آخرین اخبارامریه سربازیتسهیلات سربازی

طرح “سرباز صنعت” در راستای مهارت آموزی کارگران باید اجرایی شود

آرش احمدی درگفتگو با خبرنگار برنا در اصفهان اظهار داشت: با تغییر تیپ شخصیتی قشر جوان مواجهیم و بجای انتخاب مشاغل یدی وفنی به سمت مشاغل راحت و اینترنتی رفته اند که دیگر نیاز به سحرخیزی نداشته باشد.

وی علت اصلی افزایش جمعیت کارگران غیر رسمی را عدم ارتباط موثر بین آموزش عالی و صنعت دانست و گفت: جوانان فارغ التحصیل از دانشگاه ها بهنگام ورود به بازار کار و صنعت نمیتوانند به ۴ تا سوال ساده در حوزه تخصصی خود پاسخ دهد و همین مسئله باعث شده با حجمی از کارگران کم مهارت مواجهیم شویم که در شمار کارگران غیر رسمی قرار گرفتند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور یکی از راه حل های مهارت آموزی کارگران را اجرای طرح “سرباز صنعت” دانست و گفت: اگر سربازها بجای دو سال وقت گذراندن در پادگان ها و پست دادن سر چهارراهها در کارگاه های مشغول به کارشوند و کارگران ماهر تعلیم دهیم، عامل رشد اقتصادی خواهیم شد.

وی در ارتباط با اجرای طرح استاد شاگردی گفت: این طرح در فرهنگ و تاریخ ما ریشه دار است و همواره شاهد کارگاه های مختلف از جمله صنایع دستی ،کفش سازی و غیره در سطح بازار اصفهان بودیم اما امروزه این مشاغل رو به فراموشی است.

احمدی با اشاره به اینکه آموزش های که خروجی نداشته باشد و صرفا به مدرک صوری بسنده شود  قطعا اثربخشی لازم را در بازار کار نخواهیم دید، گفت: باید مطابق با بازار کار موجود، اموزش ها داده شود که دیگر شاهد رشد جمعیت کارگران غیر رسمی نباشیم.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور اضافه کرد: سه ضلع اشتغالزایی دولت، کارفرما و کارگر است و تنها با ارتباط و تعامل خوب این سه راس و رسیدن به خرد جمعی میتوان ازجمعیت کارگران غیر رسمی کاست.

وی با بیان اینکه اشتغال یک جنبه ملی دارد و حداقل ۱۰ و ۱۲ ارگان در حوزه استانداردسازی  اشتغال نقش دارند، گفت: تنها با بستری سازی درست اقتصادی در یک کشور و توسعه شغل و ایجاد تولید میتوان به رفاه اجتماعی  و افزایش دستمزد دست یافت.

لینک منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا