مهارت آموری

بیش از ۷۵۰ هزار زندانی تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفتند


سازمان نهضت سوادآموزی از بدو تاسیس تاکنون به منظور توسعه و ارتقای سطح سواد جامعه با بهره گیری از ظرفیت های بین المللی، ملی، بومی و منطقه ای طرح های گوناگونی را به مرحله اجرا درآورده که یکی از این برنامه ها، طرح سوادآموزی زندانی ها است.

این طرح با هدف آموزش سواد پایه و مهارت های اساسی زندگی به زندانیان بی سواد و کم سواد گروه سنی ۱۰ تا ۶۰ ساله ارائه می شود و با مشارکت سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در سراسر کشور در حال اجرا است. این طرح از ابتدا تا سال ۸۹ تعداد ۷۶۹ هزار و ۶۷۵ نفر و از سال ۹۰ تاکنون نیز ۱۹ هزار و ۸۳۸ مددجو را تحت پوشش قرار داده است.

شاپور محمدزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص اقدامات این سازمان برای زندانیان توضیح داد: سازمان نهضت سوادآموزی تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا تمامی گروه‌هایی را که به عناوین مختلف از درس محروم شده‌اند، تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: سازمان نهضت سوادآموزی برای موفقیت بیشتر در ماموریت های خود مشارکت با بسیاری از نهادها و سازمان ها را در دستور کار قرار داده است تا دستاوردهای مناسبی را بتوان در این حوزه ایجاد کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سازمان زندان ها از جمله نهادهایی است که با سازمان نهضت سوادآموزی همکاری های مناسبی دارد. با توجه به تحت پوشش بودن افراد ۱۰ تا ۴۹ سال و برای مددجویان تا سن ۶۹ سال تحت پوشش سوادآموزی قرار می گیرند که همچنان این طرح ادامه دارد.



بیش از ۵۰۰ هزار سرباز تحت آموزش نهضت سواد آموزی قرار گرفتند

محمدزاده یادآور شد: همچنین پادگان ها نیز از دیگر نهادهایی است که توانسته ایم ارتباط خوبی برای سوادآموزی داشته باشیم.

وی افزود: البته در حال حاضر شرایط مانند گذشته نیست که سربازان بی سواد باشند. تعداد انگشت شمار سرباز بی سواد وارد پادگان ها می شود که هرسال این تعداد هم تحت پوشش قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، طرح سوادآموزی نیروهای مسلح با هدف شناسایی و آموزش سربازان بی سواد در مراکز نظامی و پادگان ها با مشارکت نیروهای مسلح کشور به اجرا در می آید.

این طرح با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی نیروهای مسلح از آغاز به کار خود تا سال ۹۰ اقدام به شناسایی و آموزش سواد به ۵۴۱ هزار و ۵۷۴ نفر سرباز بی سواد و کم سواد کرده است و از سال ۹۰ تاکنون چهار هزار و ۴۹۷ نفر باسواد شده اند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا