انتظامی

بارش باران و برف در جاده های ۷ استان/ لزوم رعایت موارد ایمنی



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در برنامه «روی خط خبر» گفت: با توجه به هشداری که سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و باران و باد شدید اعلام کرد، در حال حاضر بارش برف و باران در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان، لرستان، همدان و مازندران را شاهد هستیم.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، تصادفات صورت گرفته بیشتر به صورت خسارتی بوده و مواردی از جرح را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر باعث افزایش لغزندگی سطح محورها شده است، گفت: در چنین شرایطی لازم است رانندگان فاصله طولی بیشتری را با خودروی جلویی در نظر بگیرند. اگر در زمان عادی به مدت دو ثانیه فاصله خود را با خودروی جلویی رعایت می‌کردند، در این روزها باید این فاصله را به سه یا چهار ثانیه افزایش دهند تا در صورتی که خودروی جلویی سرعت خود را کاهش یا حادثه‌ای رخ داد، بتوانند قبل از بروز یک حادثه خودروی خود را در محل امن متوقف کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به رانندگان توصیه کرد که در جاده‌های کوهستانی و فصل زمستان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند. تجهیزاتی از قبیل زنجیر چرخ اولویت اصلی است. علاوه بر این رانندگان از آماده بودن سیستم گرمایشی و برف‌پاک‌کن‌ها اطلاع حاصل کنند ضمن اینکه یگان‌های امدادی و اورژانسی هم در محورهای پرخطر حضور دارند.

شیرانی با بیان اینکه ما حضور همیشگی در جاده‌ها داریم، افزود: هفته آینده یک رزمایش نوروزی خواهیم داشت تا همه یگان‌های مستقر در جاده‌ها از آمادگی لازم در ایام عید برخوردار شوند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا