بهره برداری و کلنگ زنی بیش از ۱۵ هزار و ۶۶۵ پروژه عمرانی در کشور



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از بهره برداری و کلنگ زنی بیش از ۱۵ هزار و ۶۶۵ پروژه عمرانی در کشور با بیش از ۱۳۴ هزار میلیارد تومان در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در کشور خبر داد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور ضمن بیان خبر فوق اضافه کرد: در دهه فجر سال جاری ۱۳ هزار و ۵۹۲ پروژه عمرانی در سراسر کشور با بیش از ۹۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

وی افزود: استان خراسان رضوی با ۱۲۳۰ پروژه بیشترین تعداد و استان‌های تهران، مازندران، گلستان و اصفهان به لحاظ تعداد، استان‌های بعدی در سطح کشور هستند.

جمالی نژاد همچنین اظهار کرد: همچنین استان تهران با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بالاترین رتبه را در زمینه اختصاص اعتبار به پروژه‌های عمرانی دارد و استان‌های کرمان، البرز، خراسان رضوی و هرمزگان در رتبه‌های بعد قرار گرفته‌اند.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: همچنین در دهه فجر امسال ۲۰۷۳ پروژه عمرانی با مجموع اعتباری بیش از ۳۹ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

جمالی نژاد اضافه کرد: بیشترین پروژه‌های کلنگ زنی مربوط به استان گلستان با ۴۵۵ پروژه و بعد از آن استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی قرار گرفته‌اند و بیشترین اعتبار پروژه‌های کلنگ زنی مربوط به استان هرمزگان و بعد از آن استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان قرار گرفته‌اند.



منبع:مهر