تراکم و کندی حرکت خودروها در اطراف مدارس می‌تواند حادثه ساز باشد



به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص وضعیت ترافیکی اطراف مدارس بعد از بازگشایی مجدد گفت: قابل پیش بینی بود که با توجه به بازگشایی مدارس به یکباره شرایط برای هماهنگی با سرویس مدارس برای خانواده‌ها مهیا نباشد و عملاً خانواده‌ها برای رفت و آمد دانش آموزان به مدارس از خودروی شخصی استفاده کنند که این مسئله طبیعتاً در وضعیت ترافیکی معابر منتهی به مدارس تأثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته سیستم آموزشی به صورت آنلاین برای دانش آموزان طراحی شده بود این احتمال وجود دارد که برخی از مدارس تعداد بیشتری از دانش آموزان را در سال جاری ثبت نام کرده اند که در این شرایط قاعدتاً تعداد دانش آموزانی که به آن مدارس می‌روند بیشتر از سنوات گذشته است.

حمیدی ادامه داد: عملاً با در نظر گرفتن این نکته که سرویس مدارس به هر دلیلی در شرایط فعلی با استقبال مواجه نشده است عملاً تعداد خودروهای شخصی در ساعات ابتدایی روز و در زمان تعطیلی مدارس بیش از حالت معمول است که این مسئله در طرح ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ ویژه بازگشایی مجدد مدارس مشهود است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود خانواده‌ها ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حین تردد و عدم توقف در محل‌های ممنوع، سعی کنند با فاصله نسبت به مدارس در محل مناسب نسبت به توقف خودروشان اقدام کنند و فرزندانشان را تا درب مدارس همراهی کنند.

حمیدی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه می‌توانند با هماهنگی به جای استفاده از خودروی شخصی برای یک دانش آموز هر خانواده تعداد بیشتری از دانش آموزان را به نوبت به مدرسه برساند که این مسئله می‌تواند در کاهش تراکم و تردد خودروها اطراف مدارس مؤثر باشد.

رئیس پلیس راهور پایتخت معتقد است دانش آموزان نیز در این شرایط در معرض خطر تردد و تراکم خودروها اطراف مدارس هستند که نیاز است خانواده‌ها و اولیا مدرسه در این مورد با مراقبت و توجه بیشتری، تردد دانش آموزان را به خصوص از عرض معابر مدنظر قرار دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ طرح بازگشایی مدارس با تمهیدات ویژه پلیس راهور تهران بزرگ در حال انجام است و عوامل پلیس راهور تهران بزرگ در محل تقاطع‌ها و معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی نسبت به تسهیل تردد خانواده‌ها و دانش آموزان اقدام می‌نمایند.



منبع:مهر