انتظامی

افزایش تعامل دستگاه قضا و مجموعه انتظامی کشور



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردار حسین اشتری، در جمع فرماندهان و کارکنان ستاد انتظامی تهران بزرگ با عنوان طرح ضربتی ارتقا امنیت اجتماعی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری، با تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم رئیس قوه قضائیه، اظهار داشت: انصافاً حضور حضرتعالی باعث خیر و برکات زیادی برای انتظامی جمهوری اسلامی ایران و موجب تقویت روحیه کارکنان می‌شود که این حضور نشان دهده افزایش تعامل بین پلیس و دستگاه قضائی است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: ریاست قوه قضائیه چهره‌ای شناخته شده و محبوب است که از سال‌های قبل با مأموریت‌های حوزه انتظامی و امنیت جامعه آشنایی کامل دارند و همیشه با روحیه انقلابی و جهادی، حامی و یاریگر مجموعه انتظامی در تأمین امنیت شهروندان هستند.

سردار اشتری با تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و کارکنان خدوم، عنوان داشت: موضوع امنیت، یک نعمت بزرگ و مهم برای هر کشوری به شمار می‌رود و ما هم بارها اعلام کرده‌ایم که امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و واقعاً هم پای این حرف ایستاده‌ایم و با تمام وجود به گفته فرماندهی معظم کل قوا که فرموده‌اند “نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل الله هستند”، همکاران ما مجاهدانه پای کار هستند و گواه این ادعای بنده شهدای عزیز و گرانقدری هستند که در جای جای کشور تقدیم امنیت و آرامش کشور شده است.

ارشدترین مقام انتظامی کشور با اشاره به ضرورت تعامل بیش از پیش و دوجانبه دستگاه قضا و مجموعه انتظامی کشور در اجرای مأموریت‌ها، بیان داشت: به طور حتم دستگاه قضائی و پلیس نقش اساسی و اصلی را در امنیت دارند ولی باید همه دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سایر قوا پای کار بیایند و نقش خود را در این امنیت، استقرار و ارتقا آن به خوبی ایفا و به تکالیف و وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: بسیاری از مواقع عدم انجام وظیفه و عمل به مسئولیت قانونی یک نهاد یا وزارتخانه، باعث ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود که بعضاً این موضوع موجب ایجاد ناامنی در جامعه می‌شوند لذا باید سهم همه دستگاه‌ها و نهادها در امنیت مشخص شده و در قبال وظیفه خود نیز پاسخگو و مسئول باشند.

سردار اشتری با اشاره فرمایشات داهیانه رهبری، مبنی بر” نیروی انتظامی از ستون‌های اصلی و تأثیرگذار در امنیت است” و اینکه “ناجا رکن اصلی امنیت است” گفت: برای اجرای مأموریت‌ها محکم ایستاده‌ایم، ولی یک سری هماهنگی‌های بیشتری لازم است که مرتفع نمودن آنها مستلزم عنایت ریاست محترم قوه قضائیه می‌باشد.

وی بر لزوم هوشمندسازی پلیس و قوه قضائیه و حل و فصل خلاء های موجود تاکید و تصریح کرد: پرونده الکترونیکی و ارتباط غیر حضوری می‌تواند بخشی از مأموریت‌های پلیس را که بعضاً با آسیب‌هایی همراه است کاهش دهد و از طرفی دیگر نیز باعث افزایش دقت و سرعت در انجام رسیدگی به امورات مردم شود.

سردار اشتری در خاتمه با بیان اینکه پلیس همواره خود را مقید به اجرای عدالت همراه با رعایت مسائل شرعی و قانونی دانسته و این موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی قرار دارد، گفت: پلیس ارائه خدمات و رفتار توأم با مهر و مهربانی به شهروندان را وظیفه خود می‌داند و به آن عمل می‌کند و در برخورد با مخلان نظم و امنیت مقتدارنه و قاطعانه عمل خواهد کرد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا