از کشف سلاح کمری تا سرقت ۱۰ میلیاردی حسابدار


به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف سلاح کمری در شرق تهران

سرهنگ اردشیر نادری اظهار داشت: عملیات کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس حین گشت زنی و پیشگیری از سرقت در محله جوادیه به یکدستگاه خودرو ۲۰۶ با راننده و سرنشین ان مشکوک می‌شوند که جهت بررسی به خودرو مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه راننده خودرو با روئیت مأموران به سرعت به صورت دنده عقب اقدام به فرار می‌کند افزود: سریعاً وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز طولانی با شلیک تیر هوایی خودرو متوقف و متهمان زمین و دستگیر شدند که در بررسی اولیه از داخل خودر متهمان یک قبضه سلاح جنگی کمری با ۱۲ تیر جنگی کشف شد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهمان ۲۶و ۲۷ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و همراه داشتن سلاح جنگی و خرید مدتی پیش از فرد با مشخصات معلوم اعتراف کردند.

سرهنگ نادری با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و دستگیری فروشنده سلاح ادامه دارد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کالای قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ صادق ضرونی اظهار داشت: روز گذشته مأموران کلانتری نامجو حین گشت زنی در محله نامجو به یک دستگاه خودرو نیسان وانت که قسمت باری خودرو دارای بار زیادی بوده و روپوشی پوشانده شده بود مشکوک می‌شوند و جهت بررسی بیشتر به خودرو مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مأموران در مراجعه به خودرو راننده قصد تغییر مسیر را داشته افزود: سریعاً وارد عمل شده و خودرو را قبل از هرگونه اقدامی متوقف کرده و متهم را دستگیر کردند و در بررسی قسمت باری خودرو تعداد ۲۹ دستگاه کولرگازی خارجی و قاچاق و بدون رگونه مجوز قانونی کشف شد و به همراه متهم به کلانتری دلالت داده شد

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهم ۴۱ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و حمل اجناس قاچاق از استان غربی کشور به قصد تحویل در بازار تهران معترف که کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۵ میلیارد ریال اعلام کردند

سرهنگ ضرونی با اشاره به اینکه خرید و فروش کالای قاچاق تهدید بزرگی برای امنیت اقتصادی کشور می‌باشد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

حسابدار قدیمی به ۱۰ میلیارد ریال سرقت معترف شد

سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی فر بیان داشت: یکم آبان ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت قطعات و لوازم خودرو از انباری یک شرکت تجاری در کلانتری ۱۲۸ تهران نو تشکیل شد که پرونده تحت رسیدگی قضائی قرار گرفت و کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت اماکن پایگاه ششم مأمور کشف و پی جویی پرونده می‌شوند.

وی عنوان کرد: از شاکی پیرامون موضوع مطروحه تحقیق اظهار داشت: پس از انبار گردانی و بررسی اموال دپو و موجود در انبار متوجه می‌شود تعداد زیادی از اموال شامل انواع لوازم و قطعات خودرو به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال موجود نیست و به همین خاطر با اعلام به پلیس ۱۱۰ اقدام به طرح شکایت نموده و تشکیل پرونده داده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: کارآگاهان به جهت کشف حقیقت و شناسایی سارقان، موضوع را بصورت ویژه و کاملاً تخصصی در دستور کار قرار داده که در این راستا بدواً عازم محل وقوع جرم می‌شوند که تحقیقات کارآگاهان حاکی از آن بود هیچگونه آثاری از تخریب و بهم ریختگی مشهود نیست.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با توجه به مشاهدات خود پی به داخلی بودن سرقت می‌برند که با فرضیه داخلی بودن سرقت تحقیقات را آغاز کرده و با جمع بندی ادله و سرنخ‌های موجود ارتکاب جرم توسط حسابدار شرکت محرز می‌شود که طی هماهنگی با مرجع قضائی متهم به هویت رسول که از کارمندان قدیمی شرکت نیز بود دستگیر می‌شود.

موسوی فر افزود: متهم ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار کرد طی هماهنگی با انبار دار شرکت اقدام به خروج اموال نموده، بخشی از اموال را در محلی امن و بخش دیگری از آن را به افراد مختلف و با قیمتی بسیار پایین‌تر از عرف بازار بفروش رسانده است و وجوه حاصل از فروش اموال را صرف خرید یک دستگاه خودرو و مبلغی از آن نیز به حساب همسر خود واریز کرده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی فاتب در پایان گفت: در ادامه با پیگیری مستمر کارآگاهان تمامی مرتبطین از جمله انباردار و فرد مالخر شناسایی، دستگیر و بخش اعظمی از اموال مسروقه از ید آنان کشف و پس از انتقال به پایگاه تحقیقات لازم پیرامون نقش آنان انجام و اموال مکشوفه طی صورتجلسه تنظیمی تحویل مال باخته شد.

به گفته این مقام قضائی حسابدار سابق شرکت و همدستان متهم با صدور قرار تأمین مناسب روانه زندان شدند.

دستگیری سارقان قاپ زن

سرهنگ، کارآگاه قاسم دستخال بیان داشت: دهم دی ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت تلفن همراه به شیوه قاپ زنی از سوی مرجع قضائی به پلیس آگاهی ارجاع شد که به تبع آن کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه سوم مأمور کشف و پی جویی انتظامی را بر عهده می‌گیرند.

وی عنوان کرد: شاکی در تحقیقات پلیسی، اظهار داشت: هشتم دی ماه سال گذشته در خیابان مطهری ۲ نفر با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا اقدام به قاپیدن گوشی تلفن همراه وی به ارزش ۸ میلیون تومان کرده اند.

وی عنوان کرد: کارآگاهان این یگان با حضور در محل سرقت و بازبینی فیلم دوربین مداربسته موفق می‌شوند سرنخ و ردپایی از سارقان را کشف کنند که با کنار هم قرار دادن ادله‌های موجود هویت اولین متهم به اسم رحیم بدست می‌آید.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با هماهنگی‌های قضائی رحیم در گاراژی واقع در غرب تهران شناسایی و دستگیر می‌شود که با انتقال متهم به پلیس آگاهی در تحقیقات اولیه با اظهاراتی ضد و نقیض منکر سرقت بوده که پس از مواجه شدن با شواهد و مستندات به بزه انتسابی معترف و اظهار داشت سرقت را با همدستی شخصی به هویت محمد انجام داده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مراتب طی شرحی به مرحع قضائی منعکس و دستور دستگیری محمد صادر می‌شود که با تلاش کارآگاهان دیگر متهم پرونده در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال می‌یابد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: هر ۲ متهم در تحقیقات به بیش از ۳۰ فقره سرقت از شهروندان اعتراف کرده اند که پرونده به نظر بازپرس دادسرای ناحیه ۶ تهران رسید و متهمان با قرار صادره جهت تکمیل تحقیقات و شناسایی مال باختگان در اختیار این یگان قرار گرفتند و با دعوت از مال باختگان تا کنون ۲۰ نفر از شکات هر دو متهم را به عنوان سارقان خود شناسایی کرده اند.



منبع:مهر