انتظامی

از کشف گوشت ومرغ غیربهداشتی تادستگیری فروشندگان سلاح درفضای مجازی


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

توقیف ۵۷۰ هزار نخ سیگار قاچاق در تهران

سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در نخستین خبر این بسته خبری اظهار داشت: مأموران گشت انتظامی اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس، حین گشت زنی هدفمند در محدوده خیابان مولوی به یک دستگاه خودروی وانت مشکوک شدند و دستور توقیف خودرو را اعلام کردند. مأموران در بازرسی از داخل خودرو ۵۷۰ هزار نخ سیگار قاچاق، فاقد مدارک گمرکی و بارنامه کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در ادامه با بیان اینکه راننده خودرو دستگیر شد و در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی مبنی بر حمل کالای قاچاق اعتراف کرد، افزود: متهم اظهار کرد سیگارها را از ۲ دستگاه خودروی شوتی در باقرشهر بارگیری کرده است.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند. متهم به همراه اموال کشف شده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار این پلیس قرار دارد.

کشف ۴ میلیاردی مانیتورها قاچاق

سرهنگ کیومرث حسنوند اظهار داشت: گشت انتظامی کلانتری انقلاب حین گشت زنی در محدوده میدان انقلاب به یک دستگاه خودرو سواری که پلاک یکی از استان‌های غربی کشور بر روی آن نصب بود، مشکوک می‌شوند و برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه که متهم به محض مشاهده مأموران از محل گریختند.

وی با بیان اینکه خودروی متهمان در یک عملیات پلیسی متوقف و راننده آن دستگیر شد، افزود: در بررسی‌های بیشتر از داخل خودرو ۳۲ دستگاه مانیتور کامپیوتر و ۱۰ دستگاه لب تاپ قاچاق فاقد مجوزهای قانونی کشف شد. متهم در کلانتری به بزه انتسابی معترف و کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد ریال محاسبه کرده اند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران در پایان خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

جی پی اس سارق حرفه‌ای خودرو تحت تعقیب را به دام انداخت

سرهنگ داوود آقازاده اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندی به کلانتری ۱۰۲ پاسداران مبنی بر سرقت خودرو سواری اش تیمی از مأموران مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه خودروی مال باخته مجهز به جی پی اس بود و موفق شدند موقعیت دقیق خودرو را بررسی کنند، افزود: در یک عملیات ضربتی خودرو به سرقت رفته در محله پاسداران کشف و سارق خودرو دستگیر شد.

رئیس کلانتری ۱۰۲ پاسداران با اشاره به اینکه در بررسی‌های پلیسی به دست آمد متهم تحت تعقیب پلیسی آگاهی تهران است، ادامه داد: متهم به ۱۶ فقره مشابه دیگر معترف شد. در این رابطه مال باختگان شناسایی و متهم به همراه مال باختگان روانه دادسرا شد.

سرهنگ آقا زاده با بیان اینکه شهروندان حتماً در خودروهای خود از تجهیزات پیشگیرانه از سرقت به خصوص از جی پی اس استفاده کنند در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

دستگیری فروشندگان سلاح در فضای مجازی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح این خبر گفت: در رصدهای اطلاعاتی مأموران کلانتری حکیمیه هویت و مخفیگاه ۲ مرد را که در فضای مجازی به فروش سلاح‌های غیر مجاز می‌پرداختند شناسایی کردند.

وی به شناسایی مخفیگاه این متهمان در محله چیتگر اشاره کرده و افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی مأموران کلانتری حکیمیه به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات منسجم پلیسی متهمان را غافلگیر و دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بازرسی از این مکان یک قبضه سلاح کمری و ۲ تیغه خشاب با ۱۰ فشنگ جنگی مربوطه کشف شد. متهمان در کلانتری به بزه انتسابی و فروش سلاح در فضای مجازی اعتراف کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت با جدیت برخورد خواهد شد در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی فروشنده سلاح به متهمان در دستور کار پلیس است.

از کشف گوشت ومرغ غیربهداشتی تادستگیری فروشندگان سلاح درفضای مجازی

کشف حدود ۶ تن گوشت و مرغ غیربهداشتی

سرهنگ نادر مرادی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی گوشت و مرغ به صورت غیر بهداشتی در یک انبار بزرگ در محله “فردوس”، مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی تهران با انجام بررسی‌های تخصصی از صحت گزارش‌های دریافتی اطمینان حاصل کردند.

وی افزود: روز گذشته پس از هماهنگی‌های قضائی، تیمی از مأموران این پلیس به نشانی اعلامی اعزام و در بازرسی از این محل ۵ تن و ۸۵۰ کیلو گوشت و مرغ که فاقد مجوزهای لازم از اداره بهداشت بودند و در یک محیط غیربهداشتی دپو و نگهداری شده بود، کشف و برای بررسی‌های بیشتر به اداره دامپزشکی شهر تهران تحویل شد.

سرهنگ مرادی در ادامه با بیان اینکه بخش زیادی از گوشت و مرغ‌های موجود در این انبار به علت فقدان محیط مناسب سردخانه‌ای فاسد و غیرقابل استفاده شده بود، تصریح کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و به جرم ارتکابی معترف شدند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران به پلمب این انبار اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش اقلام کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال محاسبه کرده اند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا