تدابیر پلیس راهور برای رزو ۱۳ فروردین/ترافیک در جاده چالوس



به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در برنامه زنده شبکه خبر گفت: سفرهای نوروزی هموطنان با توجه به پایان یافتن ایام تعطیلات نوروزی رو به اتمام هست و در روز گذشته نیز شاهد سفرهای برگشت در بیشتر محورهای کشور بودیم در حال حاضر بار سفرهای برگشت در محورهای ترافیکی و محورهای اصلی کشور آغاز شده و عمده سنگینی بار در جاده چالوس مسیر شمال به جنوب و همچنین در جاده هراز مشاهده می‌شود.

وی گفت: برنامه پلیس برای امروز این است که اگر ظرفیت محورها به حالت اشباع برسد در ساعات آینده این مسیرها به صورت شمال به جنوب یک طرفه شود. براین اساس در جاده هراز از رودهن به سمت شمال محدودیت تردد وجود خواهد داشت و در جاده چالوس آزاده راه تهران شمال از ابتدا محدودیت تردد را برای همه وسایل نقلیه داریم. به رغم اینکه وضعیت تصادفات نگران کننده است اما در ارتباط با تردد هموطنان توصیه داریم برای سفرهای برگشت با توجه به اینکه در برخی از محورها ترافیک سنگین است با صبر و حوصله رانندگی کنند.

وی گفت: چهار علت اصلی حوادث در جاده‌ها سبقت و سرعت غیرمجاز عدم توانایی در کنترل وسیله ناشی از اصرار به رانندگی در شرایط طولانی مدت و همچنین عدم توجه به جلو را مدنظر قرار دهند که از حوادث نیز کاسته شود. در ارتباط با تردد کامیون‌ها و تریلرها نیز اطلاعیه ای صادر شده که در روز سیزدهم فروردین ماه تردد این وسایل به جز کامیون‌ها و تریلرهای حامل مواد سوختنی و فاسدشدنی که می‌بایست توسط رانندگان مدنظر قرار گیرد. ممنوع است.



منبع:مهر