انتظامی

از دستگیری مال خر موبایل تا خرید ماشین با سرقت از منزل پدر نامزد


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۵۰ کیلوگرم حشیش در جریان عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند از کشف ۵۰ کیلوگرم حشیش طی یک عملیات پلیسی توسط مأموران پایگاه هشتم این پلیس خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع و فروش عمده مواد مخدر توسط فردی در جنوب غرب تهران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران این پایگاه با انجام اقدامات پلیسی و تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی موفق شدند متهم و مخفیگاهش را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر و با انجام تحقیقات فنی پلیسی ۵۰ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با تاکید بر مبارزه قاطع و همیشگی پلیس با پدیده شوم موادمخدر خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر از اولویت‌های پلیس بوده و نیروی انتظامی با جدیت با سوداگران مرگ برخورد می‌کند.

وی در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار در خصوص فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر، موضوع را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند و پلیس را در تحقق جامعه‌ای سالم یاری کنند.

بازداشت مال‌خر اموال مسروقه در مجیدیه

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای از دستگیری فردی خبر داد که در محدوده مجیدیه اقدام به خرید و فروش تلفن‌های مسروقه می‌کرد و گفت: با وقوع چند فقره موبایل قاپی در محله پاسداران و دستگیری سارق آن، شناسایی و بازداشت مال‌خر اموال سرقتی در دستور کار مأموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که موبایل قاپ پس از هر بار سرقت تلفن همراه سرقتی را به مال‌خر در محله مجیدیه می‌فروخت و او نیز ضمن نگهداری این اموال در مخفیگاهش، اقدام به فروش اموال مسروقه می‌کند.

وی عنوان کرد: نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضائی قرار گرفت که طی آن دستور بازداشت متهم و بازرسی از محل سکونتش صادر شد و تیمی از مأموران این یگان برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.

موقوفه‌ای گفت: روز گذشته طی یک اقدام ضربتی مال‌خر اموال سرقتی بازداشت و در بازرسی از محل مخفیگاهش اموالی از قبیل ۱۵ دستگاه انواع مختلف گوشی تلفن همراه سرقتی و انواع مختلف لوازم خودرو سرقتی اعم از لاستیک و رینگ و باطری و کامپیوتر خودرو کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت و پس از دعوت از شکات و مالباختگانی تعدادی اموال مسروقه شناسایی و به مالکانشان باز پس داده شد.

در این خصوص تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

دستگیری سارقان لوازم خودرو

سرهنگ ضرغام آذین از دستگیری سارقان لوازم خودرو حین سرقت خبر داد و گفت: واحد گشت انتظامی کلانتری ۱۴۲ کن هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه به فردی که در حال پرسه‌زنی در بین خودروها بوده مشکوک شده و متهم که متوجه حضور مأموران شده بود، با مشاهده مأموران بلافاصله سوار بر خودرویی که راننده داشته و آماده حرکت بود، شده و با سرعت از محل متواری می‌شوند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه خودروی متهمان پس از مدتی تعقیب و گریز متوقف و هر دو متهم به‌صورت پیاده از محل متواری شدند، افزود: با دستکیری متهمان در بررسی اولیه از داخل خودرو تعدادی لوازم و تجهیزات خودرو کشف و متهمان به کلانتری انتقال یافتند.

وی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات فنی پلیسی در کلانتری با توجه به ادله و مدارک موجود به بزه انتسابی معترف و مال باختگان اموال سرقتی شناسایی شدند.

آذین با بیان اینکه متهمان دارای سوابق سرقت و تحمل حبس در زندان بودند در پایان خاطرنشان کرد: پرونده متهمان جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

از دستگیری مال خر موبایل تا خرید ماشین با سرقت از منزل پدر نامزد

خرید پژو ۲۰۶ با سرقت از منزل پدر نامزد

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند از دستگیری سارق سابقه‌دار منزل خبر داد که با ترتیب دادن نقشه‌ای اموال با ارزش منزل پدر نامزد خود را ربوده و با فروش آن یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ خریده بود

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: بیست و سوم آبان ماه پرونده‌ای تحت عنوان سرقت منزل در کلانتری ۱۰۱ تجریش تشکیل شد و حسب دستور مقام قضائی برای پی‌جویی و کشف جرم پرونده در اختیار دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه یکم قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی در تحقیقات به‌عمل آمده اظهار داشت که ساعت ۱۱ روز ۲۰ آبان ماه برای انجام امورات شخصی به شهرستان عزیمت و هنگام بازگشت پس از ورود به منزل و مراجعه دخترم جهت بازی با کنسول بازی متوجه فقدان آن شد که زمانی‌که که موضوع را با من در میان گذاشت در بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم به جز کنسول بازی اموال دیگری از قبیل دوربین عکاسی، گاوصندوق حاوی طلاجات، مدارک، تعدادی ساعت مچی برند و گران قیمت و… به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال به سرقت رفته است.

دالوند تصریح کرد: مراتب کشف و پی جویی پرونده در دستور کار این یگان قرار گرفت و پس از حضور در محل و بررسی صحنه سرقت مشخص گردید سرقت بدون هیچ‌گونه تخریب صورت گرفته است لذا تصاویر دوربین مدار بسته ساختمان از بدو خروج شاکی مورد پایش قرار گرفت که مشخص گردید در ساعت ۲۰:۰۰ همان روز مردی نسبتاً قد بلند با پوشش کامل صورت با استفاده از ریموت درب پارکینگ وارد ساختمان شده و پس از گذشت حدود یک ساعت از طریق آسانسور اقدام به خارج کردن گاو صندوق و اموال دیگر از ساختمان کرده و با یک دستگاه خودرو پژو پرشیا از محل متواری می‌شود.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: با توجه به تصاویر صحنه جرم تحقیقات در خصوص اعضای خانواده شاکی و افراد مرتبط با آن‌ها انجام و پس از بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد نامزد دختر شاکی به اسم سیامک که از سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت منزل است مرتکب سرقت شده و با فروش اموال مسروقه یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ خریده‌است.

دالوند افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در یک عملیات موفقیت‌آمیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام پلیسی بیان داشت: سیامک در بدو بازجویی منکر سرقت از منزل شاکی شده که در ادامه پس از بازرسی منزل متهم بخشی از اموال شاکی از قبیل طلاجات – مدارک – تعدادی ساعت مچی و گاو صندوق تخریب شده که در انباری منزل وی بود کشف شد که پس از مواجهه متهم با اموال مکشوفه لب به اعتراف گشود و اظهار داشت زمانی که با دختر شاکی آشنا شدم در یک فرصت مناسب اقدام به تکثیر ریموت و کلید درب منزل شاکی کردم و چندین مرتبه در فرصت‌های مناسب که از عدم حضور اعضای خانواده در منزل مطلع می‌شدم اقدام به ورود به منزل و سرقت اموال می‌کردم.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با اعتراف صریح سیامک به بزه انتسابی و معرفی سه مالخر اموال سرقتی، مالخران دستگیر و طی صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

آذین با بیان اینکه متهمان دارای سوابق سرقت و تحمل حبس در زندان بودند در پایان خاطرنشان کرد: پرونده متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا