انتظامی

تقویت سرمایه اجتماعی مهمترین رویکرد نیروی انتظامی استان مرکزی است



به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی صبح شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی استان مرکزی به مناسبت هفته ناجا با بیان اینکه مجموعه‌های انتظامی و نظامی بدون تردید، محبوبترین انسان‌ها در نگاه مردم، مردان امنیت آفرین و پناه دهندگان دل‌ها هستند، اظهار کرد: نیروی انتظامی با رأفت و مهربانی، امنیت روز و آرامش شب را برای جامعه به ارمغان می‌آورند و چونان خورشید، تابش خدمت بی منت شأن را از احدی دریغ نمی‌ورزند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت امنیت و پدیدآورندگان آن، گفت: نیروی انتظامی حافظ امنیت و مظهر اقتدار و مهربانی است.

شعار هفته ناجا در سال ۱۴۰۰ «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» است

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: مأموریت‌های محوله در محیط پیچیده و تهدیدات گوناگون امروز است به همین خاطر شعار هفته ناجا در سال ۱۴۰۰ «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» انتخاب شده است. ایجاد پلیس هوشمند به معنای بکارگیری هوش فردی و سازمانی برای ارائه خدمت و تأمین امنیت پایدار است و در این راستا تلاش شده تا پلیس تمامی امکانات و ظرفیت‌های لازم فناوری پایه را برای ارائه خدمات به مردم ارائه کند.

مفخمی شهرستانی گفت: اقدامات مجموعه انتظامی استان مرکزی در راستای تحقق شعار هفته ناجا ارائه ابتکارات، خلاقیت‌های این نیرو بر اساس روز شمار هفته خواهد بود.

وی اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی پناهگاه مردم است یعنی هر فردی در جامعه هر مطالبه‌ای در حوزه امنیت داشته باشد اولین جایی که به ذهن وی خطور می‌کند، پلیس است. بر این اساس ارائه خدمت برای تأمین امنیت پایدار، جلب اعتماد عمومی و برخورداری از سرمایه عظیم اجتماعی همواره مورد توجه پلیس هوشمند استان مرکزی است.

سامانه‌های مختلف پلیس ۳۰۰۰ خدمت به شهروندان در طول ۲۴ ساعت ارائه می‌کنند

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت حداقل سه هزار خدمت از طریق سامانه‌های مختلف پلیس به شهروندان ارائه می‌شود، این خدمات در حوزه‌های امنیتی انتظامی – ترافیکی در بستر هوشمندی پلیس در استان مرکزی محقق شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن راهبرد پلیس هوشمند، راه اندازی مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند در استان و شهرستان‌های ساوه، خمین، دلیجان و محلات، راه اندازی مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور استان و نظارت و پایش تصویری و هدایت عملیات ترافیکی، تجهیز پلیس به ابزار هوشمند، دوربین و البسه برای ثبت و ضبط تمامی مأموریت‌های پلیسی، راه اندازی سیستم هدایت هوشمند واحدهای گشت انتظامی‌ترافیکی و امنیتی در استان، راه اندازی سامانه ترخیص خودرو در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی و کاهش حجم تردد مراجعین به ستاد ترخیص و بهره گیری از ظرفیت‌های تصویری معابر شهری و برون شهری و استفاده از ۳۱۱ دستگاه دوربین و نصب و راه اندازی دوربین‌های پایش تصویری انجام شده است.

مفخمی شهرستانی در پایان بیان کرد: در راستای توسعه و پایش تصویری در روستاها، نصب ۶۹ دوربین پایش تصویری برای کنترل امنیتی، راه اندازی سامانه احراز هویت در دفاتر پلیس ۱۰+ استان، راه اندازی سامانه پنل پیامکی ویژه افراد ناشنوا و سخت گویش در مرکز فرماندهی و کنترل استان، راه اندازی ارتباط بی سیم با تمامی سازمان‌های خدماتی و امدادی از طریق فرکانس عملیات مشترک در مواقع بحران، راه اندازی ارتباط الکترونیکی پرونده‌های قضائی این مجموعه انتظامی و دستگاه قضائی استان و نیل به رتبه اول کشور از دیگر اقدامات بوده است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا