انتظامی

از کشف انبار احتکار دارو تا دستگیری فروشندگان سلاح در فضای مجازی


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

انهدام باند سارقان مسلح منازل شمال تهران

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این خبر بیان داشت: با وقوع ۲ فقره سرقت مشابه در محله‌های زعفرانیه و تجریش به دست آمد، سارقان با استفاده از سلاح گرم پس از تهدید نگهبان ساختمان، اطلاعات اهالی ساختمان را کسب و سرقت‌ها را انجام داده اند که بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. در هر ۲ پرونده متهمان پس از سرقت اموال با ارزش از قبیل طلا و جواهرات، ساعت و ارزهای خارجی، دست و پای مال باختگان را بسته و به همراه دوربین مداربسته ساختمان از محل گریخته بودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه هویت و مخفیگاه اعضای این باند ۵ نفره در تحقیقات پلیسی به دست آمد، افزود: در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان به دست آوردند ۳ تن از اعضای این باند برای انجام سرقتی به جنوب کشور مسافرت کرده اند. پس از هماهنگی‌های قضائی در ۲ عملیات منسجم و هماهنگ اعضای این باند در جنوب کشور و تهران دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهمان ۴۰ قلم از اموال سرقتی کشف شد.

سردار لطفی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال مسروقه را در این ۲ فقره سرقت ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، در پایان خاطر نشان کرد: هر ۵ متهم برای کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان این پلیس قرار دارد.

دستگیری زن و مرد سارق خودرو

سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: واحد گشت انتظامی کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب در حین گشت زنی در سطح حوزه مردی را که در حال باز کردن درب خودروی پارک شده در کنار خیابان بود، مشاهده کردند. مأموران بلافاصله وارد عمل شدند ولی متهم به محض مشاهده تیم کلانتری سوار بر خودرویی که راننده آن یک زن بود و در نزدیکی متهم متوقف و آماده حرکت بود، شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: خودروی متهمان پس از یک تعقیب و گریز طولانی با شلیک چند تیر هوایی متوقف و هر ۲ متهمان دستگیر در این عملیات پلیسی دستگیر شدند. متهمان در کلانتری به بزه انتسابی معترف اظهار داشتند به تازگی یک دستگاه خودروی سواری دیگری سرقت کرده اند. سرانجام متهمان با تکمیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

دستگیری فروشندگان سلاح جنگی در فضای مجازی

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در ارتباط با این خبر گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر فروش سلاح جنگی و تبلیغ در فضای مجازی در شرق تهران مراتب در دستور کار عملیات کلانتری ۱۴۶ حکیمیه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه متهمان با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری به فروش سلاح جنگی می‌پرداختند، افزود: با شناسایی هویت متهمان، تردد آنان تحت کنترل در آمد و مأموران موفق شدند روز گذشته خودروی متهمان را متوقف و در بررسی‌های بیشتر از داخل آن، یک قبضه سلاح جنگی به همراه ۲ تیغه خشاب و ۴ تیر جنگی کشف کردند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان که اهل یکی از استان‌های غربی کشور بودند اظهار داشتند اسلحه را از فرد دیگری از هم شهریان خود تهیه کرده اند. در نهایت پرونده متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

از کشف انبار احتکار دارو تا دستگیری فروشندگان سلاح در فضای مجازی

ترفندی عجیب برای جیب بری

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در توضیح این خبر گفت: وقوع ۲ فقره سرقت مشابه مبنی بر اینکه سارق پس از پرتاب کردن آب دهان بر روی دست مال باخته به بهانه عذر خواهی و تمیز کردن، اموال با ارزش مال باختگان را سرقت کرده بود، بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه چهره ظاهری سارق و مردی که وی را همراهی کرده بود، در اختیار تیم‌های مختلفی از گشت‌های انتظامی کلانتری قرار گرفت و مأموران این کلانتری موفق شدند هر ۲ سارق را در گشت زنی‌های انتظامی شناسایی و در یک عملیات پلیسی سارقان را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهمان کیف پولی که متهمان قبل از دستگیری سرقت کرده بودند، کشف شد. متهمان در پی جوئی های اولیه اظهار کردند این شیوه را از سرکرده باند که به آنان آموزش داده است آموخته اند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه سرکرده این باند در مخفیگاهش در جنوب تهران دستگیر شد، خاطر نشان کرد: متهمان برای کشف سایر جرایم در اختیار این پلیس قرار دارند.

انبارهای احتکار دارو در تهران کشف شد

سرهنگ پیام کاویانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپو و نگهداری مقادیر قابل توجهی داروی کمیاب و خاص توسط مالکان ۲ انبار در محدوده پاسداران، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهمان با تهیه فاکتورهای جعلی اقدام به تهیه دارو و دپوی آن در این انبارها کرده اند، افزود: محل‌های دپوی داروها شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی طی یک عملیات منسجم، در بازرسی از این مکان‌ها ۱۰۰ میلیون عدد دارو کمیاب و خاص کشف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران در ادامه با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش داروهای کشف شده ۶۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا مالکان هر ۲ انبار دستگیر و دستگیری سایر همدستان آنان در دستور کار قرار دارد.

از کشف انبار احتکار دارو تا دستگیری فروشندگان سلاح در فضای مجازی

جاسازی ۴۳ کیلو تریاک در کپسول سی ان جی

در آخرین خبر این بسته خبری، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: در راستای مبارزه مستمر و جدی پلیس پایتخت با قاچاقچیان مواد مخدر، مأموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دریافتند یکی از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر در تهران با تشکیل باندی به تهیه و توزیع مواد می‌پردازد.

وی در ادامه افزود: در تحقیقات بیشتر مأموران مشخص شد متهم به تازگی یک محموله بار مواد مخدر را از مرزهای شرقی خریداری و ضمن بارگیری با یک دستگاه خودرو سواری قصد انتقال به تهران را دارد. با هماهنگی‌های قضائی تیمی از مأموران این پایگاه به محورهای مواصلاتی اعزام شدند و تردد خودروها را تحت کنترل در آوردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: مأموران بعد چندین ساعت گشت زنی هدفمند روز گذشته موفق شدند خودروی متهمان را در اتوبان شهید کاظمی متوقف و بلافاصله راننده و ۲ سرنشین خودرو را دستگیر کنند. پس از توقیف خودرو در بازرسی از خودرو ۴۳ کیلو تریاک که به صورت حرفه‌ای و بسیار ماهرانه در کپسول سی ان‌جی جاساز شده بود کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با بیان اینکه هر ۳ متهم پس از تحقیقات تکمیلی به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و امید است شهروندان نیز اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا