انتظامی

از نقره داغ شدن موبایل قاپ‌ها و سارقان خودرو تا کشف ۹۹ کیلو تریاک


به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

سارقان خودروهای مدل بالا دستگیر شدند

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ سارق لوازم خودروهای مدل بالا و کشف ۵۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: در پی افزایش سرقت لوازم خودروهای مدل بالا در محله شهرک راه آهن رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیات کلانتری این محل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی در ۲ عملیات منسجم پلیسی، سارقان در مخفیگاهشان دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه آنان تعداد زیادی لوازم و محتویات خودروهای مدل بالا از جمله رینگ و لاستیک، جعبه آچار، چادر مسافرتی لوازم شخصی و … کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهمان ۴۳ و ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به ۵۰ فقره جرم ارتکابی و سرقت لوازم و محتویات خودروهای مدل بالا از شمال تهران و فروش این اموال به مال‌خران استان البرز اعتراف کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به سوابق متهمان گفت: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان و دستگیری مالخر ادامه دارد.

جعل هویت فعال اجتماعی برای کلاهبرداری اینترنتی

داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک فعال اجتماعی اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد خبر داد و اظهار کرد: یکی از فعالان اجتماعی مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۸۴ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی شاکی با جعل هویت وی و استفاده از تصاویر آرشیوی با ادعای کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره‌گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضائی، متهم در یکی از مناطق حاشیه تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا تهران گفت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه بیش از ۲۸ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

تعویض کارت عابر بانک شیوه کلاهبردار ۳۵ ساله

سرهنگ پیمان لطیفی سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فردی که با تعویض کارت عابر بانک از شهروندان ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد و گفت: در پی چندین فقره سرقت و کلاهبرداری به روش تعویض کارت عابر شهروندان در پارک سوار میدان آزادی و اطراف پایانه مسافربری غرب، دستگیری یک سارق در دستور کار عملیات کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران گشت زنی‌های هدفمند را افزایش داده و در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی هویت متهم را شناسایی کردند افزود: حین گشت زنی در پارک سوار آزادی متهم را در حال تردد و زاغ زنی شهروندان و شناسایی سوژه جهت سرقت مشاهده کرده و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی، سرقت و کلاهبرداری با روش کمک به سالمندان و شهروندان و تعویض کارت عابر آنها با کارت عابر سوخته و غیر قابل استفاده و ۵ مورد سرقت مشابه اعتراف کرد و مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ لطیفی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری را ۶۰۰ میلیون ریال محاسبه کرده‌اند گفت: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

از نقره داغ شدن موبایل قاپ‌ها و سارقان خودرو تا کشف ۹۹ کیلو تریاک

موبایل قاپ محله جوادیه دستگیر شد

سرهنگ امیر هوشنگ امیری سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای لحظاتی پس از سرقت خبر داد و گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه توسط موتورسواران به روش موبایل قاپی در محله جوادیه کلانتری ۱۱۷ این محله گشت زنی‌های هدفمند را افزایش داد.

وی با بیان اینکه مأموران حین گشت زنی در اطراف پایانه جنوب موتورسیکلت دو ترک را حین سرقت و موبایل قاپی مشاهده کردند گفت: پس از این اتفاق مأموران سریعاً وارد عمل شده و در تعقیب و گریز سرنشین دستگیر و راکب متواری شد و در بررسی اولیه از متهم یک دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی که لحظاتی قبل سرقت کرده بود کشف شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه با همدستی متهم دیگر و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و مال باختگان نیز شناسایی شدند تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

کشف ۱۵ دستگاه تولید ارز دیجیتال در محله تهرانپارس

سرهنگ اردشیر نادری سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۱۵ دستگاه تولید ارز دیجیتال به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز، مأموران کلانتری تهرانپارس از فعالیت غیرقانونی تولید ارز دیجیتال در کارگاهی در محدوده تهرانپارس مطلع شدند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در حال فعالیت و استخراج ارز دیجیتال دستگیر و از محل تعداد ۱۵ دستگاه ماینر و متعلقات کشف شد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی تجهیزات کشف شده را بالغ بر ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: برخورد با پدیده قاچاق به عنوان یکی از دلایل مهم آسیب‌زا به بدنه اقتصاد سالم و پویا از اولویت‌های پلیس است، لذا از شهروندان به محض مشاهده موارد مشابه، مراتب را با شماره تلفن ۱۱۰ در میان بگذارند تا در اندک زمان ممکن بررسی و برخورد قانونی صورت گیرد.

