توسعه و امنیت در خوزستان لازم و ملزوم هم هستند



به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی نیروی انتظامی خوزستان در محل این فرماندهی اظهار کرد: توسعه در یک جامعه ابعاد و مؤلفه‌های گوناگونی دارد. توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محقق نمی‌شود مگر با وجود امنیت. در یک جامعه این مؤلفه‌ها چنان در هم تنیده شده‌اند که اگر توسعه سیاسی اتفاق بیفتد اما توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هم پای آن حرکت نکند عملاً جامعه به اهداف خودش نخواهد رسید اگر توسعه اقتصادی در یک جامعه رخ ندهد، امنیت آن جامعه هم به مخاطره خواهد افتاد.

وی افزود: اگر جامعه، امنیت نداشته باشد توسعه اقتصادی هم محقق نمی‌شود؛ چون توسعه سرمایه‌گذاری بدون امنیت محقق نخواهد شد. توسعه فرهنگی زیر بنای رشد و توسعه هر ملتی است..

خلیلیان همچنین گفت: فرهنگ اسلامی همراه با فرهنگ غنی ایرانی توانسته‌اند، بنیان قوی برای توسعه کشور ایجاد کنند. انقلاب اسلامی که در حقیقت یک توسعه فرهنگی و سیاسی بر پایه اسلام ناب محمدی بود؛ باعث ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی و نظام در جهان شد. قبل از پیروزی انقلاب، کشور ما یک کشوری بود با شاخص‌های توسعه پایین و این بر اساس ارزیابی‌هایی است که تمام سازمان‌های بین‌المللی آن را ارائه کردند.

استاندار خوزستان افزود: فرهنگی داشتیم رو به اضمحلال و جامعه‌ای که کمترین نیازهای آن تأمین نمی‌شد اما انقلاب اسلامی توانست یک ارتقا در جامعه به وجود بیاورد. در دوره قاجار استعمارگران بانفوذ در درون کاخ‌ها، نخست وزیر کشور را هم تعیین می‌کردند در دوره منحوس پهلوی شاه ایران را تعیین می‌کردند و حتی جایگزین آن را نیز انتخاب می‌کردند.

خلیلیان بیان کرد: وضعیت به جایی رسید که عزت ملی ایران خدشه دار شد ولی انقلاب اسلامی عزت را به جامعه ایران برگرداند و ارتقا داد در همین راستا دشمن بعد از پیروزی انقلاب برای اینکه پایه‌های انقلاب مستحکم نشود؛ هجوم ناجوانمردانه خودش را با سازماندهی مزدوران منطقه آغاز کرد اما مردم ایران و نیروهای نظامی و انتظامی ما توانستند این دشمن را به بیرون از خاک‌های ایران به عقب برانند و برای اولین بار بعد از ۲۰۰ سال کشور ایران مورد تهاجم قرار گرفت اما یک سانتی متر از خاک خودش ست نداد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از اتمام جنگ، برنامه‌های توسعه در دستور کار قرار گرفت و توانست شاخص توسعه ایران را بر اساس ارزیابی سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل متحد به سطحی برساند که اکنون ایران جزو کشورهای با شاخص توسعه انسانی بالا محسوب می‌شود. البته این به معنای نبود مشکلات در کشور نیست به خصوص در دهه اخیر که مجدداً مورد تهاجم دشمن و استعمارگران قرار گرفتیم ولی نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف توانستند این دهه را مقاومت کنند و به تدریج آثار تحریم‌های ظالمانه را کاهش دهند اما نیاز به کارهای بزرگ‌تری در چارچوب اقتصاد مقاومتی داریم این اقتصاد مقاومتی نیازمند اتکا به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از ظرفیت‌های متنوع بین المللی است بدون اینکه استقلال کشور را خدشه دار کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: باید بتوانیم با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری و پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی اهداف مقدس که در راه آن شهدای گرانقدری را تقدیم کردیم محقق کنیم و یک جامعه پیشرفته و توسعه یافته در تراز انقلاب اسلامی و مردم خودمان داشته باشیم. به تبع آن در استان خوزستان نیز چنین وظیفه‌ای داریم و این محقق نمی‌شود جز با همدلی و هم‌افزایی همه نیروها در همه سطوح تا بتوانیم آنچه که در شأن مردم خوزستان است و در شأن این استان راهبردی کشور است محقق کنیم.

خلیلیان گفت: وجود امنیت شرط اول توسعه استان است تا بتوانیم اهداف را و سرمایه‌گذاری‌ها را و آنچه را که در برنامه‌های توسعه و بودجه سالانه تنظیم شده به اجرا در بیاوریم که تحقق آنها نیز خود به امنیت کمک می‌کند؛ بنابراین لازمه و ملزوم تحقق توسعه در استان امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و نقش نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت و نظم جامعه بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته نیروی انتظامی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خوزستان به میزبانی نیروی انتظامی استان در محل این فرماندهی برگزار شد.

نماینده آجا در جنوب غرب، سردار صالحی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، استاندار خوزستان، حجت الاسلام مرادی مدیرکل دادگستری خوزستان، عالمی نیسی فرماندار اهواز، مسئولان عقیدتی نیروهای مسلح خوزستان و دیگر مسئولان استانی در این مراسم حضور داشتند.



منبع:مهر