از دستگیری ۱۴۷ نفر از اراذل و اوباش تا انهدام باند سرقت خودرو


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری ۱۴۷ نفر از اراذل و اوباش

سردار حسین رحیمی در پنجمین مرحله طرح اقتدار با اشاره به اینکه این طرح با همکاری پلیس امنیت و اطلاعات عمومی و پلیس فتا به مرحله اجرا درآمد. بیان داشت: در این طرح ۳۱ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، ۸۰ نفر از اراذل اوباش که عربده کشی و … و۱۷ نفر از اراذل و اوباشی که خرید و فروش سلاح می‌کردند دستگیر شدند؛ همچنین ۱۹ اراذل و اوباش که اقلام ممنوعه می‌فروختند هم دستیگر شدند.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ۱۱ نفر از گردانندگان سایت‌های قمار و ۱۹۱ نفر از کسانی که در این اقدامات مجرمانه شراکت داشتند دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: اخیراً یک نفر اقدام به این کار کرد که به آن فرد تذکر و بادیگاردهایی که با آن شخص بودند، برخورد شد.
سردار رحیمی اضافه کرد: تنها مراکز رسمی که کار حفاظت و مراقبت را انجام می‌دهند شرکت‌های انتظام بخش هستند؛ در تهران ۱۵۰ شرکت انتظام با مجوز پلیس در حال فعالیت هستند.
وی گفت: در این طرح یکهزار و ۲۳۰ مرکز که محل تردد و پاتوق اراذل و اوباش بازرسی و از این تعداد ۶۷ واحد صنفی پلمپ شدند، عنوان داشت: ۲۰ سرشبکه که در فضای مجازی اقدام به اقدامات مجرمانه می‌کردند دستگیر شدند.
رئیس پلیس پایتخت با هشدار به کسانی که به شکل‌های مختلف اقدام به نگهداری و حمل سلاح گرم و سرد می‌کنند، گفت: پلیس بدون اغماض با آن‌ها برخورد می‌کند.

سردار رحیمی با اشاره به برخورد با رانندگان خودروهایی که اقدام به مزاحمت‌های خیابانی و دور دور می‌کردند، افزود: ۱۸۶ خودرو در این راستا توقیف شده که از این تعداد ۸۶ خودرو اقدام به مزاحمت نوامیس می‌کردند که علاوه بر توقیف خودرو با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات طرح اقتدار در فضای مجازی گفت: مهمترین اولویت‌های ما برخورد با رفتارهای اوباشگرانه در فضای مجازی است؛ در این طرح ۴۸ نفر که گرداننده این سایت‌ها بودند و بالغ بر شش میلیون دنبال کننده داشتند، دستگیر شدند.
رئیس پلیس پایتخت گفت: در یک اقدام هماهنگ باند هفت نفره فروش اقلام دارویی شناسایی و بیش از ۵۰۰ هزار قلم دارو کمیاب سرطانی و تاریخ گذشته کشف شد

طرح جمع آوری معتادین پر خطر در پایتخت

سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار داشت: در اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر، کلانتری های تهران بزرگ پس از اخذ دستور قضائی نسبت به جمع آوری معتادین متجاهر و پرخطر در سطح حوزه استحفاظی اقدام کردند.
این مقام پلیسی افزود: دراجرای این طرح تعداد ۲۳۵ نفر از معتادین متجاهر و کارتن خواب سطح تهران جمع آوری و جهت بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

از دستگیری ۱۴۷ نفر از اراذل و اوباش تا انهدام باند سرقت خودرو

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: در اجرای این طرح که مورد رضایت شهروندان قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشت از شهروندان خواست، جهت برخورد با این گونه افراد و کسانی که اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می کنند با پلیس همکاری و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به اطلاع پلیس پیشگیری برسانند.
سرهنگ طرهانی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری پایتخت با ادامه این طرح ها با هدف بهبود وضعیت این افراد معتاد با تمام توان پیگیر است.

انهدام باند سرقت خودرو

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی بیان داشت: ساعت ۱۴ روز بیست و هشتم آبان ماه ماموران کلانتری ۱۱۱ هفت چنار در خیابان قزوین پایین تر از خیابان محبوب مجاز خودروی پراید سبز رنگی را مشاهده که با سرعت بالا در مسیر یک طرفه در حال عبور بوده که بلافاصله نسبت به توقف خودرو اقدام که راننده آن بدون توجه به هشدار های پلیسی متواری و با طی مسافت حدود ۲۰۰ متر توسط عوامل گشت دستگیر می گردد.
وی عنوان کرد: با دستگیری فرد مظنون که وحید نام داشت پرونده اولیه تشکیل و به جهت ادامه رسیدگی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد و پس از بازجویی و تحقیقات به سرقت خودرو معترف و با توجه به مدارک و مستندات بدست آمده از سوی کارآگاهان اعتراف کرد به عنوان عضو باند سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو با افرادی به نام های کامران، خلیل، مرتضی، کمال و شاهین اقدام به سرقت های مشابه خودرو و داخل خودرو در سطح سرکلانتری هشتم و دهم کرده است.

از دستگیری ۱۴۷ نفر از اراذل و اوباش تا انهدام باند سرقت خودرو

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با اعتراف متهم شناسایی سارقان در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد قطعات اوراق شده از خودرو های مسروقه به شهرستان های همجوار استان تهران انتقال و به عنوان قطعات دست دوم به فروش می رسیده است.
سرهنگ عزیزخانی افزود: نتیجه تحقیقات مرجع قضائی منعکس و متهم در عملیات ضربتی و هماهنگ کلیه اعضای باند در محدوده خیابان “قزوین” دستگیر شدند.
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با دستگیری تمامی اعضای باند و مواجه آنها با ادله های متقن به جرم انتسابی معترف و اعتراف کردند با همدستی یکدیگر بیش از ۲۰ فقره سرقت خودرو را مرتکب شده اند که اقدامات تکمیلی و تحقیقات تخصصی برای شناسایی سایر مال باختگان و دستگیری سایر متهمان دخیل در سرقت ها، ادامه دارد.

سرقت های سریالی از دندانپزشکی های شهرستان ری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت از مطب “دندانپزشکی” در شهرستان ری شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان شهرستان ری قرارگرفت.
وی افزود: تیم عملیات پلیس آگاهی ری با رصدهای میدانی، تحقیقات تخصصی و با استفاده از تجهیزات خاص پلیسی ۲ سارق را شناسایی و دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه اعم از دستگاه رادیو گرافی، لپ تاپ، تلویزیون ال ای دی و تجهیزات دیگر پزشکی و غیره کشف شد.

از دستگیری ۱۴۷ نفر از اراذل و اوباش تا انهدام باند سرقت خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه در تحقیقات انجام شده متهمان سابقه دار ضمن اقرار به بزه ارتکابی به ۴ فقره سرقت دیگر از دندانپزشکی و یک فقره سرقت از دفتر اتحادیه ای در شهرری معترف شدند، ادامه داد: در این رابطه ۵ شاکی شناسایی که پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.
سرهنگ جلیلیان اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال مسروقه را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.



منبع:مهر