تهدید به افشاء اطلاعات محرمانه در فضای مجازی/ متهم دستگیر شد



سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درج مطالب توهین آمیز علیه او نموده و وی را تهدید به افشاء اطلاعات محرمانه می‌کند.

گودرزی گفت: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند مدتی است فردی در فضای مجازی شاکی را تهدید به افشاء اطلاعات محرمانه می‌کند و با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی با نوشتن مطالب خصوصی مربوط به ایشان تصاویری از وی منتشر می‌کند و همین امر موجب از بین رفتن آبروی شاکی شده است.

وی افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری این پلیس ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی شد و پس از تحقیقات تکمیلی اطلاعات کامل هویت وی به دست آمد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: در آخرین اقدامات این پرونده پس از تشریفات قضائی مجرم که از همکاران شاکی بود در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد اما پس از رو به رو شدن با شاکی بزه انتسابی را پذیرفت و علت این کار را انتقام جویی و رقابت کاری اعلام کرد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تأثیر گذار باشد.



منبع:مهر