انتظامی

ترک‌فعل‌ها یکی از عوامل افزایش تلفات رانندگی



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان در بازدید از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در جریان نحوه عملکرد سامانه‌های راهور ۱۲۰، سامانه هواشناسی، سامانه لرزه‌نگاری، سامانه ۱۴۱ یا مدیریت راه‌های کشور، سامانه ترافیک آنلاین کلانشهرها، سامانه گوگل مپ، سامانه امداد و نجات و سامانه هوشمند شمارش تردد و ثبت تخلفات جاده‌ای قرار گرفت.

در این برنامه بازدید، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا نیز توضیحاتی در خصوص این سامانه‌ها و کاربرد اطلاعات آن برای پلیس و نیروی انتظامی مطرح کرد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور در بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک نیروی انتظامی گفت: برخی ترک فعل‌ها موجب شده است که ما شاهد افزایش تلفات و جراحات در حوادث رانندگی باشیم.

پورخاقان در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک نیروی انتظامی (شهرک آزمایش) افزود: خدمتی که پلیس در ایام نوروز انجام می‌دهد معمولاً دیده نمی‌شود و همانطور که پزشکان و پرستاران ما در مبارزه با ویروس کرونا زحمت فراوانی کشیدند و کار جهادی کردند، کار پلیس هم در این ایام جهادی است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور گفت: هم اکنون ۱۲ هزار پلیس در جاده‌ها مستقر هستند تا سلامت مردم را حفظ کنند و با وجود اینکه فوت یک نفر هم در تصادفات زیاد است، اما اگر مجاهدت‌های پلیس در جاده‌ها نبود، آمار تلفات جاده‌ای بسیار بالاتر از میزان فعلی بود.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای باید قدردان مجاهدت‌های پلیس باشد، گفت: سطح جرایم در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با نیروهای مسلح سایر کشورها بسیار کمتر است و علت آن هم تقیدات و عمل به آموزه‌های دینی در بین نیروهای پلیس کشور می‌باشد.

پورخاقان افزود: ما با همان یک در هزار تخلفی که شاید در پلیس دیده شود نیز، در سازمان قضائی برخورد می‌کنیم و تمام تلاش مجموعه این است که در این پیراهن سفید خدمت‌گزاری، لکه سیاهی ظاهر نشود.

وی گفت: نیروی انتظامی و پلیس، سازمان قضائی نیروهای مسلح را بازوی قدرتمند خود بدانند و ما از یک طرف از وقوع جرم پیشگیری می‌کنیم و از طرف دیگر اگر جرمی رخ داد، اعمال قانون خواهیم کرد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور به موضوع تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: در عرصه تصادفات، متأسفانه آنچه دیده می‌شود تخلف راننده است، اما هیچ‌کس نمی‌گوید چند درصد تصادفات به علت مشکلات راه‌ها و جاده‌ها بوده است و ما در این بین با برخی ترک فعل‌ها مواجه بوده‌ایم که موجب وقوع برخی تلفات و جراحات ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی شده است.

وی به موضوع نقص ایمنی و اشکالات از جمله باز نشدن کیسه هوا و مشکلات ترمز خودروها اشاره کرد و گفت: خودرویی که امنیت نداشته باشد، در تصادفات آسیب‌پذیر است.

پورخاقان گفت: پیش از این پلیس در کارشناسی‌های خود، سهم مقصران و دستگاه‌ها را در وقوع تصادف بیان می‌کرد و ما درخواست می‌کنیم پلیس مجدداً این امر را احیا کند تا به گونه‌ای نباشد که فقط رانندگان در تصادفات مقصر اعلام شوند و باید عوامل مؤثر دیگر هم اعلام شود تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از این سوانح انجام گیرد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا