بهترین رمان های ایرانی

بهترین رمان های ایرانی

در دنیای کنونی با حضور فضاهای متنوع مجازی در زندگی مردم ، تعداد افراد کتاب خوان به شدت کاهش یافته است ولی شاید معرفی چند کتاب ارزشمند و مفید برای کسانی که به دنبال مطالعه هستند و می خواهند از بهترین رمان های ایرانی نهایت لذت را ببرند، موثرباشد. از این رو قصد دارم در این پست شما را با چند اثر بسیار معروف ، محبوب و دلنشین ایرانی از خوانندگان گران قدر و مردمی آشنا کنم. پس تا پایان من را همراهی کنید.

pdf کتاب یک عاشقانه ی آرام

رمان یک عاشقانه ی آرام یکی از محبوب ترین رمان های زیبای نادر ابراهیمی نویسنده ی محبوب و مردمی و با افتخار کشور بزرگ ماست. این رمان بیش از 40 بار به چاپ رسیده است و می توان گفت به جرئت در صدر رمان های برتر ایرانی قرار دارد. این کتاب دلنشین در کل در سه فصل روایت شده است و یک عاشقانه ی آرام را همانطور که از اسم آن پیداست به تصویر می کشد و این کتاب بی شک در لیست بهترین رمان های ایرانی قرار دارد.

pdf رمان شوهر آهو خانم

رمان بسیار زیبایی که به شما با نام شوهر آهو خانوم معرفی شد نقل داستان مرد متدینی ست که اسیر زیبایی یک زن می شود و این وسوسه داستان هایی را به همراه دارد که به شما پیشنهاد می کنم که اگر دنبال کتابی هستید که تا آخرین لحظه دست از خواندن آن بر ندارید رمان شوهر آهو خانوم نوشته ی علی محمد افغانی یک رمان بسیار تاثیر برانگیز و زیبا ست.

pdf رمان روی ماه خداوند را ببوس

رمان زیبا و دوست داشتنی روی ماه خداوند را ببوس اثر مصطفی مستور، ماجرای خود کشی یک دانشمند فیزیک است که فردی به نام یونس مصرانه پیگیر علت وقوع این حادثه است. رمان کوتاهی ست وحوادث و وقایعی که در این رمان اتفاق می افتد در واقع اتفاقات روزمره و عادی زندگی تمامی مردم های معمولی شهری ست که خواننده را با خود همراه می سازد و از این روست که ما این کتاب را در لیست بهترین رمان های ایرانی قرار داده ایم.

pdf رمان کلیدر

رمان بسیار محبوب و معروف و جذاب کلیدر اثر نویسنده ی بزرگ، مردمی و نامی کشورمان، محمود دولت آبادی در ده فصل و مجموعا در پنج کتاب ( هر کتاب شامل دو فصل می باشد) نوشته شده است. در این رمان به بررسی زندگی مردمان روستایی و کسانی که قدرت را در دست دارند و وبا استفاده از آن می خواهند بر مردمان عادی سلطه داشته باشند پرداخته شده است. قهرمان این رمان شخصی به نام گل محمد است که با تمام وجود با تمام این زور گویی ها می جنگد. رمان بسیار قشنگی ست و خواندن آن را اکیدا به شما دوستان کتاب خوان پیشنهاد می کنم.

pdf رمان سمفونی مردگان

کتاب سمفونی مردگان اثر عباس معروفی، یکی از بزرگترین رمان های ایرانی و در لیست بهترین رمان های ایرانی جای دارد, که جوایز بسیار ارزنده و مهمی را از آن خود کرده است. بساری این رمان زیبا را با رمان خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر مقایسه می کنند و معتقد هستند که این دو رمان نقاط مشترک زیادی با هم دارند. خلاصه ی این رمان، داستان زندگی پسری به اسم آیدین است که در خانواده ای سنتی متولد می شود و بر خلاف خواهر برادر های خود که تابع اوامر پدر خوانواده که تاجر فرش می باشد،هستند، نیست و بیشتر دنبال تحصیل و درس و مطالعه است. از این رو به شدت منفور پدر و از طرفی عزیز مادر است و در پی این مسائل داستان هایی را به همراه خود دارد. رمان بسیار خواندنی و جذابی ست. در واقع می توان گفت این رمان از آن دسته از کتاب هایی ست که هر فردی در زندگیش حداقل یک بار باید آن را خوانده باشد. شایان ذکر است که این کتاب به زبان های انگلیسی، عربی و آلمانی ترجمه شده است.

pdf کتاب چشمهایش

رمان چشمهایش اثر بزرگ علوی یکی از رمان های معروف ایران و جهان است و به زبان های کردی و عربی ترجمه شده است. بسیاری باور دارند کاراکتر و شخصیت اصلی این رمان با نام استاد ماکان بسیار شبیه به کمال الملک انتخاب شده است. استاد ماکان در این داستان نیز نقاش بزرگی ست و همانند کمال الملک، آثار زیادی از خود ثبت کرده است ولی وی به دلیل مخالفت علیه دیکتاتوری رضا شاه در تبعبد به سر می برد. راوی داستان که در واقع ناظر بر آثار نقاشی استاد ماکان است، در یکی از نقاشی هایش با نام چشمهایش، به شدت کنجکاو می شود که به راز بزرگ این نقاش بزرگ پی ببرد. دانلود این اثر زیبا و هنری را به شما دوستان عزیز و ارجمندم به شدت توصیه می کنم.

pdf رمان پاییز فصل آخر سال است

این قسمت می خواهم شما را با یکی از پر فروش ترین و بهترین رمان های ایرانی آشنا کنم که در زمان بسیار کوتاهی به نقطه ی اوج خود رسید. بله، رمان پاییز فصل آخر سال است اثر نسیم مرعشی یک از کتاب هایی ست که در مدتی کوتاهی هم به فروش بالایی رسید هم جایزه ی ادبی جلال آل احمد را در سال 1394 داز آن خود کرد. داستان این کتاب حول سه شخصیت اصلی این کتاب، یعنی سه دختر با نامه های روجا ، لیلا و شبانه می گذرد. این رمان در دو فصل پاییز و تابستان می گذرد که هر کدام شامل سه فصل جدا از زبان شخصیت های این داستان است.

pdf رمان بوف کور

کتاب بوف کور اثر نویسنده بزرگ و محبوب کشورمان، صادق هدایت، یکی از بزرگترین آثار ادبی ایرانی و جزو بهترین رمان های ایرانی ست که خوانندگان بسیاری را در گیر خود کرده است. گرچه فضای حاکم بر این رمان فضای تاریک و غم آلودی ست ولی خواندن این رمان به قدری جذاب و می توان گفت به قدری رمز آلود ست که خواننده را تا پایان، در گیر خود می کند. سبک نگارش این داستان به گونه ای ست که نیمه ی اول داستان خواننده احساس می کند کاراکتر اصلی این رمان عاشق یک زن شده است ولی بعد شما را با یک محیط کاملا متفاوت درگیر می کند. تا جایی که مرز بین واقعیت و خیال را از بین برده و خواننده دقیق نمی تواند تشخیص دهد کدام قسمت واقعی بود و کدام قسمت خیال. و همین سبک باعث شده این کتاب مقداری رمز آلود به نظر برسد.

pdf رمان سو وشون

رمان بسیار زیبای سو وشون یکی از کتاب های برگزیده ی تاریخ ادبی ایران است که به قلم نویسنده سرشناس و نامی سیمین دانشور به تحریر درآمده است. سو وشن درواقع برگرفته از عبارت سوگ سیاوش است و چون شخصیت اصلی این داستان شدیدا به سیاوش شبیه است، سیمین دانشور( همسر جلال آل احمد) این کتاب را به این اسم نامگذاری نموده است. راوی داستان، شخص سوم، کسی که داستان این کتاب را تعریف می کند شخصی به نام زری ست. حوادث این کتاب حول اتفاقاتی که در جنگ جهانی دون در خطه ی فارس اتفاق افتاده است را به تصویر می کشد. امیدوارم از مطالعه ی این کتاب لذت کافی ببرید.

pdf رمان جای خالی سلوچ

بی شک تمامی شما عزیزان با محمود دولت آبادی نویسنده ی بزرگ و محبوب کشورمان آشنا هستید. آثار و نوشته های محمود دولت آبادی به قدری جذاب و دوست داشتنی هستند که توجه همگان را به خود جذب می کنند و از این رو کتاب وی جزو لیست بهترین رمان های ایرانی ست . از بین آثار جذاب وی می خواهیم به معرفی اثر زیبای جای خالی سلوچ اشاره کنیم. محمو دولت آبادی در این کتاب فقر را به معنای واقعی کلمه و به زیبایی به تصویر کشیده است. داستان اصلی این کتاب حول شخصیت اصلی که همان سلوچ است می گردد که یک روز بدون خبر خانواده، همسر و سه فرزند خود را ترک می کند. در این داستان مشکلاتی را که همسر او( مرگان)، بعد از ترکش دست و پنجه نرم می کند را به تصویر می کشد. کتاب بسیار زیبایی ست که محمود دولت آبادی به زیبایی و شیوایی به تحریر در آورده است.

pdf رمان ماهی سیاه کوچولو

کتاب فوق العاده زیبا و بی نظیر ماهی سیاه کوچولو اثر صمد بهرنگی از آن دسته از رمان هایی ست که برای همه ی سنین اعم از کودک و نوجوان، جوان و پیر، مناسب است. درون مایه اصلی این کتاب در مورد هدف های بزرگ و نحوه ی رسیدن به انها در عین وجود مشکلات متفاوت است. داستان ماهی کوچولوی سیاهی ست که همراه مادرش در رودخانه زندگی می کند ولی رویای او دیدن دریاست و با اینکه اطرافیانش سعی می کنند اورا از این تصمیم منصرف کنند، او مصرانه بر روی تصمیم خود پافشاری می کند. داستان این کتاب به قدری شیرین و دلنشین است که نه تنها برای کودکان، بلکه برای تمامی گروه های سنی مناسب است. امیدوارم از مطالعه ی این رمان زیبا نهایت لذت را ببرید.

pdf رمان چراغ ها را من خاموش می کنم

کتاب چراغ ها را من خاموش می کنم اثر زویا پیرزاد، کتابی ست که روزمرگی های تکراری یک زن به نام کلاریس را که در محله ارمنی ها زندگی می کند به تصویر می کشد. شاید در اطراف خود زنان بسیار زیادی را ببینیم که فارغ از هیچ گونه هیجان و یا اتفاق جدیدی در زندگی یکنواخت خود ( با نقش مادر و یا همسر ) روزها و بلکه سال های عمر خود را سپری می کنند. این کتاب این روزمرگی ها را با زبانی واقعی از دید کلاریس به تصویر می کشد.

کلام آخر

تمامی کتاب هایی که در لیست بهترین رمان های ایرانی ما جای داشتند را می توانید از وب سایت ما دانلود نمایید و در صورتی که علاقه داشتید میتوانید این کتاب ها را به صورت فیزیکی خرید کنید(مواردی که حق نشر دارند را فقط میتوانید بخرید و در واقع به صورت رایگان فایل آنها در سایت موجود نمیباشد) خوشحال می شویم تا نظرات شما را درباره کتاب هایی که ما به شما معرفی کردیم بدونیم و احساسی که از مطالعه این کتاب ها داشتید را برای ما در قسمت نظرات وارد نمایید.
منبع : دانلود pdf کتاب