌شود عبارتند از عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک (مخدوشی، پوشش پلاک و فاقد پلاک)، حمل بارهای نامتعارف، رانندگی (موتورسیکلت سواری) بانوان و افراد گواهینامه موتورسیکلت، موتورسواران فاقد مدارک (کارت، گواهینامه و بیمه نامه) ایجاد آلودی صوتی و صداهای ناهنجار.

رحیمی تأکید کرد: هر موتورسوار باید حداقل سه مدرک گواهینامه، کارت موتور و بیمه نامه را داشته باشد.

تمهیدات ترافیکی پلیس برای پایان سال

وی با اشاره به ترافیک در روزهای پایانی سال گفت: طرح ویژه ترافیکی از اول اسفند اجرا و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت. ساعت پایان کار این طرح ویژه نیز ساعت ۲۲ است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین طرح ویژه‌ای با حضور سه پلیس تخصصی نیز در مراکز خرید خواهیم داشت. با تمام وجود امنیت مردم و خانواده‌ها را برقرار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طبیعی است که ترافیک در روزهای پایانی بهمن و اسفند ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت. از همین‌رو برنامه ویژه ترافیکی برای این روزها خواهیم داشت.

سردار رحیمی تصریح کرد: در این طرح‌ها همچنین اراذل و اوباش و سارقان سابقه دار تحت کنترل قرار خواهند گرفت. با تهیه کنندگان و فروشندگان جز و عمده مواد محترقه با جدیت برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: در یک ماهه پایان سال پلیس برای امنیت و آرامش مردم تقریباً به حالت آماده‌باش در خواهد آمد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا