بلیط هواپیما یا بلیت هواپیما (بیلیت) کدام صحیح است؟!

در اینجا به تفاوت و شباهتهای بلیط و بلیت اشاره میکنیم و نظر شما را به خدماتی که با سرچ بیلیت (بلیت) می توانید به آن دست پیدا کنید جلب می کنیم.

در ابتدا بهتر است بیشتر به معنی کلمه ایی بلیط بپردازیم، کلمه بلیط در سایت ویکی پدیا به شرح زیر ترجمه و معنی شده است:

بلیط فرانسوی: Billet بیلِطه مدرکی است که نشان دهنده مجوز فرد برای برای ورود به مکانی یا رویدادی است. این مکان می‌تواند یک باغ وحش، سالن تئاتر، سینما یا موزه باشد و رویداد می‌تواند یک مسابقه ورزشی یا یک کنسرت باشد. بلیط در عین حال برای سوار شدن به هواپیما، قطار یا اتوبوس و … استفاده می‌شود. بلیط ممکن است رایگان باشد و در این صورت نشان دهنده رزرو شدن مکانی برای فرد است. این واژه امروزه به‌طور گسترده در زبان‌های گوناگون استفاده می‌گردد. در زبان پارسی باستان به آن پته می‌گفتند.

بلیت در لغتنامه دهخدا

بلیط. [ ب ِ ] (از فرانسوی ، اِ) بلیت . تکه کاغذی که بر روی آن مشخصاتی چاپ شده باشد حاکی از بها و تاریخ و محل استفاده آن، و غالبا برای ورود به سینما و تماشاخانه یا اتوبوس یا قطار راه آهن و غیره به کار رود. (فرهنگ فارسی معین ). و رجوع به بلیت شود.

این فقط معنی و مفهوم بلیط از نظر سایت ویکی پدیا می باشد، ولی همانطور که گفتیم بلیط داریم تا بیلیت (بلیت) و این به این معنی می باشد که شما با سرچ بابابیلیت (بابابلیت)(Bababilit)  در گوگل می توانید سایت بابابیلیت را مشاهده کرده و وارد آن شوید، در سایت بابابیلیت شما دسترسی به بهترین خدمات تور ویزا و بلیط انواع پروازهای داخلی و خارجی از ایرلاینهای سراسر دنیا و امکان رزرواسیون آنلاین بهترین و لوکس ترین هتل های دنیا می باشید. البته این تنها بخش کوچکی ازخدمات قابل ارائه می باشد، که این خدمات همیشه در حال به روز رسانی و رشد در زمینه خدمات مسافرتی می باشد.

بلیط املای قدیمی بلیت می‌باشد ، و در متون رسمی باید به صورت بلیت نوشته شود . نمیتوان گفت بلیط صحیح است یا بلیط همانطور که تهران را در قدیم طهران می‌نوشتند .

استفاده از سایت بسیار راحت و روان و قابل استفاده با تمام دستگاه هایی که توان اتصال به اینترنت را دارند می باشد، در ضمن می توانید با استفاده از ویدیو های موجود در سایت طریقه استفاده از آن را ببینید تا راحت تر از خدمات ان بهره برداری کنید.

استفاده از سایت بسیار راحت و ساده میباشد، به لطف طراحی گویا و دانش فنی تیم IT گروه بابابیلیت بدون هیچ مشکل و سردرگمی می توانید از امکانات بابابیلیط که به صورت یکپارچه طراحی و بارگذاری شده استفاده کرده و نیازهای خود را در زمینه های گردشگری تامیین کنید.

شکل کلی سایت مانند تمامی سایتهای دیگر در ابتدا در صفحه اصلی شما را به سمت خرید تور، ویزا، بیلیط پرواز خارجی با بهترین و مرقون به صرفه ترین ایرلاین ها و بلیط پروازهای داخلی را نیز به همین شکل خریداری کنید.

در ضمن تیم پشتیبانی بابابلیت به صورت 24ساعته پاسخگوی شما عزیزان و کاربران گرامی در تمام زمینه های خدمات گردشگری داخلی و خارجی و اطلاعات و قوانین سفر می باشد و پیوسته در کنار شما عزیزان با افتخارهمراه و یاری رسان شما می باشد.

 

منبع:  ویکی پدیا