انتظامی

اجرای طرح مقابله با توزیع و استفاده ازسلاح غیرمجاز در کشور+جزئیات



به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی، در جمع خبرنگاران گفت: در کشور ما امروز همه شاد و پرنشاط هستند و امیدواریم هیچ کسی غم چه در تصادفات چه در سایر موارد نبیند.

وی افزود: کشور اجتماعی است امنیتی و انتظامی نیست و منش ما و برنامه‌های ناجا هم اجتماعی است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: ارتباط مستحکم و هدفمند در سطوح مخالف با مردم داریم و اصل پیشگیری از اتفاقات ناگوار هم همین هستیم.

وی ادامه داد: خوشحال می‌شویم رجوع کننده‌ای به کلانتری و پاسگاه نباشد و هیچ پرونده‌ای نداشته باشیم.

رضایی گفت: یک نگاه سرسختانه برای مخلان امنیت چه در مرزها و چه در جای جای نقاط داریم، تابلوی فرماندهی انتظامی در کل رده‌هایش مهربانی و اقتدار را با هم دارد.

رضایی گفت: بیش از دو سوم مجموعه انتظامی در سراسر کشور آرامش خود را فدای مردم کرده‌اند و در کوچه‌ها، خیابان‌ها، مرزها و …، در آماده باش هستند.

وی گفت: با افتخار اعلام می‌کنم ناجا تکیه گاه مردم است و شمشیر برنده‌ای بر بدخواهان و هنجارشکنان است. این شمشیر برای سارقان و اراذل و مخلان کسب و کار برنده است اما در کنار مردم با آرامش هستیم.

جانشین فرمانده ناجا گفت: ناجا در سال ۱۴۰۰ بالاترین نمره رضایت را در حوزه‌های مختلف از مردم گرفت، وقتی رصد می‌کنیم ناجا از رده‌های بالای اعتماد مردم است.

رضایی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای آرامش و تکیه گاه مردم پیش بینی شده است و بیش از ۷۰ هزار خودرو و موتور و شناور و بالگرد آماده باش هستند.

رضایی اظهار کرد: افرادی که بخواهند در مسیر اقتصادی مردم حرکت منفی کنند و رو به قاچاق بیاورند و به اصطلاح از خودروهای شوتی استفاده کنند حتماً با آنها برخورد می‌کنیم.

رضایی گفت: در راستای شعار سال حتماً هدفمند می‌شویم و مقابله با قاچاق در مرزها و پایانه‌ها را مضاعف پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: در حوزه مقابله با مواد مخدر بیش از ۹۰۰ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم.

رضایی تصریح کرد: با افرادی که در حوزه قاچاق سلاح و مهمات هستند برخورد می‌کنیم و افرادی که سلاح غیرمجاز دارند را شناسایی و قطعاً با آنها برخورد می‌کنیم.

به گفته جانشین فرمانده ناجا جمع آوری سلاح غیرمجاز را تا حدی پیش می‌برند که افرادی که سلاح غیرمجاز دارند احساس ناامنی کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا برخورد با افرادی که تاریخ مجوز سلاحشان گذشته را در برنامه دارید، گفت: دستگاه‌هایی که به این افراد مجوز دادند باید رصد کنند و تذکرات لازم را بدهند.

سردار رضایی بیان کرد: قبل از اینکه افرادی که سلاح غیر مجاز دارند را بگیریم به مراجع مشخص بروند و سلاحشان را تحویل دهند.

وی گفت: ما درگیری‌هایی که از اسلحه استفاده می‌کنند را نمی‌توانیم تحمل کنیم، برخی از استان‌ها در حوزه ورود سلاح شاخص هستند که این استان‌ها را به دقت رصد می‌کنیم.

جانشین فرمانده ناجا گفت: خوزستان یک بدعتی را مطرح می کرده است که به عنوان آداب و رسوم از سلاح استفاده می‌کنند اما این موضوع خلاف قانون است و بعضاً دیده شده است که مراسم عروسی تبدیل به عزا شده است.

رضایی در پایان با اعلام اینکه طرح مبارزه با سلاح غیرمجاز در کشور آغاز شده است، گفت: استان‌های خوزستان، کرمان و سیستان و بلوچستان در اولویت طرح مبارزه با سلاح غیرمجاز قرار دارند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا