افزایش ۲۱ درصدی تردد در جاده‌های کشور



به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به وضعیت جوی و ترافیکی امروز، پنجشنبه، مورخ ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ گفت: برای برخی از محورهای استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و برخی از محورهای استان مازندران، بارش باران و برای برخی از محورهای استان‌های اصفهان، کرمان و یزد، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا ضمن توصیه به رانندگان خاطرنشان کرد: بارش‌ها در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونی‌ها افزایش یافته است. در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: لغزندگی جاده‌ها به همراه بی‌احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادف‌های زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد و رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی برای پیشگیری از این نوع تصادفات ضروری است.

حسینی با تشریح محورهایی با ترافیک نیمه سنگین گفت: مسیر جنوب به شمال محور کرج – چالوس (محدوده‌های سیاه بیشه و هریجان)، مسیر جنوب به شمال محور هراز (محدوده بایجان تا سه راهی چلاو)، محور فیروزکوه (محدوده گیلاوند)، آزادراه قزوین به رشت (محدوده رودبار)، آزادراه کرج به قزوین (محدوده پایانه شهید کلانتری تا بهشت سکینه)، آزادراه قزوین به کرج (محدوده پل فردیس)، آزادراه تهران به ساوه (محدوده بهمن آباد تا نسیم شهر) و محور دماوند (محدوده پلیس راه جاجرود) از جمله محورهایی هستند که برای آن‌ها ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: وضعیت تردد در جاده‌های کشور از روز گذشته ۲۵ اسفند ماه تا ساعت ۱۲ امروز پنجشنبه به نسبت مدت مشابه سال گذشته در جاده‌های کشور به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است و در برخی جاده‌های اصلی و پرتردد کشور این افزایش چشمگیرتر بوده؛ به‌گونه‌ای که در همین مدت تردد در آزادراه تهران قم ۹۰ درصد، آزادراه اصفهان ۶۷ درصد و جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی ۳۸ درصد از علت تصادفات را عدم توجه به جلو، ۱۴ درصد تخطی از سرعت غیرمجاز و ۱۳ درصد عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه ذکر کرد و گفت: بیشترین زمان وقوع تصادفات از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰: با ۲۸ درصد از تصادفات و از ساعت ۰۰:۰۱ الی ۰۴:۰۰ با ۲۰ درصد از تصادفات محسوب می‌شود.



منبع:مهر