تشدید برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در اصفهان



به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا میرحیدری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در کشور همسایه افغانستان رخ داد و حاکمیت طالبان در این کشور، میزان قاچاق مواد مخدر تحت شعاع قرار گرفته و روند آن کاهشی بوده است.

او با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری کشفیات مواد مخدر در استان اصفهان ۱۲ درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: دستگیری قاچاقچیان پنج درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: میزان موادی که در این مدت کشف شده بالغ بر ۴۰ تن و ۷۶۱ کیلو گرم بوده که به تفکیک حدود ۳۲ تن تریاک، یک تن مرفین، ۲۴۳ کیلو هروئین، پنج تن حشیش و سایر مواد مخدر بوده است.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه دستگیری معتادان ۴۶ درصد افزایش و برخورد با خرده فروشان ۱۱ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در ایام پایانی سال در شهرهای هدف، برخورد قاطع با خرده فروشان در صدر برنامه‌ها قرار دارد و دستگیری آنان در سطح محلات فراگیر خواهد شد.

تولید مشروب در چاه فاضلاب

او همچنین با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی کشفیات مشروبات الکلی در استان، گفت: شمار تولیدکنندگان مشروبات که با آنان در ۱۰ ماهه امسال برخورد شده حدود ۲۳ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تولیدات مشروبات الکی آثار زیان‌باری برای سلامتی مردم دارد، افزود: در یک مورد که به تازگی کشف شد، در شرایط بد و در چاه فاضلاب تولید مشروب داشتند.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه روندی که از سال گذشته در کنترل جرایم شروع شد، کماکان ادامه دارد، افزود: جرایم خشن در استان در ۱۰ ماهه امسال ۴۲ درصد کاهش یافته است.

او همچنین به کاهش هفت درصدی قتل در استان نسبت به سال گذشته، گفت: آمار قتل‌ها در این مدت کاهش یافته و دو رقمی شده و ۹۸ درصد نیز کشفیات در این حوزه افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی کشفیات سلاح جنگی و کمتر از یک درصدی سلاح شکاری در استان، ابراز داشت: کشفیات سوخت قاچاق در استان در سال جاری ۱۳۶ درصد، مواد محترقه کم خطر ۳ هزار درصد رشد و مواد محترقه کم خطر ۱۹ درصد افزایش یافته است.

تشدید برخورد با عرضه کنندگان مواد محترقه در آستانه چهارشنبه پایان سال

سردار میرحیدری تصریح کرد: برای بهبود شرایط استان در چهارشنبه پایانی سال که باعث نگرانی می‌شود، برخورد با قاچاق، خرید و فروش و توزیع مواد محترقه را تشدید خواهیم کرد زیرا هر ساله شاهد قربانی شدن اطفال و نوجوانان هستیم و لازم است خانواده‌ها نیز از فرزندان خود مراقبت کنند.‌

او اضافه کرد: علاوه بر دستگیری آنان و برخورد جدی نسبت به شناسایی عاملان فروش، در صورت آسیب به شهروندان در این ایام، توزیع کنندگان و فروشندگان نیز به عنوان معاونت در این حوادث شناسایی خواهند شد و در زمینه جبران خسارات باید پاسخگو دستگاه قضا باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه دستگیری قاچاقچیان کالا در ۱۰ ماهه امسال ۳۲ درصد افزایش یافته است، ابراز داشت: شمار پرونده‌های تشکیل شده امسال در حوزه قاچاق کالا ۴۵ درصد رشد داشته است.

تاکیدمان بر شناسایی و برخورد با قاچاقچیان کلان است

سردار میرحیدری ادامه داد: تاکید ما برخورد با قاچاقچیان کلان بوده که از این رو شناسایی و برخورد با قاچاقچیان کالا بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۷۹ درصد و بالای ۱۰۰ میلیون ۴۷ درصد در سال جاری افزایش یافته است و انتظار داریم شهروندان در صورت آگاهی از وجود انبارهای احتکار و قاچاق در محلات و حاشیه‌های شهر را به شماره ۲۱۸۲۴۸۰ ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان اطلاع دهند.

او همچنین به افزایش ۲۲ درصد تردد خودروهای حامل بار قاچاق در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: برای برخورد با خودروهای شوتی طرح پایش مشترک پلیس امنیت، پلیس راه و راهور استان در دست اجرا داریم و شوتی‌ها که به قاچاق در محورهای استان مبادرت می‌کنند، شناسایی و با آنان قاطع برخورد خواهیم کرد که شامل اعمال جرایم سنگین و توقیف بلند مدت وسایل نقلیه آنان می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه سرقت به عنف در ۹ ماهه سال جاری ۴۸ درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: سرقت‌ها در سطح استان پنج درصد کاهش داشته است و میزان کشف سرقت به هنگام وقوع ۵۶ درصد افزایش داشته است.

سردار میرحیدری ادامه داد: سرقت از مغازه‌ها ۳۱ درصد، سرقت از منازل ۲۸ درصد، خودرو ۱۷ درصد، موتورسیکلت ۱۶ درصد، کیف قاپی ۱۶ درصد، احشام ۲۰ درصد و سرقت از داخل خودروها و قطعات آن‌ها به ترتیب ۱۹ و ۲۵ درصد در سال جاری کاهش داشته است.

آمار سرقت از اماکن همچنان بالاست

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سرقت از اماکن در این مدت نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است، افزود: همچنان آمار سرقت از اماکن چهار درصد افزایش دارد که در این زمینه انتظار می‌رود با ساماندهی ضایعاتی‌ها و خریداران که تقاضا برای فروش این ضایعات را افزایش داده، کنترل شود زیرا این امر سبب تضییع حقوق مردم شده است.

او اضافه کرد: از سوی دیگر شهرداری و نظام مهندسی نیز باید به بهبود شرایط و ضوابط برای ساختمان‌های در حال احداث تمهیداتی در نظر گیرند که مصالح ساختمانی در دسترس سارقان قرار نگیرد.

دستگیری باند سارقان موبایل در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه باند سارقان موبایل در اصفهان به تازگی دستگیر شدند، افزود: این سارقان در مراسم تشییع شهدا نیز اقدام به سرقت موبایل شهروندان کرده بودند که تاکنون تعدادی از موبایل‌ها کشف شده و تعدادی دیگر در حال پیگیری است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه جیب بری و کیف قاپی ۲۹ درصد در اصفهان افزایش داشته است، به آمار سرقت پلاک خودروها نیز اشاره کرد و افزود: سرقت پلاک در سال جاری چهار درصد افزایش یافته و از شهروندان درخواست داریم که وسایل نقلیه خود را در مکان‌های خلوت و فرعی‌ها رها نکنند زیرا این شرایط سبب شده که متخلفان به سرقت پلاک خودروها مبادرت کنند.

او با بیان اینکه میزان وقوع سرقت پلاک در سال جاری ۲۱ درصد افزایش داشته است، در خصوص جرایم اقتصادی نیز ابراز داشت: جرایم اقتصادی در استان اصفهان در ۱۰ ماهه امسال ۱۵ درصد کاهش، جعل ۱۲ درصد و کلاهبرداری ۱۰ درصد کاهش یافته است.

۲۱ درصد تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ غیر فوریتی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا ۳۰ دی ماه سال جاری سه میلیون و ۵۶۹ هزار و ۱۷۵ بار با سامانه مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس گرفته شده، اضافه کرد: ۱۶ درصد از تماس‌ها با حوزه ترافیک و تصادفات، یک درصد جرایم اقتصادی، یک درصد سایبری، سه درصد مواد مخدر، ۹ درصد مزاحمت‌ها، ۱۱ درصد سرقت، ۲۰ درصد درگیری و نزاع و ۳۸ درصد در سایر موارد مرتبط بوده است.

سردار میرحیدری در عین حال از کاهش مزاحمت‌های تلفنی برای پلیس در این مدت خبر داد و افزود: به طور میانگین امسال روزانه چهار هزار و ۴۴۱ تماس با پلیس ۱۱۰ ثبت شده است که با توجه به نا آشنا بودن مردم با حوزه مأموریتی ۱۱۰، موارد غیر فوریتی باعث افزایش مأموریت‌های این حوزه شده و به واسطه تأخیر در حضور باعث نارضایتی شهروندان می‌شود.