از نقره داغ شدن موبایل قاپ‌ها و سارقان خودرو تا کشف ۹۹ کیلو تریاک

کشف ۹۹ کیلو تریاک در پایتخت

عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: در عملیات تعقیب و گریز هوشمندانه شب گذشته پلیس پایتخت ۹۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه قاطعانه و همه جانبه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ، مأموران عملیات ویژه این پلیس با انجام چندین مرحله تحقیقات گسترده پلیسی و بررسی‌های شبانه روزی دریافتند چند قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه دار مواد مخدر به دنبال انتقال مقادیری مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور به تهران هستند.

حسنوند گفت: به دنبال این موضوع مأموران شب گذشته خودروی قاچاقچیان در حوالی شهر تهران را شناسایی و دستور توقف خودرو را اعلام کردند اما راننده بدون توجه به دستور پلیس از محل متواری شد و با فرار متهم عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز و متهمان همچنان بدون توجه به فرمان‌های پلیسی از محل متواری و بدین ترتیب پس از شلیک چند تیر هوایی در یک فرصت مناسب به چرخ عقب خودرو شلیک و خودرو متوقف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند و خودرو مذکور بلافاصله به مقر پلیس منتقل شد و پس از بازرسی دقیق مقدار ۹۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به اینکه مأموران خدوم و تلاشگر مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران به صورت شبانه روز از نقطه صفر مرزی تا قلب پایتخت را مدام و مستمر تحت کنترل و رصد اطلاعاتی دارند تصریح کرد: عزم و اراده پلیس در برخورد با سوداگران مرگ بسیار جدی است و پلیس از هیچ اقدام و کوششی در این رابطه فروگزار نخواهد بود.

باند موبایل قاپان خیابان جامی در چنگ پلیس

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری باند سه‌نفره موبایل قاپ های محله جامی خبر داد و گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی در محله جامی توسط ۲ راکب و ترک نشین با یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش دستگیری سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات کلانتری در تحقیقات و پی جویی های انتظامی ساعات تردد متهمان را شناسایی کردند افزود: تیم گشت انتظامی کلانتری در گشت زنی‌های هدفمند، متهمان را در حال زاغ زنی مشاهده و در همین حین تلفن همراه یکی از شهروندان را سرقت کردند که به سرعت مأموران کلانتری وارد عمل شده و متهمان دستگیر شدند در بررسی اولیه از متهمان یک دستگاه گوشی تلفن همراه که لحظاتی قبل سرقت کرده بودند کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان که هر دو تبعه کشور همسایه بودند در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند و همچنین گفتند در هر سرقت با یک موتور متفاوت به سرقت پرداخته و پس از سرقت، موتورسیکلت را در محلی رها کرده و همدست دیگر آنها که ایرانی بوده سرقت موتورسیکلت را اعلام تا اتفاقی برای موتورسیکلت رخ ندهد.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه با اخذ مجوز قضائی همدست دیگر متهمان در مخفیگاه خود دستگیر شد گفت: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

کشف ۴۰ ضبط و باند خودرو در محله یوسف آباد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری مالخری در شمال تهران خبر داد و گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر خرید و فروش لوازم سرقتی در محله یوسف آباد رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران کلانتری این محل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد، افزود: با اخذ مجوز قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بررسی اولیه از این مکان ۴۰ عدد ضبط و باند خودرو کشف شد متهم ۴۸ ساله به بزه انتسابی و خرید و فروش لوازم خودرو سرقتی از سارقان اعتراف و در ادامه تحقیقات پلیسی تعدادی از مال باختگان این اموال شناسایی شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای به سابقه دار بودن متهم و ارزش اموال کشف شده اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند و تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری سارقان ادامه دارد.

از نقره داغ شدن موبایل قاپ‌ها و سارقان خودرو تا کشف ۹۹ کیلو تریاک

کشف ۲۱۱ کیلو حشیش در اتابک

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف ۲۱۱ کیلو حشیش و دستگیری ۳ سوداگر مرگ خبر داد و گفت: با دریافت گزارش مردمی مبنی بر اینکه فردی محل سکونت خویش را محل تردد افرادی مشکوک تبدیل کرده و در حال توزیع مواد مخدر است، بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران عملیات این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم اخیراً مقدار فراوانی مواد مخدر تهیه و به مخفیگاهش در محدوده “اتابک” انتقال داده و با همکاری ۲ همدستش در حال توزیع مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با بیان اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت گفت: دستور دستگیری و جلب متهمان صادر شد و پس از مراقبت‌های ویژه و کنترل تردد متهمان، در نهایت متهمان روز گذشته در مخفیگاهشان دستگیر و در بازدید از این مکان ۲۱۱ کیلو حشیش کشف شد متهمان به همراه مواد مخدر کشف شده برای پی جویی های انتظامی به این پلیس انتقال و پس از تکمیل تحقیقات اولیه به مراجع قضائی معرفی شدند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا