انتظامی

بازداشت مرد هزارچهره ۵۰ ساله/ کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق


به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

مرد هزار چهره ۵۰ ساله بازداشت شد

سردار علیرضا لطفی در تشریح این خبر گفت: دوم اسفند سال گذشته، زن جوانی با مراجعه به پلیس شکایت خود را از یک مرد میانسال به اتهام سرقت ثبت کرد.

وی عنوان کرد: زن جوان در طرح شکایت خود گفت: مدتی قبل با مرد میانسالی آشنا شدم که خود را فردی نیکوکار معرفی کرد و ادعا کرد سرپرستی کودکان بی سرپرست را بر عهده دارد و در یکی از ارگان‌های معتبر دولتی مشغول به کار می‌باشد و می‌تواند مشکلاتم را حل نماید. این مرد به این طریق اعتماد من را جلب کرد و یک روز به بهانه فروش وسایل خانه اش من را به خانه‌ای برد اما در خانه مرا با خوراندن آبمیوه مسموم بیهوش کرد.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده توسط کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی مشخص شد که شکایت‌های مشابهی از این متهم به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: در بررسی‌ها مشخص شد متهم بعد از شناسایی طعمه‌های خود که اغلب بانوان بودند خود را مأمور پلیس، مأمور اطلاعات یا کارشناس دادگستری معرفی کرده و از این طریق اقدام به سرقت به شیوه بیهوشی و کلاهبرداری می‌کند.

این مقام انتظامی در توضیح نحوه دستگیری این متهم گفت: این متهم در اواخر فروردین ماه در شهر پرند شناسایی شد و طی یک عملیات پلیسی سریعاً دستگیر شد.

وی افزود: متهم بعد در اعترافاتش به کارآگاهان اظهار کرد، ۷ سال کارمند یک اداره دولتی بودم. اما با همسر اولم مشکل پیدا کردم به خاطر شکایت او به زندان افتادم و از هم جدا شدیم. بعد به خاطر سوءپیشینه از محل کار اخراج شدم. بعد از بیکار شدن به شبکه هرمی گلد کوئیست پیوستم و به افراد زیادی بدهکار شدم. برای همین سر راه زنان قرار می‌گرفتم و از آنها کلاهبرداری می‌کردم.

رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با توجه به دستگیری و اعتراف صریح متهم به جرم خود، تاکنون ۲۰ مال باخته، متهم را شناسایی کرده اند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

توقیف ۱.۵ میلیارد ریال کالای احتکار شده در تهران

سرهنگ علی ولی پور گودرزی توضیح داد: در راستای پایش و کنترل بازار و جلوگیری از قاچاق و احتکار کالا، مأموران این پلیس موفق به کشف انبار احتکار کالا در محدوده میدان امام حسین شدند.

وی عنوان داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی از این انبار کالا بازدید و ۶ هزار و ۲۰۰ کیلو انواع کالای خوراکی اساسی شامل انواع روغن خوراکی، ماکارونی، شکر و … کشف و توقیف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که کلیه این اجناس فاقد اسناد و مدارک قانونی، فاکتور و ثبت در سامانه جامعه تجارت است.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای احتکار شده را ۱.۵ میلیارد ریال اعلام کرده اند اضافه کرد: تأمین نظم و امنیت و مقابله با هرگونه ناهنجاری و اخلال در تهیه توزیع کالاهای ضروری خانوار همواره در دستور کار پلیس قرار داشته و با توجه به کمبود برخی از اقلام ضروری در بازار این امر باید با جدیت بیشتری انجام شود. لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در غرب تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: عملیات کلانتری تهرانسر روز گذشته حین گشت زنی در محله ” تهرانسر” به یک دستگاه خودرو وانت بار که در حال تخلیه بار بوده مشکوک و برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مأموران به خودرو مراجعه و متهم به محض مشاهده خودروی پلیس بلافاصله سوار بر خودرو شده و متواری می‌شود افزود: در یک تعقیب و گریز خودرو با اقتدار پلیس متوقف و متهم زمین گیر و دستگیر می‌شود و در بررسی داخل خودرو ۵۱۴ عدد باکس به مقدار ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق و خارجی کشف که متهم از ارائه هرگونه مجوز قانونی عاجز ماند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و توزیع سیگار قاچاق و خارجی در سطح شهر تهران معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۳ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

بازداشت مرد هزارچهره ۵۰ ساله/ کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق

۴ فقره موبایل قاپی در یک روز!

سرهنگ حسین مافی اظهار داشت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در خیابان ولیعصر (عج) توسط موتورسواران دستگیری سارق یا سارقان را تیم عملیات ضربت سرکلانتری هشتم بر عهده گرفتند و گشت زنی‌های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه مأموران روز گذشته حین گشت زنی در خیابان ولیعصر موتورسواری را حین سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان مشاهده کردند افزود: تیم عملیات ضربت، سریعاً وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز موتورسیکلت متوقف و متهم دستگیر شد و در بررسی اولیه از متهم ۴ دستگاه تلفن همراه سرقتی که روز جاری سرقت کرده بود کشف شد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه شهروندان و موبایل قاپی در خیابان ولیعصر و شهر تهران و فروش آن در بازار مولوی و شوش و ۵ فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

سرهنگ مافی با اشاره به سوابق متهم در امر سرقت و تحمل حبس در زندان در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان و مال خران ادامه دارد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا