از کشف انبار مواد محترقه در مولوی تا ۱۰۰ هزار تماس با ۱۹۷


به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف انبار مواد محترقه در محله مولوی تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در نخستین خبر این بسته خبری اظهار داشت: به دنبال اخبار واصله مبنی بر نگهداری و توزیع مواد محترقه در محله مولوی تهران، موضوع در دستور کار عملیات کلانتری ۱۱۶ مولوی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و اقدامات فنی پلیسی هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی شد، افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات منسجم پلیسی ۲ متهم ۳۸ و ۴۵ ساله دستگیر و در بازرسی از محل ۲۱ هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه و ۱۴۳ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه متهمان به جرم خود و توزیع مواد محترقه اعتراف کرده و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهمان دارای سابقه در این خصوص بودند، خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی، معرفی شدند.

دستگیری سوداگر مرگ و کشف سلاح کمری

سرهنگ حسین مافی سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر تولید و توزیع مواد مخدر در محله رازی تهران موضوع در دستور کار عملیات کلانتری ۱۱۵ رازی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و اقدامات فنی پلیسی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد، افزود: با هماهنگی مقام قضائی واحد عملیات کلانتری به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از محل ۱۰ لیتر مواد مخدر شیشه مایع آماده پخت، ۱۳۳ گرم شیشه آماده فروش ،۳۹۰ گرم کاغذ صافی آزمایشگاهی آغشته به مواد مخدر، مبلغ ۸ میلیون تومان وجه نقد که از فروش مواد مخدر به دست آمده، یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه دو خشاب و دو فشنگ جنگی، دو دستگاه ترازوی دیجیتال کشف شد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت بیان داشت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و تولید و توزیع مواد مخدر اعتراف کرد.
مافی خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

۱۰۰۰۰۰ تماس با دفتر نظارت همگانی

سردار حمید خروش با اشاره به اینکه دفتر نظارت همگانی بستر مناسبی برای اعلام قدردانی، انتقاد و ارائه پیشنهاد در خصوص اقدامات و عملکرد پلیس است، بیان داشت: به طور حتم نقطه نظرات مردم در بهتر شدن عملکرد مأموران نیروی انتظامی بسیار تأثیر گذار است از این رو تماس‌های شهروندان گرانقدر با سامانه ۱۹۷ به دقت بررسی و در کار اعمال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم بهترین رصد کنندگان عملکرد هر مجموعه‌ای می‌توانند باشند، عنوان داشت: از طریق سامانه دفتر نظارت همگانی به طور دقیق انتقادات، پیشنهادات و قدردانی شهروندان از عملکرد پلیس به خوبی رصد می‌شود و از این طریق نسبت به تقویت نقاط قوت و رفع معایب و نقاط ضعف اقدام می‌شود.

سردار خروش با اشاره به افزایش میزان قدردانی از عملکرد پلیس پایتخت، گفت: با تدابیر و رهنمودهای سردار رحیمی رئیس پلیس محترم پایتخت در سال‌های اخیر اقدامات بسیاری در راستای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و ارتقا سطح امنیت و احساس امنیت در پایتخت اندیشیده شده است که بازخورد آن ارتقا میزان رضایت مندی شهروندان گران‌قدرمان بوده است که بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۱۰ درصدی قدردانی از عملکرد پلیس پایتخت هستیم.

رئیس بازرسی پلیس پایتخت با اشاره به کاهش ۴ درصدی انتقادات و همچنین کاهش ۷۴ درصدی شکایت از عملکرد پلیس در پایتخت، عنوان داشت: در سال جاری بیش از یکصد هزار تماس شهروندان با سامانه ۱۹۷ را داشته ایم که همه تماس‌ها دقیق بررسی و در صورت لزوم پاسخ لازم به آن داده شده است.

از کشف انبار مواد محترقه در مولوی تا ۱۰۰ هزار تماس با ۱۹۷

مواد فروشان شرق پایتخت با تیر پلیس نقره داغ شدند

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: به دنبال ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه دو تن از سوداگران مرگ در شرق تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران پایگاه چهارم این پلیس رسیدگی به موضوع را برعهده گرفتند.

حسنوند افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی مأموران مشخص شد متهمان از سوداگران مرگی هستند که در پارک جنگلی لویزان و منطقه شیان اقدام به توزیع شیشه و هروئین در بین معتادان می‌کنند که این امر باعث سلب آسایش برای ساکنان و اخلال در نظم عمومی و نارضایتی برای شهروندان شده است.

وی اعلام کرد: با پیگیری‌های محلی و تحقیقات گسترده و اطلاعات مفیدی که مأموران پلیس در بررسی‌های نامحسوس میدانی به دست آوردند سرانجام مختصات و آدرس دقیق محل فعالیت متهمان را شناسایی و اقدامات مقدماتی شامل اخذ مجوز قضائی برای ورود به پاتوق و آماده سازی تیم عملیاتی برای اقدام غافلگیرانه و دستگیری متهمان به عمل آمد.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به تکمیل پرونده و ارائه گزارش به مرجع قضائی، مجوز قانونی برای بازداشت متهمان صادر و شب گذشته تیم عملیاتی پایگاه چهارم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به محل اعزام شد و با رعایت جوانب قانونی با شگردهای خاص پلیسی وارد پاتوق شدند اما متهمان با دیدن مأموران اقدام به سنگ پرانی و فرار از چنگال قانون کردند.

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع مأموران ضمن رعایت قانون بکارگیری سلاح با شلیک چند تیر هوایی موفق شدند متهمان را زمین گیر کرده و آنان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر و در بازرسی از آنان مقادیر متنابهی هروئین، شیشه و تعدادی آلات و ادوات استعمال و فروش مواد مخدر کشف کنند.

حسنوند در پایان با بیان اینکه پلیس و دستگاه قضائی مصمم است با کسانی که به نظم و آرامش عمومی شهروندان خدشه وارد می‌کنند و باعث ایجاد رعب و وحشت می‌شوند برابر قانون به شدت برخورد کند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: به اراذل و اوباش مواد فروش هم هشدار می‌دهیم تا دیر نشده دست از اعمال مجرمانه بردارند و به مسیر شهروندی بازگردند، چراکه مطمئن باشند پلیس با اشراف اطلاعاتی خوبی که دارد متهمان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر و آنان را به دست قانون می‌سپارد.



منبع:مهر