از دستگیری باند خانوادگی سرقت تا کلاهبرداری به شیوه هدیه نوروزی


به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری مالخر گوشی موبایل با هوشمندی کارآگاهان اداره ۱۸ پلیس آگاهی تهران بزرگ

سردار علیرضا لطفی در توضیح این خبر گفت: کارآگاهان اداره ۱۸ پلیس آگاهی حین گشت زنی نامحسوس در محدوده میدان راه آهن به یک فردی که یک کوله پشتی به همراه داشت مظنون می‌شوند.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان با زیر نظر گرفتن رفتار وی بیشتر به او مشکوک شده که بلافاصله مرد جوان را بازداشت و در بررسی‌های بیشتر از متهم ۲۰ دستگاه انواع موبایل دست دوم از وی کشف می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: با انتقال متهم به پلیس آگاهی متهم در تحقیقات اولیه ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشت موبایل‌ها را از سارقان به قیمت بسیار ناچیزی خریده است.

سردار لطفی با بیان اینکه کارآگاهان با بررسی‌های سیستمی موفق شدند تعداد ۵ تن از مال باختگان را شناسایی کنند در پایان گفت: با اخذ دستور قضائی متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی و دستگیری سارقان در اختیار این پلیس قرار داد.

دریافت هدیه نوروزی بانک‌ها، شگردی برای کلاهبرداری سایبری

رئیس پلیس فتا تهران در یادداشتی اعلام کرد: اخیراً پیامی جعلی تحت عنوان هدیه نوروزی یکی از بانک‌های کشور در برخی از شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس اپ در حال انتشار است.

وی ابراز داشت: در این پیام‌ها، از کاربر درخواست می‌شود تا برای دریافت هدیه نوروزی خود وارد یک آدرس اینترنتی که در ذیل پیام اعلام شده است بشود.

رئیس پلیس فتا تهران ادامه داد: این در حالی است که لینک ارسالی هیچ ارتباطی با بانک نداشته و کاربر را به یک سایت خارجی و نامعتبر هدایت می‌کند و در ادامه نیز از کاربر می‌خواهد برای دریافت هدیه خود این پیام را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارند و یا یک اپلیکیشن جعلی حاوی بدافزار را نصب کند.

سرهنگ گودرزی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد، به هیچ عنوان به اینگونه پیام‌ها اعتماد نکرده و از انتشار آن خودداری نمایند.

از دستگیری باند خانوادگی سرقت تا کلاهبرداری به شیوه هدیه نوروزی

دستگیری باند خانوادگی سارقان کشرو زن

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت به شیوه کشرو زنی در اماکن شلوغ و پر تردد و مغازه‌ها در محدوده شهرک ولی عصر دستگیری سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری این محله قرار گرفت.

وی بیان داشت: در تحقیقات محلی و پالایش تصاویر به دست آمده از سارقان مشخص شد که سرقت‌ها توسط ۳ خانم و ۲ مرد انجام می‌شود و این افراد همدیگر را در ارتکاب سرقت همراهی می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: با تطبیق تصاویر به دست آمده از متهمان با تصاویر مجرمان حرفه‌ای، ۲ تن از سارقان شناسایی و مشخص این ۲ این مرد سابقه دار بوده و پیش تر روانه زندان شده اند.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه بررسی‌ها به دست آمد متهمان اعضای یک خانواده بوده و متهمان حرفه‌ای در این مرحله از سایر اعضای خانواده خود برای اغفال شهروندان و کش روی استفاده می‌کنند.

وی به شناسایی مخفیگاه متهمان و هماهنگی‌های قضائی اشاره کرد و افزود: در یک عملیات پلیسی هر ۵ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و به جرم ارتکابی اعتراف کردند.

سرهنگ موقوفه در خاتمه گفت: تا کنون ۱۰ تن از مال باختگان شناسایی و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.



منبع:مهر