تاکید فرمانده ناجا بر هوشمندسازی خدمات در سازمان وظیفه عمومی



به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری روز یکشنبه در گردهمایی معاونان وظیفه عمومی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عزیز دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت و درود بر روح بلند و ملکوتی امام راحل و رزمندگان اسلام و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام عظمای ولایت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) به شهادت دانشمند هسته ای دفاعی کشور شهید والامقام محسن فخری‌زاده اشاره و اظهار کرد: معتقدیم که در کشور همانند این عزیز بزرگوار بسیار هستند و هر عزیزی که شهید می شود، بطور قطع هزاران نفر ادامه دهنده راه آنان هستند.

وی عنوان کرد: از اول انقلاب تاکنون شهدای بزرگ زیادی را تقدیم کرده ایم، تجربه نشان داده که با شهادت این بزرگان حرکت و راه آن ها متوقف نشده بلکه سرعت هم می گیرد.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه در مقابل شهدا وظیفه داریم، تصریح کرد: باید در قبال شهدا هر کاری که در توان داریم انجام دهیم و موثر باشیم ضمن اینکه برای رضای خدا و رفع گرفتاری های مردم خالصانه گام برداریم تا شرمنده شهدا نشویم.

سردار اشتری گفت: مستکبران و دشمنان بدانند که ما هرروز قدرتمندتر می شویم و با تکیه بر دانشمندان خود و امید به جوانان کشور مشکلات کشور را رفع می کنیم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی به ما ثابت کرد که آمریکا و اسرائیل دنبال ضربه زدن به ما هستند، جابه جایی قدرت در این کشورها برای ما فرقی نمی کند و همه در یک مسیر قرار دارند و البته ما از این جهت خوشحالیم کسی که دستش آغشته به خون سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بود، موفق به ادامه کار نشد.

تکریم سربازان و خانواده های آنان

سردار اشتری ادامه داد: جوانان عزیز که در سراسر کشور در موعد مقرر، خود را برای خدمت سربازی معرفی می کنند و احساس وظیفه برای کشور و وطن دارند، ارزشمند هستند، این جوانان همانند کسانی هستند که در زمان جنگ خالصانه حضور داشتند و اکنون به شکل دیگری در حال جهاد و حافظ جان، مال و ناموس مردم هستند که جا دارد از این عزیزان و خانواده های آن ها تشکر و قدردانی کنم.

وی همچنین تاکید کرد: تلاش در راستای ارتقای فرهنگ خدمت سربازی و احترام به سربازان، موجب ترغیب سایر جوانان به خدمت سربازی می شود.

سردار اشتری افزود: جوانان از زمان مراجعه تا اعزام به مراکز آموزش باید مورد احترام فرماندهان قرار گیرند، باید آنان را همانند فرزندان و یا برادران خود بدانیم و شان آنان را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: فرآیندهای وظیفه عمومی باید به نحوی اصلاح شود که در وقت و هزینه جوانان نیز صرفه جویی شود که البته در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

لزوم هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات در سازمان وظیفه عمومی

فرمانده نیروی انتظامی گفت: موضوع هوشمندسازی و الکترونیکی کردن ارائه خدمات در سازمان وظیفه عمومی باید به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شود به نحوی که جوانان از هر شهر و روستایی توانایی دسترسی به خدمات را داشته باشند و فرآیند کار نباید مشکل داشته باشد.

سردار اشتری تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی سریع و بهره مندی از سامانه های غیرحضوری امری ضروری است.

رعایت تمامی شیوه نامه  های بهداشتی در مراکز آموزش

وی گفت: در مراکز آموزش شیوه نامه های بهداشتی باید رعایت شود و سلامت جوانان تضمین شده باشد، البته همه چیز با اراده خداوند است اما باید بالاترین درجه شیوه نامه های بهداشتی در همه نیروهای مسلح به طور کامل رعایت شود و خانواده ها نباید نگران سلامتی فرزندان خود باشند و مطمئن باشند که همکاران ما درکل نیروهای مسلح مسائل بهداشتی را به طور کامل رعایت می کنند.

سردار اشتری اظهار کرد: در زمینه حقوق سربازان گام های موثری برداشته شده است و امسال نسبت به قبل ۲۵ درصد افزایش یافته ، همچنین در جهت افزایش حقوق این عزیزان مسئولان سازمان وظیفه عمومی پیگیر خواهند بود.

فرمانده نیروی انتظامی در زمینه اشتغال سربازان گفت: از چند سال گذشته این موضوع در ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شده و قرارگاه مهارت آموزی توسط ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری سازمان وظیفه عمومی و تعدادی از وزارتخانه ها راه اندازی شده است، با پیگیری های سازمان وظیفه عمومی می بایست مهارت افزایی در سربازان افزایش یابد و استعدادهای آنان شکوفا شود و بتوانند بعد از خدمت به عرصه های شغلی وارد شوند.

منبع:ایرنا