انتظامی

از انهدام باند سارقان تا دستگیری زورگیران پایتخت


به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف خودروی سرقتی توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ

سردار محمد حسین حمیدی در خصوص این خبر گفت: ساعت ۱۷ عصر دیروز، تیم منطقه ۲۱ پلیس راهور تهران بزرگ، حین گشت زنی در محدوده تهرانسر یک دستگاه خودروی سرقتی هیوندای را شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستور توقف خودرو را صادر کردند.

وی عنوان کرد: در یک عملیات پلیسی خودرو متوقف و سارق آن دستگیر و پس از تحقیقات اولیه متهم به همراه خودروی کشف شده تحویل مأموران کلانتری شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان خواست، با مشاهده خودرو یا موتورسیکلتی که مدتی است رها شده و صاحب آن را نمی‌شناسند و یا اینکه پلاک خودرو مخدوش و یا خودرو فاقد پلاک است حتماً با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته تا پس از توقیف خودرو و پی جوئی های انتظامی خودرو به مالک آن تحویل شود.

سارقان زورگیر محله شهر زیبا در دام پلیس

سرهنگ ضرغام آذین اظهار داشت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه به روش زورگیری با تهدید سلاح سرد توسط ۲ موتورسوار با استفاده از ۲ دستگاه موتورسیکلت در محله شهرزیبا دستگیری سارقان در دستور کار عملیات کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا قرار گرفت و گشت زنی‌های هدفمند افزایش یافت.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی ساعات تردد سارقان را شناسایی و نقاط جرم خیز را تحت پوشش قرار دادند افزود: متهمان که با موتورسیکلت‌های پلاک مخدوش در حال زاغ زنی شهروندان بودند توسط مأموران انتظامی مشاهده و در یک عملیات غافلگیرانه و اجرای طرح مهار متهمان زمین گیر و دستگیر شدند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان ۳ قبضه سلاح سرد و ۳ دستگاه تلفن همراه سرقتی که روز جاری سرقت کرده بودند کشف و در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت به روش زورگیری با تهدید سلاح سرد در غرب و شمال تهران و ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف شدند.

سرهنگ آذین با اشاره به اینکه مال باختگان شناسایی شدند افزود: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

انهدام باند سارقان ۳۰ میلیاردی منازل

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی بیان داشت: شانزدهم بهمن ماه ۲ شهروند میانسال به کلانتری جامی مراجعه و ضمن دادخواهی اعلام کردند سارقان با تخریب درب‌های انبار و کارگاه خیاطی آنها در خیابان جمهوری مقادیر زیادی طاقه های پارچه، زیر بالشتی و … به ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد ریال سرقت کردند.

وی عنوان کرد: پرونده با دستور مقام قضائی به منظور رسیدگی تخصصی در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تحت پی جویی قرار گرفت. که در ادامه کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت اماکن پایگاه هشتم عازم محل وقوع جرم شدند و ضمن تحقیقات محلی به تجمیع پرونده‌های مشابه پرداختند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با تلاش کارآگاهان سرنخ‌های متعددی بدست آمد که با جمع بندی ادله‌های موجود مشخص شد متهمان به نام‌های “صادق” و “شهروز” به تازگی در ارتباط با سرقت منزل دستگیر شده اند و در بازداشتگاه پلیس آگاهی تحت نظر می‌باشند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان مورد بازجویی قرار گرفتند که پس از مواجه با ادله‌های پلیسی علاوه بر سرقت کارگاه خیاطی به سرقت از انبار لوازم یدکی ماشین آلات سنگین و ۲ فقره سرقت مشابه دیگر با همکار یکدیگر اعتراف کردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال به سرقت رفته در ۴ فقره سرقت را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: با اعتراف صریح صادق و شهروز پرونده به دادسرا ارسال و هر ۲ متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

گفتنی است اقدامات تکمیلی به منظور شناسایی سایر محل‌های سرقت احتمالی و دستگیری سایر ایادی مجرمانه کماکان در دستور کار کارآگاهان می‌باشد.

پایان خط سارق حرفه‌ای لوازم و محتویات خودرو

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال بیان داشت: با توجه به وقوعات متعدد سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو در محدوده کلانتری گاندی کشف و پی جویی سرقت‌ها در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو پایگاه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: کارآگاهان با تلاش بی وقفه موفق می‌شوند سرنخ‌های متعددی را کشف کردند که با جمع بندی یافته‌های پلیسی هویت سارق به اسم امیر که از مجرمان سابقه دار بود بدست می‌آید.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: تحقیقات و یافته‌های کارآگاهان حاکی از آن بود امیر با یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۷ سفید در خیابان‌ها و توقف گاه‌های کم تردد حوزه استحفاظی

سرکلانتری سوم پرسه می‌زند و در صورت وجود موقعیت از خودروهای پارک شده سرقت می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی متهم کارآگاهان ضمن هماهنگی با مقام محترم قضائی اقدام به گشت زنی در محدودهای وقوع جرم کرده و نهایتاً در پارکینگ کتابخانه ملی، متهم به همراه خودرو خود که پلاک آن را مخدوش کرده بود غافلگیر و دستگیر شد.

دستخال افزود: متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقت بوده و با اظهارات ضد و نقیض سعی در کنمان حقیقت را داشت که با هماهنگی قضائی مبنی بر بازرسی از منزل متهم روز گذشته تیمی از کاراگاهان مخفیگاه متهم را بازدید و در بازرسی از منزل وی تعداد قابل توجهی از انواع داروها که تاریخ انقضا آنها به پایان رسیده بوده به همراه یک دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد که پس از استعلام و بررسی مشخص شد داروهای کشف شده از داخل انبار یک داروخانه سرقت شده و گوشی مکشوفه نیز متعلق به احدی از شهروندان و سرقتی می‌باشد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: در تحقیقات تکمیلی و بازجویی‌های پلیسی متهم به سرقت اموال مکشوفه معترف و به ۵۰ فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

وی افزود: متهم با یا دستور قضائی برای تکمیل تحقیقات و شناسایی مال باختگان در اختیار این یگان قرار دارد.

از انهدام باند سارقان تا دستگیری زورگیران پایتخت

خلع سلاح زورگیر مسلح در تهران

سرهنگ رسول بهرامی اظهار داشت: روز گذشته عملیات کلانتری ۱۶۱ ابوذر حین گشت زنی به یک دستگاه پراید که داخل خودرو راننده و سرنشین در حال درگیری بودند مشکوک و برای بررسی به خودرو مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مأموران به محض مراجعه به خودرو سرنشین از خودرو پیاده و متواری می‌شود افزود: سریعاً وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز متهم را زمین گیر و دستگیر می‌کنند که راننده خودرو پراید اظهار داشت، متهم با سلاح کمری در حال زورگیری از وی بوده است که در بررسی اولیه از متهم یک قبضه سلاح کلت کمری کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم ۳۴ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و زورگیری از راننده خودرو با تهدید سلاح گرم معترف و در همین حین یک نفر دیگر از مال باختگان در کلانتری حاضر و متهم را شناسایی کرد، و اظهار داشت هفته گذشته از وی نیز به همین طریق زورگیری کرده است.

سرهنگ بهرامی با اشاره به سوابق متهم در امر سرقت و تحمل حبس در زندان در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا