انتظامی

از کلاهبرداری با ترفند آموزش ورزش تا دستگیری عامل مرگ جوان ۲۰ساله


به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

نظافتچی منزل از اعضای باند سارقان بود

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای بیان داشت: در پی افزایش سرقت منزل در محله «مهرآباد جنوبی» خصوصاً در ایام نوروز رسیدگی به این موضوع را تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه عملیات کلانتری در پی جویی های انتظامی و تحقیقات صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه ۳ متهم اعم از ۲ مرد و یک زن دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان ۲۵ الی ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت منزل معترف و اظهار داشتند، در ابتدا متهم خانم به عنوان نظافتچی وارد منازل شده و پس از شناسایی کامل منزل و برداشتن کلیدهای منزل کلیدها را در اختیار سایر متهمان قرار می داده است.

وی عنوان داشت: در بررسی بیشتر و برابر اظهارات متهمان مالخر اموال سرقت شده شناسایی و در مخفیگاهش در محله شهران دستگیر و تعدادی اموال سرقتی از این مکان کشف شد.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه شهروندان توجه داشته باشند حتماً از دفاتر معتبر اقدام به استفاده از نظافتچی کرده و در هنگام حضور نظافتچی در منزل یکی از ساکنین حضور داشته باشند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

بازداشت سارق کامپیوترهای خودرو در محله نامجو

سرهنگ ارسلان قاسم زاده بیان داشت: با توجه به افزایش سرقت کامپیوترهای خودرو در محله نامجو رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۰۶ نامجو بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند

وی با اشاره به اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد و در بررسی محل تعداد ۱۰ دستگاه کامپیوتر انواع خودرو کشف گردید.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت کامپیوتر خودرو در محله “نامجو” معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۷۰۰ میلیون ریال محاسبه کردند.

سرهنگ قاسم زاده در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

دستگیری عاملان نا امنی و مرگ جوان ۲۰ ساله

سرهنگ دوستعلی جلیلیان در تشریح این خبر بیان داشت: با تماس شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مأموران این فرماندهی از انتقال جوان ۲۰ ساله به بیمارستان «شهدای هفتم تیر» پس از درگیری و جراحت با چاقو، مطلع و تیم‌های مختلفی از این فرماندهی برای بررسی موضوع به صحنه جرم و بیمارستان اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی و پلیسی مأموران کلانتری عبدالعظیم حسنی (ع) مشخص شد تعدادی جوان با قدرت نمایی و استفاده از سلاح سرد با ۳ تن از شهروندان درگیر و علاوه بر ایجاد رعب و وحشت و قدرت نمایی با سلاح سرد، موجب مصدومیت ۳ مرد جوان شده اند.

این مقام انتظامی به متواری شدن متهمان قبل از حضور مأموران اشاره کرد و گفت: شناسایی و دستگیری عاملان اصلی این درگیری در دستور کار تیم‌های عملیات این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ جلیلیان به فوت یکی از مصدومان حادثه اشاره کرد و ابراز داشت: به علت جراحت شدید، تلاش‌های فراوان کادر درمانی بیمارستان شهدای هفتم تیر نتوانست جوان ۲۰ ساله را از مرگ نجات دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: در تحقیقات تخصصی پلیس ۶ تن از عاملان اصلی این درگیری شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی در چند عملیات ضربتی و هماهنگ هر ۶ متهم دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهمان یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در خصوص علت نزاع و درگیری منجر به فوت یک جوان ۲۰ ساله اشاره کرد و گفت: متهمان علت درگیری را اختلاف حساب شخصی اعلام کردند.

سرهنگ جلیلیان در پایان خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس ری می‌باشد و با هر شخص ویا اشخاصی که بخواهند این امنیت را به خطر بیندازند با سرعت و قدرت برابر قانون برخورد خواهند کرد.

از کلاهبرداری با ترفند آموزش ورزش تا دستگیری عامل مرگ جوان ۲۰ساله

کلاهبرداری با ترفند آموزش ورزش

سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی بیان داشت: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان به پایگاه دوم پلیس آگاهی و ارائه شکایات خویش در خصوص کلاهبرداری از آنان با استفاده از سند مجعول در قالب راه اندازی کلاس‌های ترمیک ورزشی و ارائه مدرک بین المللی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در این رابطه بدواً از شکات تحقیقات اولیه انجام و مشخص شد افرادی با راه اندازی صفحاتی در فضای مجازی، اقدام به تبلیغات آموزش حرفه‌ای ورزش‌های هوازی و ارائه مدرک بین المللی نموده؛ لیکن متقاضیان پس از برقراری ارتباط در فضای مجازی، اقدام به واریز مبالغی به حساب اعلامی از سوی مدیر صفحه اینستاگرام می‌نمایند، اما وی پس از مدتی دیگر پاسخگو نمی‌باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مع الوصف با هماهنگی قضائی، پی جویی کارآگاهان جهت کشف جرم آغاز و با تلاش شبانه روزی موفق می‌شوند گرداننده صفحه مجازی به اسم فتانه را شناسایی و در عملیات پلیسی دستگیر نمایند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی ابراز داشت: کارآگاهان در ادامه از منزل متهم بازرسی کرده که تعدادی مهر و گواهینامه‌های جعلی از آن مکان کشف و متهم به ناچار به جرم ارتکابی معترف می‌شود.

شریفی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند افزود: نتیجه تحقیقات به نظر مرجع قضائی رسیده و متهم به منظور شناسایی سایر مالباختگان تحت نظر قرار گرفته شد که با تلاش و پیگیری مستمر کارآگاهان، تاکنون ۳۶ نفر از شاکیان شناسایی شده اند و اقدامات پلیسی در این رابطه با جدیت ادامه دارد..

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با دستور قضائی، پیامی در رابطه با موضوع کلاهبرداری و راهنمایی شاکیان برای اعلام شکایت، در صفحات مجازی متهم درج شد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا