ارتش هیچ‌گاه از نهضت انقلاب جدا نبود



به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری پیش از ظهر دوشنبه در مراسم رژه یگان‌های نظامی خراسان رضوی در روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در میدان پانزده خرداد مشهد برگزار شد، ضمن تبریک این روز اظهار کرد: استکبار جهانی با استفاده از رژیم منحوس پهلوی، مستشاران خود در کشور، فرماندهان وابسته‌ای که در ارتش آن زمان حاکم کرده بود و تجهیزات و تسلیحات وابسته‌ای که در اختیار ارتش آن مقطع به‌عنوان ژاندارم منطقه برای صیانت از اهداف و منافع استکباری خود قرار داده بود اما از یک نکته غافل بود و آن نیز ماهیت دینی و قاعده مردمی ارتش ما در همه مقاطع بود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اگر چه بر اساس همین مؤلفه‌های مهم مردمی و دینی، همیشه از متن و بطن ارتش در زمان طاغوت هم با عناصر و کسانی که انقلاب را هدایت می‌کردند ارتباط وجود داشت و هیچ‌گاه ارتش ما از اتصال به نهضت انقلابی و اسلامی امام جدا نبود.

وی خاطرنشان کرد: ارتش ضمن دفاع از نظام مقدس اسلامی در سرزمین، هویت دینی، انقلابی و مردمی خود را تقویت کرد و طی این سال‌ها ضمن انجام وظیفه و تکلیف سازمانی، به ارتقای معنوی در درون تشکیلات خودش پرداخت و امروز شاهد برخورداری ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدنه انقلابی، مردمی و متدین و در عین حال از فرماندهان انقلابی و مجاهد و البته تجهیزات و امکانات و تسلیحات داخلی است که این موجب افتخار همه ما هست.

امنیتی برای تمام منطقه

نظری با بیان این‌که نیروهای مسلحی با نگاه و ماهیت انقلابی، متکی بر قاعده مردم داریم، افزود: نیروهای مسلح تحت فرمان شخصیت دینی و اعتقادی و ولایت مشغول دفاع از این سرزمین هستند، نقطه اقتدار بازدارندگی نیروهای مسلح ما در اوج خود قرار دارد و این امنیت نه تنها برای این مردم و کشور بلکه برای جامعه و ملت منطقه وجود دارد و منطقه مصون از هجوم گسترده استکبار جهانی است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: آمریکا و ایادی آمریکا خیلی مایل هستند در این منطقه حضور فیزیکی پیدا کنند اما شاهد هستید کشورهای منطقه را یکی پس از دیگری ترک می‌کنند و این از برکت نیروهای مسلح ما، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هست.

وی اضافه کرد: به برکت امام رضا (ع) در خراسان رضوی از نعمت امنیت برخوردار هستیم، مرزهای امن و امنیت داخلی استان در حداکثر خود قرار دارد و اتفاق، اتحاد و انسجام نیروهای مسلح و همه ارکان استان زبان‌زد و موجب افتخار و مؤثر در همه بخش‌ها هست.

نگاه و اقدام مردمی در نیروهای مسلح

نظری به انجام مأموریت‌های مختلف توسط نیروهای مسلح در کشور اشاره کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها و در یک بستر امن در این استان، خدمتگزار مردم خواهیم بود و موجب افتخار هست که همه نیروهای مسلح، سازمان‌ها و دستگاه‌های امنیتی ما در عین حال که به وظیفه تولید و محصول امنیتی خودشان می‌پردازند، در بخش‌های مختلف به خدمت مستقیم در موضوعات مختلف به مردم ‌خصوص در مناطق محروم و روستاها می‌پردازند و این حاصل نگاه و اتصال مردمی است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این نمایش قدرتی که امروز در سطح کشور توسط ارتش جمهوری اسلامی نمایش داده می‌شود، نمادی از اقتدار نیروهای مسلح کشور ماست که ایادی استکبار باید درس بگیرند و مردم ما احساس غرور و اقتخار داشته باشند تا همه ما با استفاده از این شرایط امن بتوانیم به وظیفه خدمت‌گذاری خودمان در بخش‌های مختلف ایران اسلامی در استان بپردازیم.



منبع:مهر