از سرگیری طرح‌های انضباط‌بخشی تردد موتورسواران در پایتخت



به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی، در حاشیه طرح انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران در پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس تهران بزرگ سه طرح بزرگ و ویژه و مهم به طور همزمان در سه نقطه از پایتخت ایجاد می‌کند. این طرح عبارتند از طرح موتوریار، طرح ساماندهی عبور و مرور در معابر پایتخت و طرح انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران.

وی افزود: تلاش ما بر این است که با اجرای این طرح، موتورسیکلت سواران را ساماندهی کنیم و تخلفات موتورها را کاهش دهیم.

رحیمی تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها هم تردد موتورسیکلت سواران نظم و انضباط می‌یابد و هم ترددها در شهر منظم می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه استفاده از موتورسیکلت به طور جد رو به افزایش است، تأکید کرد: در تابستان حجم استفاده از موتورسیکلت رو به افزایش است. پلیس مخالف استفاده از موتورسیکلت و حتی مسافرکشی با موتور نیست اما باید نظم و انضباط در شهر رعایت شود. به همین منظور مأموران پلیس در صد نقطه پایتخت در دو شیفت صبح و بعدازظهر آماده برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران هستند.

وی با اشاره به تخلفاتی که در این طرح با آن برخورد می‌شود، گفت: رعایت قانون اولین موضوع است. پلاک موتورسیکلت‌ها به هیچ عنوان نباید مخدوش باشد و همچنین حرکت در محل عابر پیاده و پیاده روها کاملاً ممنوع است.

رحیمی ادامه داد: همچنین عبور از چراغ قرمز و داشتن بار غیرمتعارف ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد از کشته‌های تصادفات سال ۱۴۰۰ مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است، افزود: بحث اصلاحات هندسی، رفع گره‌های ترافیکی، برطرف کردن نقاط حادثه خیز و به روز کردن المان‌های موضوعی از اقداماتی است که پلیس با کمک شهرداری‌ها در معابر پایتخت انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در این طرح چند مأمور پلیس به کار گرفته شده است، گفت: تعداد مأموران متغیر است. در جایی مانند تئاتر شهر که حجم ترافیک بیشتر است، ۲۰ تا ۳۰ مأمور و در محل‌های دیگر ۵ تا ۶ مأمور حضور دارند.



منبع:مهر