ارسال پیامک برای۳۵۰۰ راننده پرخطر تهرانی


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف بیش از ۳۲ کیلو تریاک در شرق تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع چندین فقره شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه ۲ تن از سوداگران مرگ پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران معاونت عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفت. مأموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند متهمان به تازگی مقادیر قابل توجه‌ای مواد افیونی را از مرزهای جنوبی کشور وارد و اقدام به دپوی آن در مخفیگاهی در محدوده شرق تهران نموده تا در فرصتی مناسب این مواد را در سطح گسترده در پایتخت توزیع کنند.

حسنوند تصریح کرد: به دنبال این موضوع مراتب به مقام قضائی منعکس و دستور دستگیری متهمان صادر شد. در ادامه مأموران پلیس خود را جهت انجام عملیات کشف و دستگیری آماده و بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری این ۲ قاچاقچی سابقه دار و حرفه‌ای آغاز شد. مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت به آدرس مورد نظر در شرق تهران اعزام شده و با رصد شبانه روزی فعالیت مجرمانه متهمان، در نهایت در یک عملیات ضربتی و هوشمندانه ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی و حفظ حقوق شهروندی وارد مخفیگاه نامبردگان شده و موفق شدند ضمن دستگیری هر ۲ متهم در بازرسی از این محل مقدار ۳۲ کیلو و ۴۰۶ گرم تریاک که در اوزان و بسته‌های مختلف آماده توزیع شده بود را کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در پایان خاطرنشان کرد: متهمان یاد شده پس از دستگیری به مقر پلیس پایتخت منتقل و پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات پایانی و باز جویی های تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

سرقت ۷ میلیاردی از همسایه

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی بیان داشت: پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس تشکیل و با دستور مقام قضائی به پایگاه چهارم این پلیس ارجاع شد. شاکی اظهار داشت، ساعت ۱۹:۴۰ دقیقه ۲۹ اردیبهشت به همراه خانواده از منزل خارج و در ساعت ۲۲:۵۰ هنگام مراجعت با شیشه شکسته پنجره یکی از اتاق خواب‌ها و باز بودن آن مواجه می‌شود و سپس پی به سرقت مقادیری طلا و اموال به ارزش ۷ میلیارد ریال می‌برد.

این مقام انتظامی گفت: در تحقیقات اولیه سرنخ‌های متعددی کشف و احتمال اینکه سرقت توسط همسایگان ساختمان کناری باشد برای کارآگاهان محرز شد. با جمع بندی یافته‌ها و سرنخ‌های موجود کارآگاهان موفق شدند سارقان که ۲ برادر دارای سابقه سرقت منزل و همسایه شاکی بودند را شناسایی و در ادامه طی یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ متهم را دستگیر و تعدادی از اموال سرقتی را از مخفیگاه متهمان کشف کردند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: متهمان در پی جوئی های انتظامی به جرم ارتکابی معترف و با قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

دستگیری ۲ زورگیر تهران

سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر بیان داشت: چهاردهم آذر ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت به عنف از دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به پلیس آگاهی ارجاع شد و شاکی اظهار داشت، درخط دوم مترو مشغول فروش لوازم جانبی موبایل بودم که ۲ مرد در ایستگاه مترو شهدا با تهدید چاقو اموالم را به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال سرقت و متواری شدند. با عنایت به احتمال وقوع سرقت‌های دیگر از شهروندان توسط سارقان پی جویی و کشف جرم در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت زورگیری پایگاه ششم قرار گرفت که طی بررسی و بازبینی دوربین‌های مشرف به محل وقوع جرم هویت یکی از متهمان بنام حمید ۱۹ ساله، تبعه کشورهای همسایه، دارای یک فقره سابقه زورگیری مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی پلیس مترو متهم دستگیر و پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی به بزه انتسابی اعتراف و اظهار کرد سرقت را به همکاری همدستش به نام کریم ۲۰ ساله انجام داده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه متهم دوم پرونده نیز در عملیات دیگری دستگیر شد، ابراز داشت: متهمان به ۳ فقره سرقت مشابه در یک ماه اخیر معترف شدند.
این مقام پلیسی در پایان گفت: پس از تکمیل پرونده متهمان با صدر قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

ارسال پیامک برای ۳۵۰۰راننده پرخطر تهرانی/کشف ۳۲تریاک در شرق تهران

رانندگان پرخطر منتظر دریافت پیامک باشند

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهور تهران ضمن بیان ضرورت کار قرارگاه سرعت در شهر تهران بیان داشت: با پیگیری‌هایی که صورت پذیرفت امسال نیز مجدد قرارگاه کنترل سرعت در پلیس راهور تهران بزرگ کار خود را ادامه می‌دهد.

سرهنگ موسوی پور ابراز داشت: همکاران بنده در مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ مسئولیت این کار را برعهده دارند و زیر نظر مستقیم رئیس این مرکز، قرارگاه کنترل سرعت فعالیت خود را ادامه می‌دهد. قانون گذار سرعت را به سه بخش تقسیم کرده است که بخشی از سرعت‌ها تا ۳۰ کیلومتر بیش‌تر از حد مجاز است و بخش دیگری ۳۰ کیلومتر تا ۵۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز و بخش سوم نیز سرعت‌های بالاتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت است.

این مقام پلیس ادامه داد: قرارگاه کنترل سرعت در پلیس راهور تهران بزرگ سرعت‌های بالاتر ۵۰ کیلومتر در ساعت را مورد بررسی و کنترل می‌نماید. دوربین ثبت تخلفات سرعت‌های غیر مجاز را ثبت می‌کنند و همکاران بنده با رصد سرعت‌هایی که بالای ۵۰ کیلومتر بالاتر از سرعت مجاز بوده را از طریق سامانه‌هایی که در دسترس داریم ثبت کرده و این تخلف از طریق پیامک برای مالکین ارسال می‌گردد.

وی گفت: برای بار اول و دوم حضور رانندگان متخلف در کلاس‌های آموزشی پلیس راهور لازم است و بحث توجیه و آموزش و اعمال قانون و پرداخت جرایم مطرح می‌شود و اگر این تخلفات به بار سوم برسد برابر ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی این تخلف اخلال در نظم محسوب شده و پرونده تحویل مقامات قضائی می‌گردد. برای بیش از ۳۵۰۰ راننده از ابتدای سال جاری پیامک ارسال شده که امیدواریم با احترام به قانون و کاهش سرعت‌ها توسط رانندگان شاهد حوادث تلخ در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

ارسال پیامک برای ۳۵۰۰راننده پرخطر تهرانی/کشف ۳۲تریاک در شرق تهران

دستگیری باند سارقان خودرو

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر حین گشت زنی به راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو ی سواری که در کنار خیابان توقف کرده بودند، مشکوک شدند. ابتدا پلاک خودرو را استعلام که مشخص شد خودرو سرقتی بوده و ۳ روز پیش سرقت شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: مراقبت‌های ویژه پلیسی آغاز که در همین حین یک دستگاه خودروی دیگر به آنها مراجعه که در استعلام انجام شده مشخص شد این خودرو نیز سرقتی است. بلافاصله طرح مهار سارقان اجرا و مأموران موفق شدند هر ۲ دستگاه را توقیف و هر ۳ سرنشین خودروها را دستگیر کنند.

این مقام پلیسی افزود: در بررسی‌های بیشتر از داخل یکی از خودروها تعدادی اموال کارگاه ساختمانی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف که سارقان علاوه بر سرقت خودرو به سرقت تجهیزات ساختمانی اعتراف کردند. تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.



منبع:مهر