از بازداشت سارق خودرو در گشت زنی های انتظامی تا کشف محموله قاچاق



به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در محدوده شهرک ولی عصر (عج) خبر داد.

سرهنگ پیمان لطیفی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پاسخ به در خواست‌های مردمی و اعتراض به تردد معتادان متجاهر در محدوده شهرک ولی عصر (عج) اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در روز گذشته در محدوده این شهرک اجرا شد.

وی با بیان اینکه اینکه در این عملیات ۱۱ معتاد متجاهر جمع آوری شد، تاکید کرد: این طرح‌ها بصورت مداوم در سرکلانتری پنجم اجرا خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر جمع آوری معتادان متجاهر یک خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از وی ۲۰۰ گرم مواد مخدر کشف شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مراکز بازپروری و مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

سرهنگ لطیفی با اشاره به اینکه شهروندان در صورت روبرو شدن با همچنین مواردی سریعاً با ۱۱۰ تماس برقرار کنند در پایان خاطر نشان کرد: پلیس با اجرای طرح‌های جمع آوری معتادان متجاهر به بهبود سلامت جسمی و روانی این افراد کمک خواهد کرد

بازداشت سارق خودرو در گشت زنی‌های انتظامی

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳ سارق خودرو و کشف یک دستگاه خودروی مسروقه در عملیات تعقیب و گریز خبر داد.

سردار علیرضا لطفی بیان داشت: کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی پایتخت حین گشت زنی در محدوده خزانه به یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ دارای راننده و ۲ سرنشین مظنون می‌شوند.
وی عنوان کرد: کارآگاهان با استعلام شماره پلاک خودروی پژ و ۲۰۶ از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی متوجه می‌شوند خودرو دارای سابقه سرقت می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: راننده خودرو مسروقه به محض رؤیت خودروی پلیس اقدام به فرار می‌نماید. بنابراین هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و از کلیه علائم هشداردهنده جهت متوقف ساختن خودرو استفاده می‌شود لیکن راننده خودروی مسروقه بدون توجه به اخطارهای پلیس اقدام به لایی کشی در بین خودروهای عبوری و شهروندان کرده و به فرار ادامه می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: کارآگاهان به منظور جلوگیری از فرار و خسارت‌های احتمالی چند تیر هوایی شلیک ولی متأسفانه راننده خودروی مسروقه هیچ گونه توجهی به هشدارهای داده شده را نداشته و وارد بزرگراه بعثت می‌شوند و در نهایت کارآگاهان برای جلوگیری از ورود خسارت بیشتر لاستیک خود را نشانه می‌گیرند.

سردار لطفی افزود: با توقف خودرو در یک عملیات ضربتی هر سه متهم دستگیر و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل کلانتری خزانه شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای خودرو سند نمره کار با تیزهوشی کارآگاهان اداره دوم این پلیس خبر داد.

دستگیری اعضای باند سند نمره خودرو

همچنین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای خودرو سند نمره کار با تیزهوشی کارآگاهان اداره دوم این پلیس خبر داد.

سردار لطفی در توضیح خبر گفت: یکی از شیوه‌های شایع سارقان در زمینه سرقت خودرو ایجاد تغییرات در ارکان فنی خودروی مسروقه با سو استفاده از اسناد و مدارک خودروی تصادفی می‌باشد که در اصطلاح به آن سند نمره (دوتایکی) می‌گویند.

وی توضیح داد: بدین روش که ابتدا با خرید اتومبیل تصادفی با شدت خسارت بالای ۶۰ درصد، اتومبیل هم تیپ و هم مدل همرنگ آن را شناسایی و سرقت می‌کنند و با جابجایی ارکان فنی شامل موتور و شاسی به صورت تکه گذاری یا دستکوب نمودن و نصب با پرچهای غیرفابریک بر روی پلاکت شاسی و مشخصات با اسناد و مدارک اتومبیل تصادفی تطبیق و به عنوان خودروی سالم بفروش می‌رسانند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: کارآگاهان اداره دوم با انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند شخصی به هویت بهزاد که یکی از سابقه داران در زمینه سرقت خودرو و سند نمره می‌باشد با تشکیل باندی مدتی است به عمل مجرمانه می‌پردازد.

لطفی افزود: با رصد اطلاعاتی مخفیگاه بهزاد در محدوده غرب استان تهران شناسایی شد و با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد بهزاد به اتفاق ۲ نفر دیگر از همدستانش در محدوده غرب تهران سند نمره کردن یک دستگاه خودروی پژو پارس مدل ۱۴۰۰ می‌باشند که با تحت نظر گرفتن رفتار این باند مخفیگاه سارقان که یک گاراژی در غرب استان تهران بود شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی پایتخت افزود: با بدست آمدن این اطلاعات و با هماهنگی قضائی بهزاد و سایر همدستانش طی یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه تعداد ۵ دستگاه خودروی سواری پژو پارس و اچ سی کراس سرقتی و تعداد زیادی اموال مسروقه لوازم و قطعات خودرو شامل: رینگ و لاستیک و رادیو پخش خودرو و تعدادی ایسیو خودرو نیز کشف و ضبط گردید کشف و توقیف شد.

سردار لطفی در پایان گفت: با توجه به دستگیری اعضای این باند سرقت و اعتراف صریح به جرم خود و کشف خودروهای مسروقه متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دوم قرار گرفتند.

کشف محموله قاچاق در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی با اعلام این خبر بیان داشت: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق کالا در ایام نوروز و لزوم برخورد با خودروهای تندرو موسوم به شوتی با اقدامات پیش دستانه اطلاعاتی کارآگاهان این پلیس در رصدهای اطلاعاتی از تخلیه کالای قاچاق در محدوده خیابان “خزانه بخارایی”، توسط خودروهای شوتی، مطلع و برای بررسی موضوع به محل تخلیه کالا مراجعه کردند.

وی عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که محل تخلیه کالای قاچاق، یک باب خانه مسکونی است که مالک این ساختمان پارکینگ محل مسکونی را تبدیل به محل دپوی کالا کرده است و خودروهای شوتی با همکاری مالک ساختمان به این مکان در حال تردد هستند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران ابراز داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی تیمی از مأموران به نشانی اعلامی اعزام وبا دستور قضائی وارد خانه مسکونی شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های بیشتر ۹۲۰ ثوب شلوار جین قاچاق کشف و کارشناسان ارزش تقریبی آن را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه دستگیری مالک این اموال در دستور کار قرار دارد؛ ادامه داد: تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.



منبع:مهر