بازار

اهمیت استخدام حسابدار در شرکت‌های بزرگ و کوچک

 

 

حسابداری یکی از رده های شغلی است که وجود آن در هر شرکت و دفتر مرکزی لازم است. از یک کسب وکار خانگی گرفته تا بزرگ‌ترین کمپانی ها نیاز به استخدام حسابدار دارند. امروزه حتی شرایط اقتصادی جهان به سمتی پیش رفته که افراد شخصی نیز برای هر چه بهتر کردن شرایط مالی خود نیاز به استفاده از این خدمات دارند. به همین دلیل ما قصد داریم شما را با شغل حسابداری آشنا کنیم و مزایای داشتن یک حسابدار را در یک کسب وکار را برای شما بیان کنیم.

حسابداری به فرآیندی اطلاق می شود که طی آن عملیات ثبت مبادلات مالی، طبقه بندی، تفسی، گزارشگری، تجزیه و تحلیل و خلاصه سازی اطلاعات مالی صورت می‌گیرد. در حسابداری، با استفاده از مدارک و اسناد معاملات، تفسیر تخصصی صورت گرفته و اطلاعات لازم در اختیار مدیر مالی قرار می‌گیرد. بررسی اطلاعات مالی در صورت‌ها و گزارشات مالی و تجزیه و تحلیل داده های مالی بر اساس اصول و استانداردهای حسابداری بر عهده حسابداران می باشد. مرحله آخر، مربوط به ارائه اطلاعات مالی به مدیران توسط حسابداران می باشد.

لذا یک حسابدار معمولا اطلاعات مالی را ثبت و گزارشات مالی را تهیه و به مدیریت شرکت یا مراجع قانونی ارائه می کند. حسابدارن داده‌های خام را در دفاتر و نرم افزارهای حسابداری ثبت و به آنها نظم می‌بخشند. محصول نهایی کار یک حسابدار گزارشات و صورت های مالی است که مبنای تصمیم گیری ذینفعان (مدیران، مجامع عمومی سازمان، سرمایه گذاران، دولت و…) می باشد.

اگر شما صاحب یک شرکت هستید و قصد دارید برای شرکت خود یک حسابدار استخدام کنید ولی تا به حال نتوانستید یک قرارداد مناسب برای استخدام حسابدار بنویسید به شما پیشنهاد می‌دهیم که به نمونه قرارداد کاری حسابدار مراجعه کنید و بدون هیچ دردسری فرد مورد نظر خود را به کار بگیرید.

قرارداد استخدام حسابدار جهت استخدام فردی است که در رشته حسابداری یا حسابرسی تحصیل کرده و توسط کارفرما در یک فروشگاه، شرکت، سازمان و مجموعه استخدام می‌گردد. همیشه و در هر شرکتی یک نفر باید باشد که به امور حساب و کتاب شرکت رسیدگی کند خصوصاً در شرکت های بزرگ، فرقی هم نمی کند که شرکت مربوطه خصوصی باشد یا دولتی. البته در برخی شرکت ها به دلیل وسعت کار و تعدد امور مربوط به حسابداری ممکن است که چندین نفر مسئول امور حسابداری باشند. نمونه فرم قرارداد استخدام حسابدار یکی از فرم‌های قراردادی مهمی است که هر شرکتی باید داشته باشد. در قرارداد استخدام حسابدار باید تمامی وظایف یک حسابدار و حق و حقوق وی مانند میزان دستمزد، عیدی و پاداش و … نیز معین باشد. وظیفه حسابدار اجرای امور مربوط به حسابداری شرکت بر اساس اصول و استانداردهای حسابداری می‌باشد.

شما باید برای استخدام حسابدار احتیاط کنید و یک قرارداد سفت و سخت را تنظیم کنید تا در آینده مشکلاتی در این زمینه ایجاد نشود. اگر شما می‌خواهید یک قرارداد تهیه کنید که تمام شرایط شما را به عنوان کارفرما رعایت کرده باشد فقط کافیست به نمونه قرارداد حسابدار مراجعه کنید.

دغدغه ای که در میان افراد مختلف به عنوان کارمند و کارگر با کارفرما هایشان وجود دارد نیازمند امضا قراردادی است که بسیار روشن و دقیق باشد زیرا در مواردی دیده شده که کارفرما به علت عدم آگاهی از مفاد و قوانین قرارداد “گاها” قراردادی قید می‌کند که حقوق و مزایای کارمند و کارگر در آن رعایت نشده است و یا ممکن است این قرارداد همچنین به ضرر خود کارفرما ‌شود.

بر اثر عقد میان دو طرف برای نمونه رابطه کارگر و کارفرما و یا قرارداد کاری بین دو نفر که به نوعی متضمن تشکیل رابطه جدید حقوقی می‌شود و طرفین قرارداد با توجه به موضوع قرارداد نسبت به یکدیگر موظف اند تعهداتی را انجام دهند، برای نمونه می‌توان چنین عنوان کرد در خرید ملک یا آپارتمان دو نفر توافق می‌کنند که یکی (فروشنده) ملک خود را به دیگری (خریدار) بدهد و دیگری در قبال آن پولی به فروشنده پرداخت کند.

قرارداد یا عقد یا پیمان یک توافق لازم الااجرا می‌باشد که میان اشخاص است که حقوق و تکالیف طرفین آن را تعیین می‌کند.

اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره مفهوم قرارداد و چگونگی تنظیم قرارداد بدانید فقط کافیست به قرارداد مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا