از دستگیری زورگیران در نیاوران تا شناسایی سارقان تجهیزات پزشکی


به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

اعتراف به ۵۰ فقره موبایل قاپی در تهران

سرهنگ کارآگاه گودرز داوری با اعلام این خبر گفت: بیست و نهم دی ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع موبایل قاپی به پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

وی افزود: محتویات پرونده حکایت از آن داشت، خانمی در حال تردد در محدوده خیابان “عباس آباد”، تلفن همراهش توسط ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت سرقت و به سرعت هر ۲ موتور سوار از محل متواری می‌شوند.

رئیس پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بیان داشت: متهمان که با مقاومت این زن جوان مواجه شده بودند و با تهدید سلاح سرد و قدرت نمایی از محل متواری شده بودند، هویت و مخفیگاه آنان شناسایی شده و پس از هماهنگی‌های قضائی هر ۲ متهم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان تعدادی سلاح سرد کشف شد بیان داشت: متهمان پس از دستگیری در بازجویی‌های پلیسی به ۵۰ فقره سرقت گوشی تلفن همراه معترف شده اند.

رئیس پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به سرقت موبایل شهروندان و شناسایی ۴۰ تن از مال باختگان پرونده به همراه متهمان به دادسرای مربوط ارسال و تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

کشف و توقیف موتورسیکلت قاچاق

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: روز گذشته عوامل عملیات کلانتری ۱۵۷ مسعودیه در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین سوزوکی ۱۳۰۰ برخورد کردند که راکب آن به محض مشاهده مأموران به سرعت از محل متواری شد.

وی اظهار داشت: با عملیاتی شدن طرح مهار، موتورسیکلت متوقف و راکب آن در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه ۶ میلیارد ریال برآورد کرده اند بیان داشت: این نوع موتورسیکلت‌ها قاچاق بوده و خرید و فروش و نگهداری آن ممنوع است.

کشف یک محموله ترانزیتی کالای قاچاق در تهران

سردار حمید هداوند در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی گزارشات واصله مبنی برافزایش ورود کالاهای خارجی بدون اخذ مجوزهای قانونی به صورت قاچاق، با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ و تحت کنترل قرار دادن تردد خودروهای ترانزیتی، مأموران این پلیس روز گذشته به یک دستگاه تریلی در محدوده کهریزک مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی، خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف، و در بازرسی از آن ۷۰۵ عدد انواع مبلمان و آباژور قاچاق فاقد بازنامه و سابقه ثبت در سامانه جامع تجارت کشف کردند.

هداوند بیان کرد: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق را بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند و همچنین در این راستا ۴ متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

جانشین پلیس تهران در خاتمه از هموطنان خواست: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، اخبار مربوط به محل‌های نگهداری و تهیه و توزیع کالا قاچاق، موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سارقان ۳ میلیاردی تجهیزات پزشکی شناسایی شدند

سرهنگ، کارآگاه قاسم دستخال بیان داشت: بیست و پنجم بهمن ماه پرونده‌ای دایر بر سرقت تجهیزات پزشکی از داخل مطب به پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل گردید.

وی عنوان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت اماکن پایگاه سوم به جهت کشف و پی جویی با حضور در محل سرقت و انجام تحقیقات میدانی متوجه می‌شوند سرقت توسط سه نفر با یک دستگاه پراید وانت انجام پذیرفته است و یکی از سارقین نگهبان ساختمان کلینیک به نام مهیار می‌باشد که پس از سرقت متواری شده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: در ادامه با بهره گیری از شیوه‌های نوین وعلمی کشف جرم دو نفر همدست نگهبان به نام‌های حمید و آرش که در سرقت نقش داشته اند شناسایی می‌شوند که با ادله‌های موجود و شناسایی هویت متهمان با هماهنگی مقام قضائی هر ۳ نفر تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تلاش کارآگاهان متهمان طی یک عملیات پلیسی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل می‌شوند که در بازجویی اولیه به سرقت اموال و تجهیزات پزشکی معترف و اظهار داشتند اموال را فروخته اند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی فاتب در پایان گفت: با هماهنگی مقام محترم قضائی و راهنمایی متهمان بخشی از اموال کشف و طی صورتجلسه تحویل مالباخته گردید و متهمان نیز به دستور بازپرس محترم شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۶ تهران با قرار مجرمیت صادره روانه زندان شدند.

از دستگیری زورگیران در نیاوران تا شناسایی سارقان تجهیزات پزشکی

دستگیری سارقین زورگیر در نیاوران

سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار داشت: در پی وقوع ۲ مورد سرقت تلفن همراه به شیوه زورگیر با سلاح سرد در محدوده نیاوران دستگیری سارقین در دستور کار مأموران این کلانتری قرار گرفت.

وی بیان داشت: در رصدهای اطلاعاتی مشخص که ۲ تبعه ۱۸ و ۲۰ ساله از کشورهای همسایه سرقت‌های را انجام می‌دهند که تصویری از سارقان به دست امد و در اختیار تیم‌های مختلف گشت کلانتری قرار گرفت.

جانشین پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه هر ۲ سارق در گشت زنی‌های هدفمند شناسایی و دستگیر شدند تصریح کرد: از سارقان در هنگام دستگیری ۴ قبضه سلاح سرد و ۲ دستگاه تلفن همراه مسروقه که در همان روز از شهروندان به سرقت برده بودند نیز کشف شد.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه تا کنون ۴ تن از مال باختگان سارقان را شنایی کرده اند تصریح کرد: تلاش برای شناسایی شکات دیگر نیز ادامه دارد.

دستگیری ۴ سارق کابل برق

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: روز گذشته عوامل عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس، حین گشت زنی بصورت نامحسوس ۴ مرد را که در حال سرقت کابل در یکی از خیابان‌های شهرک غرب بودند مشاهده کردند که متهمان با مشاهده تیم عملیات با پرتاب اشیا به سمت مأموران به سرعت از محل گریختند.

وی بیان داشت: با تعقیب گریز حدوداً ۱۰ دقیقه‌ای و تیر اندازی هر ۴ نفر دستگیر شدند و سارقان که با یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه مشغول سرقت بودند به کلانتری انتقال یافتند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران به شناسایی مالک موتورسیکلت اشاره و تصریح کرد: سارقان ۲۴ الی ۴۷ ساله هستند و همگی دارای سوابق متعدد سرقت هستند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه پلیس در هر لحظه از شبانه روز در حال خدمت رسانی و تلاش در جهت امنیت شهروندان می‌باشد تصریح کرد: نفرات دستگیر شده به جرم خود معترف و به مرجع قضائی معرفی شدند.



منبع:مهر