مهارت آموری

تهدیدها و ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران از سر استیصال است



به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،  سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در جشنواره سرباز جوان با اشاره به ابعاد مختلف قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر در دنیای امروز که زورمداران برآن حاکمند، کشوری از قدرت برخوردار نباشد در عرصه بین المللی زبون و ناتوان خواهد بود؛ چراکه این کشورهای استکباری جز زبان قدرت نمی فهمند.

وی افزود: قدرت ابعاد و مولفه های مختلفی دارد؛ به لطف الهی جمهوری اسلامی امروز از همه ابعاد قدرت برخوردار است و از آن در حفظ امنیت و ثبات و دفاع از کشور استفاده می‌کند.

وزیر دفاع گفت: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران ابعاد مختلفی دارد که از وجوه آن می‌شود به قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. گروه های مقاومت میوه قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران هستند که در یمن، عراق، سوریه و لبنان حضور دارند و طعم این میوه را رژیم صهیونیستی به خوبی چشیده است.  

سرتیپ حاتمی ادامه داد: رژیم صهیونیستی تا سال ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی با آرزوی واهی نیل تا فرات هر روز ظلم بیشتر می‌کرد و سرزمین‌های خود را توسعه می‌داد اما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی همه توسعه‌ طلبی‌های او متوقف شد و نه تنها توسعه سرزمینی  آنها متوقف شد بلکه امروز هیچ کس این رژیم را در منطقه نمی‌خواهد. همه ملت‌های منطقه از این رژیم متنفر هستند و آنها خودشان بهتر این موضوع را می‌دانند و به همین دلیل مجبور شده اند دور سرزمین‌های اشغالی دیوار بکشند

وزیر دفاع با اشاره به تهدیدات اخیر ایران توسط سران رژیم صهیونیستی گفت: گاهی اوقات از سر استیصال سران این رژیم ادعاهای واهی را مطرح و جمهوری اسلامی و ایران بزرگ را به زعم خود تهدید می‌کنند. روشن است که این سخنان از سر استیصال است.  فرمانده معظم کل قوا در همان سال‌هایی که آنها همین غلط های زیادی را می‌کردند، فرمودند رژیم صهیونیستی دشمن اصلی ما نیست آنها حتی در اندازه جمهوری اسلامی ایران نیستند و می‌دانند و اگر نمی‌دانند بدانند که اگر غلط زیادی از آنها سر بزند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.

امیر حاتمی تاکید کرد: اگر غلط اضافی از آنها سر بزند خودشان می‌دانند و اگر نمی‌دانند بدانند که این بیانات مقام معظم رهبری تبدیل به طرح شده است و فرمان ایشان اجرا خواهد شد من به آنها توصیه و تاکید می‌کنم حتی در زبان هم این غلط‌های زیادی را نکنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در موفقیت سازمان اشاره کرد و گفت: جوانان ما با حضور موثر خود در دفاع مقدس توانستند با رشادت و روحیه جهادی عزت و افتخار را برای کشور ما به ارمغان بیاورند و نگذارند وجبی از خاک کشور در تصرف دشمن قرار گیرد.

وی دوران سربازی را دوران بسیار مقدسی دانست و گفت: جوانان ما باید با الگو پذیری از حضرت علی اکبر (ع)  بصیرت و شجاعت او خود را آماده کنند، همانگونه که شهدای ما با الگو پذیری از حضرت علی اکبر ع به همه ثابت کردند که این الگو ارزشمند دست یافتنی است.

وزیر دفاع گفت: شهدای ما با الگو پذیری از حضرت علی اکبر (ع) عاقبت به خیر شدند و ما نیز باید از این شهدا الگو گرفته و در مسیر آنها حرکت کنیم.  

وی گذراندن دوران سربازی را برای همه ضروری دانست و گفت: اصل سربازی امر بسیار مقدس است و اگرچه باید تلاش کرد تا این دوره کمی‌ها و کاستی‌ها مرتفع شود اما کسی حق ندارد این دوره را زیر سوال ببرد، همه کشورها دوران سربازی را به شکل‌های مختلف دارند و دوره مقدس سربازی دوران بسیار با ارزشی برای جوانان است.

وزیر دفاع گفت: شما سربازان جوان قدر این دوران و البته قدردان زحمات پدر و مادر باشید و قدردان و بدانید دعای پدر و مادر در حق شما مستجاب می‌شود.  

وی ایران را مهد تمدن اسلامی ایران دانست و گفت: ایران مهد امنیت و افتخار است و این موقعیت با تلاش سربازان به دست آمده است.

در پایان این مراسم از سربازان نمونه نیروهای مسلح کشور قدردانی شد

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا