انتظامی

از زورگیری بالباس زنانه تاجدیدترین خبر از دستگیری اراذل تئاتر شهر


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

زورگیری با لباس زنانه

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در نخستین خبر این بسته خبری گفت: با شکایت شهروندی مبنی بر زورگیری راننده خانم یک دستگاه خودروی مدل بالا، مشخص شد که راننده خودرو که مرد جوانی است با پوشش زنانه تردد و پس از طرح دوستی با مال باخته وی را فریب و سپس زورگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه مالک خودرو شناسایی و مشخص شد که خودرو کرایه‌ای بوده و به طور مستمر در اختیار افراد مختلف قرار گرفته است، ادامه داد: در چند عملیات پلیسی متصرفان خودرو شناسایی و در نهایت مرد جوان زورگیر شناسایی شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی، متهم در حالی که با صورتی آرایش کرده و با پوشش زنانه در حال خروج از مخفیگاهش بود، دستگیر و به کلانتری شهرک قدس انتقال یافت.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهم با تردد با خودروی مدل بالا، سوژه‌ها را شناسایی و پس از طرح دوستی با آنان از مال باختگان زورگیری می کرده است افزود: تحقیقات بیشتر برای شناسایی سایر مال باختگان و پی‌جویی های انتظامی در این خصوص ادامه دارد.

دستگیری خانواده اجاره‌ای در تهران

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارش‌هایی مبنی بر دعوت کاربران به اجاره کارت‌های بانکی برای استفاده در سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط چند صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از بررسی گزارش‌های ارسالی کارشناسان، پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند تعدادی صفحه‌ی اینستاگرامی که در مجموع بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده دارند برخی از کاربران فضای مجازی را با تبلیغات فریبنده به سمت و سوی اجاره دادن کارت‌های بانکی برای استفاده در سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می‌کنند.

وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت پس از اقدامات فنی و تخصصی، موفق شدند تمامی اعضای این باند را که ۵ نفر بودند شناسایی و پس از تشریفات قضائی مجرمان را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه این افراد ضمن اجاره کارت‌های بانکی خود به سایت‌های شرط بندی، کارت بانکی دیگران را نیز اجاره می‌کردند بیان داشت: مجرمان که همگی اعضای یک خانواده ۵ نفره متشکل از پدر، مادر و ۳ فرزند بودند پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه اقدام مجرمانه ای را رد کردند، اما پس از مشاهده ادله جمع آوری شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را منفعت مالی عنوان کردند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت‌بانکی شهروندان انجام می‌گردد ابتدا بر عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی قابل قبول نیست.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان کارت و شماره حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و فریب تبلیغات اغوا کننده و میلیونر شدن یک شبه توسط سودجویان را نخورند، همچنین از شهروندان عزیز خواهشمند است هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی نمایند.

دستبند پلیس بر دستان موبایل قاپ های محله سلیمانیه

سرهنگ محمدقاسم طرهانی اظهار داشت: در پی افزایش موبایل شهروندان در محله سلیمانیه توسط راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت بررسی موضوع در دستور کار کلانتری سلیمانیه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات کلانتری حکیمیه با گشت زنی‌های هدفمند سارقان را هنگام سرقت مشاهده و در تعقیب و گریز پلیسی سارقان را دستگیر کردند افزود: در بازرسی اولیه از متهمان ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی و ۲ قبضه سلاح سرد کشف و متهمان به کلانتری انتقال یافتند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان در کلانتری به بزه انتسابی و ۵ فقره موبایل قاپی معترف که تا کنون ۵ مالباخته در این خصوص شناسایی شده اند.

سرهنگ طرهانی در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

از زورگیری بالباس زنانه تا جدیدتری خبر از دستگیری اراذل تئاتر شهر

باند سارقان مغازه محله یافت آباد دستگیر شدند

سرهنگ پیمان لطیفی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی افزایش سرقت مغازه‌های محله یافت آباد خصوصاً صنف فروش لوازم ساختمانی تیم عملیات کلانتری ۱۵۱ یافت آباد مسئولیت شناسایی متهمان را بر عهده گرفت و گشت زنی‌های انتظامی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با تحقیقات صورت گرفته متهمان که از سابقه داران محله یافت آباد بودند، شناسایی شدند افزود: تیم عملیات کلانتری ۱۵۱ یافت آباد پس از اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در بازرسی از این محل تعدادی لوازم سرقتی اعم از ۱۸۰ کارتن شیرآلات ساختمانی کشف و به همراه متهمان به کلانتری انتقال یافت.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: متهمان در کلانتری به بزه انتسابی و ۵ مورد سرقت مغازه اعتراف و مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

سرهنگ لطیفی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کردند در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

دستگیری ۱۱ بساط گستر پارک دانشجو پس از درگیری

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای بیان داشت: روز جمعه هشتم بهمن ماه با دریافت خبری مبنی بر درگیری تعدادی از بساط گستران محدوده پارک دانشجو و استفاده از سلاح سرد توسط آنان، تیمی از مأموران کلانتری جامی به محل اعزام و مشخص شد تعدادی از متهمان قبل از حضور مأموران از محل گریخته اند.

وی با اشاره به اینکه در این درگیری ۳ تن از افراد شرکت کننده در نزاع مصدوم شده بودند، ادامه داد: با حضور عوامل امدادی در محل مصدومان حادثه به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال یافتند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران توضیح داد: در همان تحقیقات اولیه پلیسی ۴ تن از افراد درگیر شناسایی و به کلانتری جامی منتقل شدند و اظهار داشتند در ابتدا به صورت لفظی با یکدیگر درگیر ولی با گسترش و شدت نزاع از سلاح سرد استفاده کرده اند.

این مقام انتظامی به شناسایی هویت و مخفیگاه سایر متهمان نیز اشاره کرد و افزود: با انجام چند عملیات منسجم و هماهنگی ۴ عامل درگیر این درگیری نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد خواهد شد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا