بسیج امکانات پلیس در خدمت به زلزله زدگان هرمزگان



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سردار مهدی حاجیان سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه با انتشار خبر زمین لرزه در بندرعباس استان هرمزگان پلیس پای کار آمد، افزود: در این رابطه سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی تدابیری را اتخاذ و دستورات لازم را ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه نخستین و مهم‌ترین این راهبردها مدیریت، ایجاد آرامش و تأمین امنیت برای مردم زلزله زده است به گونه‌ای که هموطنان عزیز هیچ دغدغه‌ای از این نظر نداشته باشند، گفت: مدیریت ترافیک در جاده‌ها و نیز امدادرسانی و برپایی چادرهایی برای اسکان مردم در تفرجگاه‌ها از دیگر اقدامات پلیس پس از وقوع زمین لرزه است.

سخنگوی ناجا اعتماد مردم و همکاری مؤثر سازمان‌ها در این حادثه را از موارد هموارکننده مأموریت‌های نیروی انتظامی دانست و افزود: لذا قطع یقین می‌توان گفت همکاری مردم با گروه‌های امدادی و پلیس می‌تواند در ایجاد هرچه بهتر خدمات رسانی مؤثر باشد.

حاجیان بیان کرد: بر اساس تمهیداتی که نیروی انتظامی برای وقوع حوادث این چنینی اندیشیده است، با تمام توان برای خدمت رسانی به زلزله زدگان آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه تمام یگان‌های امدادی و عملیاتی نیروی انتظامی در سطح استان در حالت آماده باش کامل هستند، تصریح کرد: افزایش گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده پلیس در سطح شهر و برپایی چادر در مناطقی از شهر برای استقرار زلزله زدگان از دیگر اقدامات پلیس در این حادثه است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مردم به هشدارهای پلیس توجه کنند، عنوان کرد: تلاش همه ما این است که برای هیچیک از مردم اتفاق ناگواری نیفتد لذا مردم با رعایت هشدارهای پلیس و ستاد بحران می‌توانند همیار ما و ستاد بحران باشند.

وی اظهار کرد: مردم با حفظ خونسردی، جلوگیری از سوءاستفاده فرصت طلبان، سودجویان و تاکید بر مراقبت از اموال خود همیار ما باشند و پلیس نیز ضمن هوشیاری و اشراف کامل، از آمادگی کامل در برقراری امنیت مناطق زلزله زده برخوردار بوده و ضمن افزایش نیروهای گشتی خود، تدابیر لازم را در این زمینه بکار خواهد گرفت.

حاجیان در پایان به مردم توصیه کرد از توجه به شایعات بی پایه و اساس در فضای مجازی خودداری و هرگونه اخبار موثق را از منابع معتبر و رسانه‌های رسمی کشور پیگیری و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.



منبع:مهر