او با بیان اینکه ۲۱ درصد تماس‌ها با ۱۱۰ غیرفوریتی بوده است، افزود: اینگونه تماس‌ها سبب گرفتن وقت مأموران نیروی انتظامی و از سوی دیگر نارضایتی برخی دیگر از شهروندان می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش آمار جرایم رایانه‌ای و کلاهبرداری‌ها در این حوزه، ابراز داشت: ناآگاهی و ضعف دانش برخی از شهروندان از این حوزه باعث سودجویی و کلاهبرداری اینترنتی و آسیب فراوان شده که نیاز است اصحاب رسانه در این زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتری در جامعه داشته باشند و شهروندان بی جهت به پیام‌هایی که نمی‌شناسد پاسخ ندهد.

افزایش ۱۵ درصدی تصادفات شهری اصفهان

سردار میرحیدی با بیان اینکه متوفیان تصادفات شهری در سال جاری هشت درصد و جرحی پنج درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: متأسفانه تعداد تصادفات درون شهری ۱۵ درصد افزایش یافته که به نظر می‌رسد به دلیل افزایش ترددها پس از کرونا باشد که البته این امار در شأن و منزلت مردم با فرهنگ اصفهان نیست.

وجود ۲۳۲ نقطه حادثه خیز در جاده‌های اصفهان

او با بیان اینکه امار فوتی‌های تصادفات برون شهری و جاده‌ای استان افزایشی است، خاطرنشان کرد: حجم قابل توجهی از ترددکنندگان از استان‌های دیگر هستند و قریب به ۷۰ درصد سفرهای بین شهری اصفهان را شامل می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در میزان طولانی بودن محورها دومین استان کشور است، گفت: میزان توجه وزارت راه در ارتباط با پشتیبانی ناچیز است در حالی که پلیس راه ۲۳۲ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان را پایش و احصا کرده و وزارت راه موظف است برطرف کنند اما به دلیل کمبود اعتبار نتوانستند و مردم همچنان در تصادفات در این نقاط حادثه خیز هزینه می‌دهند.

سردار میرحیدری همچنین از کاهش نزاع و درگیری در استان اصفهان به ویژه در چهار ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: با وجود کاهش ۸ درصدی نزاع و درگیری در استان اما همچنان آمار بالاست که بخشی به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش آستانه تحمل مردم در همه‌گیری کرونا است.

او با اشاره به اینکه دستگیری دسته جمعی پنج درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: کاهش آمار نزاع و درگیری در استان نیازمند فرهنگ سازی است زیرا اولویت اول ما استقرار امنیت و آرامش در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه با مخلان امنیت مردم قاطعانه برخورد می‌کنیم، اضافه کرد: از این پس برای افرادی که دارای پنج سابقه تخلف باشند پرونده‌های ویژه تشکیل می‌شود.

سردار میرحیدری با بیان اینکه رسالت نیروی انتظامی در ماه‌های اخیر سنگین‌تر شده است، تصریح کرد: برای حفظ ارزش‌های انقلاب مصمم هستیم و در مقابل همه توطئه‌های دشمنان ایران و نظام جمهوری اسلامی ایستادگی خواهیم کرد و با تلاش مضاعف خود و افزایش برنامه‌های خود در جهت دسترسی به راهبردها و راه‌هایی که رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب برای دوستداران انقلاب تبیین کردند، وظایف خود را دنبال می‌کنیم.

فردی که درب مساجد را آتش می‌زد، دستگیر شد

او ادامه داد: امروز دستگاه‌های امنیت استان با همدلی و هم افزایی برای ارتقای امنیت سطح استان تلاش می‌کنند تا با اتحادمان شرایط مطلوبی در سطح استان به رغم همه مشکلات که به دلیل عوامل بیرونی وجود دارد، برقرار باشد.

سردار میرحیدری همچنین از دستگیری فردی که اقدام به آتش کشیدن درب مساجد شهر اصفهان می‌کرد، خبر داد و گفت: این فرد پس از دستگیری به چندین مورد آتش زدن درب مساجد اقرار کرده است.



منبع:مهر