انتظامی

از دستگیری سنگ قبر دزدان بهشت زهرا (س) تا کشف ۲۸ کیلو گرم تریاک



به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

دستگیری سارق گوشواره‌های کودکان در امامزاده حسن

سرهنگ “رسول بهرامی” سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری زن سارق ۵۰ ساله که با سو استفاده از غفلت والدین گوشواره‌های کودکان را سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ بهرامی گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر سرقت طلای کودکی در بازار “امام زاده حسن” دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیمی از کلانتری این محل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه واحد عملیات کلانتری برای شناسایی و دستگیری سارق حین گشت زنی به صورت محسوس و نامحسوس در بازار امام زاده حسن اقدام به گشت زنی کردند، افزود: در همین حین خانمی را که با غفلت والدین در حال باز کردن گوشواره دختر خردسالی بود مشاهده کردند که سریعاً وارد عمل شده و سارق را در حالی که قصد فرار در شلوغی و ازدحام جمعیت را داشت دستگیر و در بررسی اولیه یک جفت گوشواره که لحظاتی قبل سرقت کرده بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم که خانمی ۵۰ ساله بوده در کلانتری در تحقیقات اولیه و با مشاهده ادله و مدارک به جرم خود اعتراف کرد که تاکنون فقط به یک فقره سرقت اعتراف و تحقیقات بیشتر ادامه دارد.

بهرامی با اشاره به اینکه با توجه به سرقت‌های مشابه در کلانتری‌های مجاور تحقیقات بیشتر و شناسایی مالباختگان ادامه دارد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

راز سرقت‌های سریالی لوازم خودروهای صفر کیلومتر بر ملأ شد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقان لوازم خودروهای صفر کیلومتر یک شرکت خودرو سازی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال سرقت شده را ۲ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی سرقت سریالی لوازم خودروهای صفر کیلومتر یک شرکت خودرو سازی و فروش در فضای مجازی موضوع در دستور کار عملیات کلانتری ۱۵۴ چیتگر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات کلانتری با تحقیقات و بررسی‌های پلیسی راز سرقت‌های سریالی لوازم خودروهای صفر کیلومتر را بر ملأ کردند، افزود: سارقان که برای فروش لوازم خودروها اعم از سوئیچ و ریموت و قفل‌های مرکزی در فضای مجازی آگهی کرده در یک عملیات منسجم پلیسی به دام پلیس افتاده و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه مشخص شد متهمان از کارمندان این شرکت خودرو سازی هستند، بیان داشت: از سارقان دستگیر شده ۸ جفت سوئیچ و قفل مرکزی کشف شد و متهمان در تحقیقات اولیه پلیسی به جرم خود و سرقت لوازم اصلی خودروهای صفر کیلومتر و فروش در فضای مجازی به مدت حدوداً سه ماه اعتراف کردند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف و سرقت شده را ۲ میلیارد ریال محاسبه و اعلام کردند در پایان خاطر نشان کرد: پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سنگ قبر دزدان بهشت زهرا (س) دستگیر شدند

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارقان سنگ قبرهای بهشت زهرا (س) به همراه ۴ سنگ قبر سرقتی و اعتراف به ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ جلیلیان گفت: تیم عملیاتی کلانتری کهریزک در حال گشت زنی یک دستگاه خودروی وانت پیکان با ۲ سرنشین در حال حمل تعدادی سنگ قبر مشاهده، که بلافاصله نسبت به متوقف کردن خودرو و بررسی موضوع اقدام کردند.

وی افزود: مأموران انتظامی در بازدید خودرو ۴ سنگ قبر نوشته شده که مشخص بود که از قبر کنده شده، کشف و در بررسی اولیه با حرف‌های ضد و نقیض ۲ نفر روبرو، که هر دو متهم به همراه خودرو و به همراه سنگ‌های کشف شده به کلانتری کهریزک منتقل شدند.

جلیلیان اظهار داشت: در تحقیقات انجام شده متهمان سابقه دار ضمن اعتراف به جرم خود به ۱۰ فقره سرقت سنگ قبر از بهشت زهرا (س) اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده متهمان تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف ۲۰ میلیاردی مواد محترقه در شرق پایتخت

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت، از کشف بیش از ۱۲۰ هزار عدد انواع مواد محترقه پر خطر در محدوده میدان هلال احمر، خبر داد.

سرهنگ “پیام کاویانی” رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: تیم عملیاتی پلیس امنیت تهران بزرگ با رصدهای میدانی و تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی متصدی یک واحد صنفی در محدوده میدان هلال احمر شدند که در پوشش مغازه موبایل فروشی مواد محترقه می‌فروخت.

وی عنوان کرد: در ادامه تحقیقات و بازرسی به عمل آمده، مشخص شد این واحد صنفی با دپو مقادیر زیادی مواد محترقه در انباری زیر واحد صنفی خود، قصد داشت تا با فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال این مواد محترقه پرخطر ممنوعه را به صورت عمده وارد بازار مصرف کند.
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: در بازرسی از واحد صنفی مورد نظر ۱۲۰ هزار و ۵۶۷ عدد انواع مواد محترقه کشف و متهم به پلیس امنیت تهران بزرگ منتقل شد.

کاویانی ارزش اقلام کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به نزدیکی چهارشنبه آخر سال و پیشگیری از خطرات و آسیب‌های ناشی از این ایام، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ مبارزه با توزیع کنندگان مواد محترقه و منفجره را در اولویت کاری خود قرار داده و این طرح همچنان ادامه دارد.

کشف میلیاردی سیگار قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۲ میلیارد ریال انواع سیگار قاچاق، خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی با اشاره به عزم راسخ پلیس برای مبارزه با قاچاق انواع کالاها، گفت: با اقدامات تخصصی پلیس امنیت اقتصادی پایتخت، اطلاعات محل دپوی مقادیر زیادی سیگار خارجی قاچاق در محدوده خزانه، به دست آمد و تیم عملیاتی این پلیس برای بررسی بیشتر به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور پلیس در محل مذکور و پس از بررسی بیشتر، در حیاط این انبار مقادیر زیادی سیگار خارجی کشف شد؛ با حضور مالک کالاها وی اظهار داشت، این سیگارها را از افراد مختلف خریداری کرده و قصد فروش آنها در بازار مولوی را داشتم.

گودرزی گفت: سیگارهای قاچاق به همراه متهم به مرکز پلیس منتقل شد، براساس شمارش صورت گرفته ۲۰۰ هزار نخ سیگار با برند pine در این انبار کشف و ضبط شد و کارشناسان ارزش تقریبی سیگارها را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

کشف ۲۸ کیلوگرم تریاک در عملیات سحرگاهی پلیس پایتخت

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف ۲۸ کیلوگرم تریاک و دستگیری یکی از قاچاقچیان مواد مخدر منطقه جنوب شرق تهران در عملیات سحرگاهی مأموران پایگاه ششم خبر داد.

سرهنگ حسین باباپور جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در راستای مبارزه مستمر و جدی پلیس پایتخت با قاچاقچیان مواد مخدر طی اقدامات گسترده و اطلاعاتی مأموران پایگاه ششم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با انجام اقدامات وسیع اطلاعاتی و پلیسی دریافتند یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر در جنوب شرق تهران اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کند.

وی افزود: به دنبال این موضوع در تحقیقات بیشتر مأموران مشخص شد متهم به تازگی یک محموله بار مواد مخدر را از مرزهای شرقی وارد ایران کرده و قصد انتقال وتوزیع مواد افیونی را در سطح پایتخت دارد.

باباپور اضافه کرد: با تجمیع اطلاعات بدست آمده مأموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند مخفیگاه متهم را در محدوده جنوب شرق تهران شناسایی و در ادامه ضمن هماهنگی با مرجع قضائی صبح روز گذشته متهم را در محل دستگیر و در بازرسی بعمل آمده ۲۸ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب خاطرنشان کرد: متهم به همراه مواد مشکوفه به مقر پلیس منتقل و پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با بیان اینکه در راستای ضربه زدن به بنیان‌های مالی سوداگران مرگ یک دستگاه خودرو که قاچاقچیان در جابجایی و قاچاق مواد مخدر از آن استفاده می‌کردند، توقیف و به پارکینگ هدایت شد، خاطرنشان کرد: مأموران خدوم و تلاشگر مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر به صورت شبانه روز از نقطه صفر مرزی تا قلب پایتخت را مدام و مستمر تحت کنترل و رصد اطلاعاتی دارند و عزم و اراده پلیس در برخورد با سوداگران مرگ بسیار جدی است و پلیس از هیچ اقدام و کوششی در این رابطه فروگذار نخواهد بود.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا