از کشف تریاک در گوجه فرنگی تا کشف ۱۷۰ دستگاه دینام کولر


به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف کالای قاچاق در جنوب تهران

سرهنگ علی ولی پور گودرزی توضیح داد: در راستای پایش و کنترل بازار و جلوگیری از قاچاق و احتکار کالا، مأموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در بلوار دستواره به ارزش ۴ میلیارد ریال شدند.

وی عنوان داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد کالاها به صورت شبانه با استفاده از خودروهای شوتی به انبار زیرزمین منتقل و دپو شده است.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی از این مکان تعداد ۴۶ دستگاه جاروبرقی، ۴۴ دستگاه قهوه ساز، ۲۸۵۶ عدد جاسوئیچی، ۲۱۱۸ عدد لوازم خرازی قاچاق و فاقد هرگونه اسناد و مدارک، فاکتور و ثبت در سامانه جامعه تجارت کشف و یک نفر متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۴ میلیارد ریال اعلام کرده اند اضافه کرد: تأمین نظم و امنیت و مقابله با هرگونه ناهنجاری و اخلال در تهیه توزیع کالاهای ضروری خانوار همواره در دستور کار پلیس قرار داشته و با توجه به کمبود برخی از اقلام ضروری در بازار این امر باید با جدیت بیشتری انجام شود.

کشف تریاک در میان بار گوجه فرنگی

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند بیان داشت: با انجام بررسی و تحقیقات پلیسی مشخص شد راننده و سرنشین یک دستگاه کامیونت تحت پوشش بار گوجه فرنگی مقادیر مواد مخدر در بار گوجه پنهان و قصد انتقال آن را از استان‌های مرکزی کشور به پایتخت دارند.

وی افزود: با انجام تعقیب و مراقبت و طی یک عملیات موفق و به موقع توسط مأموران زبده پلیس مبارزه با مواد مخدر راننده کامیونت و همدست وی دستگیر و در بازرسی پلیس از خودرو ۶۸ کیلو تریاک که در لابلای بار جاساز شده بود کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در پایان خاطر نشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از تشکیل پرونده و انجام بازجویی و تفهیم اتهام در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

کشف ۱۷۰ دستگاه دینام کولر

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر خرید و فروش اموال سرقتی در محله یوسف آباد توسط ۲ مالخر رسیدگی به موضوع و دستگیری متهمان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی روز گذشته تیمی از مأموران به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات ضربتی، ۱۷۰ دستگاه انواع مختلف دینام کولر کشف و ۲ متهم دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان ۳۵ و ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و خرید و فروش اموال سرقتی معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۳ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به سوابق متعدد متهمان در امر سرقت و مالخری و تحمل حبس در زندان در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

از کشف تریاک در گوجه فرنگی تا کشف ۱۷۰ دستگاه دینام کولر

فروش مواد مخدر در پوشش عطاری

سرهنگ پیمان لطیفی اظهار داشت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر فروش مواد مخدر در پوشش عطاری در محله تهرانسر رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم را تیمی از مأموران کلانتری پایانه غرب بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و واحد صنفی مورد نظر را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی در یک عملیات منسجم و ضربتی به واحد صنفی مورد نظر مراجعه و متهم را غافلگیر و در حالی که در حال تهیه بسته بندی مواد مخدر بود دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی محل عطاری مقدار ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر و یک دستگاه ترازوی توزین مواد مخدر کشف شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی و فروش مواد مخدر در پوشش عطاری معترف شد.

سرهنگ لطیفی با اشاره به سوابق متهم در امر فروش مواد مخدر و تحمل حبس در زندان اضافه کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

موبایل قاپ محله سنایی با موتور سرقتی در دام پلیس

سرهنگ کیومرث حسنوند اظهار داشت: عملیات کلانتری ۱۰۵ سنایی حین گشت زنی در محله سنایی به ۲ دستگاه موتورسیکلت دو ترک که به صورت بی هدف در حال پرسه زنی و زاغ زنی شهروندان بودند مشکوک می‌شوند

وی با بیان اینکه مأموران جهت بررسی بیشتر به متهمان مراجعه که متهمان با روئیت مأموران با سرعت متواری می‌شوند افزود: سریعاً جهت دستگیری سارقان وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز در حالی که متهمان با سلاح سرد مأموران را تهدید می‌کردند یکی از موتورسیکلت‌ها را متوقف و سرنشین با موتورسیکلت دیگر متواری و راکب موتورسیکلت دستگیر و در بررسی موتورسیکلت مشخص شد که سابقه سرقت از شرق تهران را دارد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی و سرقت تلفن همراه شهروندان به روش موبایل قاپی و سرقت موتورسیکلت با همدستی سه متهم متواری شده معترف که با دعوت از مال باختگان تا کنون ۱۵ مال باخته متهم را شناسایی کرده اند.

سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و دستگیری متهمان متواری ادامه دارد اضافه کرد: پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شد.



منبع:مهر