انتظامی

تمام جشنواره های نیکوکاری واقعی نیستند/فریب کلاهبرداران را نخورید



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سرهنگ رامین پاشایی ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال و اجرای طرح‌های خداپسندانه در خصوص جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به جهت یاری رساندن به نیازمندان مراسم و پویش‌هایی مختلف با عنوان جشنواره نیکوکاری در حال برگزاری است.

این مقام مسئول ادامه داد: تعدادی از سازمان‌ها و نهادهای اجرایی دارای مجوز در این خصوص فعالیت می‌کنند و مسیرهای اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین نیز از طریق شماره حساب اعلامی دولتی و از طریق رسانه ملی و خبرگزاری رسمی کشور در حال اطلاع رسانی است.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور بیان داشت: متأسفانه بعضی از افراد سودجو با راه اندازی کمپین‌های دروغین در فضای مجازی و با سو استفاده از نام و اعتبار افراد حقیقی و حقوقی به ویژه افراد شناخته شده در حوزه ورزش و سینما با اعلام شماره حساب‌های شخصی مترصد واریز مبالغ از سوی داوطلبان و کلاهبرداری با این شگرد هستند.

سرهنگ پاشایی افزود: بر اساس رصدهای صورت گرفته کارشناسان پلیس فتا در کشور، یک نفر متهم در این خصوص مورد شناسایی قرار گرفته و ضمن مسدود سازی شماره حساب وی، نامبرده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح تحویل داده شده است و اقدام انتظامی پلیس فتا بر علیه سایر مرتکبان این گونه جرایم در جریان می‌باشد.

این مقام انتظامی در ادامه به هموطنان توصیه کرد: در صورت تمایل به شرکت در این طرح‌های خداپسندانه صرفاً از طریق نهادها و سازمان‌های دارای مجوز که شماره حساب آنها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اطلاع رسانی می‌شود، اقدام کنند و از واریز هرگونه وجه به حساب‌های شخصی افراد که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها در حال تبلیغ هستند، اکیداً خودداری نمایند.

وی از شهروندان خواست : در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و یا با تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ جهت رسیدگی هر چه سریع‌تر با ما در میان بگذارند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا